Çarşamba , Mayıs 5 2021

YILBAŞI GECESİ NASIL BESLENMELİ?

Cosmopolitan/Nil Şahin Gürhan

Aralık ayı bütün bir yılı gözden geçirdiğimiz zamanlardır. 2011’de beslenmemiz nasıldı, neler yedik, sağlık durumumuz nasıl, kilomuz tartıda hangi ibrede? Bu soruların cevaplarını sorgularız. Peki, 2012 yılında nasıl beslenmeliyiz? Diyetisyen Nil Şahin Gürhan yazıyor.

Aralık ayında beslenmemizde ne tür ayarlamalar yapmalıyız? Bol su içmeye devam. Belirli bir ölçüde kafein almak yararlı olur. Çay, kahve gibi içecekleri günde 2-3 fincan ölçüsünde içebilirsiniz. Çay ve kahvedeki kafein, yoğun iş temposunda yorgunluğu geciktirip performansı artırdığı gibi kilo vermek isteyenler için de yağların mobilizasyonuna yardımcı olur. Böylece istenmeyen depo yağların vücutta kullanılacak aktif şekle dönüşmesine destek sağlar.

Her gün toplam 30 dakika nabzınızı yükseltmeden orta tempoda yürümek metabolizmanızda birçok dengenin oluşmasına yardımcıdır. Kolin alımını artırın. Kolin; yorgunluğu geciktiren, fiziksel ve mental performansı geliştiren, vücut yağını azaltan bir besin elementidir. Kolinin en iyi kaynağı yumurta, et ve yer fıstığıdır. Aralık ayı boyunca her sabah bir yumurta yemeniz 2012’ye daha canlı ve zayıf girmeniz için en büyük destekçiniz olacaktır. Öğleden sonra sağlıklı bir atıştırmalık olarak küçük bir avuç yer fıstığı yemeniz ise aynı zamanda günü daha enerjik yaşamanıza yardımcı olur. Sitrat alımına dikkat edin. Sitrat, gün içinde yorgunluğu geciktirerek performansı artırır. Salatalarınıza, çorbalarınızave yemeklerinize taze limon suyu ilave ederek sitrat alımını önemli ölçüde artırabilirsiniz. Bununla birlikte taze meyve suyu almak da sitrat alımı için önemli bir kaynaktır. Kalsiyum alımı da ihmal edilmemeli. Her gün iki su bardağı süt veya yoğurtla kalsiyum alımını sağlayın.Tarçın, kan şekerini dengelemenize yardımcı olacağı için çabuk acıkmanızı engeller. Sütünüze tarçın ilave ederseniz ya da elmanızı doğrayıp tarçın ile süsleyerek yerseniz; hem farklı bir ezzet elde etmiş olursunuz.

Yılın son günü: Nasıl geçirmeli?

Yılın son günü sabahtan itibaren nasıl beslenmeli, partiye nasıl hazırlanmalıyız? Sabah uyandıktan sonra bir saat içinde kahvaltıya oturmayı ihmal etmeyin. Sabah, öğlen ana öğünlerinizi besin gruplarına dikkat ederek her gruptan besin tüketmeye özen göstererek ayarlamalısınız. Ara öğünlerde meyve, 10-15 fındık veya badem veya 2-3 adet tam ceviz, bir bardak süt veya yoğurt gibi sağlıklı yiyecekler tüketin. Yılbaşı gecesinde sunulan ikramların çoğu yüksek kalorili ve besin değeri düşük seçeneklerdir. Yavaş yiyin, lokmaların tadına varın, bol su için. Yılbaşı gecesinde alkol tüketiminde aşırıya kaçmamaya özen gösterin.

Aç karnına alkol içmek kan şekerinizin hızlı bir şekilde düşmesine neden olacağından, içecekleri yemeklerle birlikte çalışın. Yemeklerle tüketilen çok daha yavaş karışır. Tükettiğiniz içeceğin yanında bol miktarda su gösterin.

Partinin ertesi günü: Arınma

Eğlenceli parti sona erdi ve yeni bir yıla daha girdik. Artık önceki gece bedenimizde oluşan fazla atıklardan kurtularak yeni güne ve yeni yıla başlama zamanı… Yeni yılın ilk gününü güzel bir kahvaltı ile kutlamalısınız. Kahvaltı öncesi ılık su, ardından normal sıcaklıkta su içmelisiniz. Kahvaltıda 1-2 dilim peynir, haşlanmış veya az yağda omlet veya menemen şeklinde pişmiş yumurta, söğüş sebzelerle hazırlayacağınız sofranıza tam buğday veya çavdar ekmeği ilave etmelisiniz. Bir miktar tahin-pekmez ile enerji katabilirsiniz. 4-5 adet zeytin tüketmeniz hem besin çeşitliliğini hem de omega-3 tüketimini artırmış olur. Yılbaşı gecesi fazla kaçırdığınız alkolün kan dolaşımından tamamen atılabilmesi için gün boyunca 13-15 bardak su içmelisiniz.

Su içerek alkolün vücudunuzda oluşturduğu şişkinlik hissinden yani oluşturduğu ödemden kolayca kurtulabilirsiniz. Fakat suyun oluşturacağı olumlu etkiyi azaltmamak için yeni yılın bu ilk gününde kafein alımını sınırlandırmanız yerinde olur. Çünkü kafein de alkol gibi vücudun ödem tutmasına neden olabilir ve aldığınız suyun kan dolaşımından hızlı atılımını sağlar. Yılbaşı gecesi aldığınız fazla kaloriler ve tükettiğiniz alkollü içecekler vücudunuzda yağ olarak depolanır. Bu yağları vücudunuza yerleşmeden dışarı atabilmeniz için yapmanız gereken hareketli bir gün geçirmek olacaktır.

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

11 yorumlar

  1. annem ve babam birbirlerini iyi bulmuşlar da bu zamanda böyle bir şey bize gerekli galiba.

  2. eğitimde izledim Ali beyi, çok samimi geldi.cd ler umarım işe yarar.sağlık konusu ile ilgili tek cd mi var yoksa bütün yukarıda yazılanlar için ayrı cd mi almamız gerekiyor.teşekkürler

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Open chat
1
Hoşgeldiniz!
"AliGulkanat.Com.Tr" olarak size yardımcı olmak için buradayız. Soracağınız sorulara en kısa sürede yanıt vereceğiz. 🙂