Pazartesi , Eylül 25 2017
Ana Sayfa / Pazarlama Trendleri / Web Analizinin Pazarlama Stratejilerine Faydaları

Web Analizinin Pazarlama Stratejilerine Faydaları

İnternette Pazarlamanın artık gereklilik olduğunu geç de olsa şirketlerimiz de anlamaya başladılar,yine de hala web konusunda bir çok eksiğimiz olduğu kesin, dünya da yapılan İnternet Pazarlama faaliyetlerine baktığınız zaman alışılmışın dışında veya bizim bildiğimiz uygulamalar haricinde bir çok uygulamaya rastlıyoruz,bunlardan en önemlileri web sitelerindeki farklılıklar ,ülkemizde de bazı büyük ölçekli şirketler tarafından ya da Dünyayı takip eden Yazılım şirketleri ve Pazarlama Ajansları tarafından takip edilen ve uygulanan bu uygulamalara kısaca değinmek istiyorum.

Öncelikle yurtdışındaki şirketlerin web sitelerine baktığımızda genel olarak şirket bilgilerine ulaşmamızın dışında şirket hakkındaki haber ve duyurulara çokça yer verildiğini görüyoruz,bunun dışında sosyal medyayı çok yoğun bir şekilde kullandıklarını görüyoruz,bir diğer uygulama da ürün ve hizmetleri için farklı web siteleri yaparak ,özellikle ön plana çıkarmak istedikleri ürünlerin tüketici ile daha hızlı buluşmasını sağlamak ,bunların dışında bir çok web sitesinde de analiz ve canlı iletişim scriptlerine rastlıyoruz bunlar da tüketici ile birebir iletişime geçerek web sitelerini interaktif duruma getirdiklerini gösteriyor,bu uygulamaların Türkiye’de de ilgi görmeye başlaması sevindirici bizim yaptığımız gerçek zamanlı trafik analizi ve müşteri iletişim sisteminin (RMS) gördüğü ilgiden bunu anlıyabiliyoruz,yine de bu tür araçları kullanan şirket sayısı hala çok az,diğer bir uygulama da web sayfalarında mutlaka müşteri yorumlarına yer verilmesi ,bu tür uygulamaları ülkemizde de artık bir çok şirket uyguluyor belki ama önemli olan bu uygulamaları web sitenize yerleştirdiğinizde bunları aktif olarak kullanmak,yoksa gerçekten ters tepebiliyor ve şirketin prestij kaybına sebep olabiliyor.

Web Sitesi analizlerine bakarsak bu konunun da ülkemizde çok iyi değerlendirildiğini düşünmüyorum,Dünya da şirketler günlük,haftalık,aylık hatta yeni çıkan gerçek zamanlı analiz araçları ile anlık analiz yapabiliyor,böylece müşterilerin sitenizi en çok ziyaret ettiği,zaman aralığı,ülke,şehir,gibi bilgiler anında pazarlama departmanında değerlendirilebiliyor hatta müşterinin en çok gezdiği ürün sayfaları ve en çok okunan yazılar izlenebildiği için müşteriye ulaşma yolları için şirketlere ciddi fikirler verebiliyor.Aşağıdaki infografik haritada web analizinin önemi sanırım daha iyi anlaşılacaktır,bu konuyla ilgili çok daha açıklayıcı bilgileri yakında burada yazılarımda anlatacağım, pazarlama stratejilerinde mutlaka kullanılması gereken taktik ve uygulamalara da ayrıca  yer vereceğim.

web-analizinin-pazarlama-stratejilerine-faydalari

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

10 yorumlar

  1. İlim ilim bilmektir, İlim kendini bilmektir, Sen kendini bilmezsen, Bu nice okumaktır. Yunus Emre