Ana Sayfa / Güzellik & Bakım / VÜCUDUNUZU BİKİNİYE HAZIRLAMA!

VÜCUDUNUZU BİKİNİYE HAZIRLAMA!

Vücudunuzdan şikayet etmeyeceğiniz bir yaz geçirmek istiyorsanız, şimdiden karın, bacak ve popo hareketlerine başlasanız iyi olur.

Havuz partileri, sahil yürüyüşleri, bahçe barbeküleri, hepsinin ortak bir noktası var: Üzerimize bikini veya ince bir üstten başka bir şey giymeyiz. Özellikle yazın başında, vücudumuz henüz kışın beyazlığını taşırken, yarı çıplak dolaşmak oldukça zor çünkü beyaz tenimiz sorunlu bölgelerimizi sere serpe göz önüne seriyor. Yine de paniğe gerek yok: Forma girmek için hâlâ vaktiniz var. Hollywood’un ünlü antrenörü Ashley Borden’dan öğrendiğimiz sorunlu bölgeleri şok terapiyle düzeltme egzersizleriyle, istediğiniz vücuda kavuşabilirsiniz. Hem kalori yakıp hem vücudunuzu sıkılaştıracaksınız. Bütün vücudunuzu çalıştıran egzersizleri yaparken, kalp atışlarınız hızlanacak, öyle ki kalori yakma ve kas kuvvetlendirme etkisi aynı anda gerçekleşecek. Minimum yer ve ekipman gerektiren egzersizlerimizi yapmamak için hiçbir geçerli bahaneniz olamaz. Her egzersizi 10-15 kez tekrarlayıp, bütün seriyi 2 kez yapın.

Bacağın Üst Dış Kısmı İçin Egzersiz

Ayakta durun, bacaklarınızı birbirinden ayırın. Dizlerinizi hafif kırın. Sırtınızı dik, ellerinizi kalçalarınızın üzerinde tutun. Topuklarınıza basarak, bacağınızı yana doğru kaldırın (kaldırılan bacak hâlâ dizden kırılmış olsun). On saniye boyunca bacağınızı havada tutun, sonra ilk pozisyona geri dönün ve bacaklarınızı değiştirin.

Karın Egzersizi

Sağ tarafınızın üzerine uzanın. Sağ eliniz açık, yerde, sol eliniz kulağınızın arkasında olsun. Vücudunuzu düz tutarak, yerden kaldırın (sol eliniz hâlâ başınızın arkasında olsun).
a)
Kaslarınızı gergin tutarak, sol dirseğinizle yerdeki sağ elinize değecek kadar öne eğilin.
b) Hareketi on kere tekrarlayın, sonra yönünüzü değiştirin. Egzersizi yavaş yaparsanız, hareket karın kaslarınızı çalıştıracaktır.

Kalça ve Arka Üst Bacak Egzersizi


Sırt üstü yere yatın. Kollarınızı vücudunuzun yanına koyup, avuç içlerinizi yukarı doğru tutun. Bacaklarınızı yukarı kaldırıp, topuklarınızı bir sandalyenin üzerine yerleştirin. Vücudunuzu öne doğru iterek, dizlerinizin bükülmesini ve bacaklarınızın sandalyeyle paralel olmasını sağlayın.
a) Kalça ve karın kaslarınızı sıkarak, vücudunuzun üst tarafını yerden yukarı kaldırın.
b) 10 saniye bu şekilde kalın, sonra eski pozisyona geri dönün.

Üst İç Bacak Kasları İçin Egzersiz


Sol tarafınızın üzerine yatın, sol kolunuzu uzatıp, başınızı onun üzerine yerleştirin. Sağ bacağınızı fotoğraftaki gibi, sol bacağınızın üzerinden geçirip, dizden kırın. Sağ ayağınızı sol kalçanızın önüne yerleştirip, tabanınızın yerde olmasını sağlayın.
a) Sol ayağınızı dümdüz tutarak, yerden mümkün olduğu kadar yukarı kaldırın.
b) On kez tekrarlayın, sonra yön değiştirin. Egzersizden en iyi sonucu alabilmek için, egzersiz sırasında karnınızı içeri çekin. Böylece karın kaslarınız da çalışmış olur.

Üst Bacak Arkası İçin Egzersiz

Ayaklarınızı ayırarak, omuzlarınız geride, karnınız içerde ve göğüsleriniz dışarıda olacak şekilde ayakta durun. Her iki elinize birer dambıl alarak, dirseklerinizi kırın.
a) Aşağıya doğru çömelirken, kollarınızı birbirine bakacak şekilde öne doğru uzatın.
b) Aynı yolu takip ederek, başlangıç pozisyonuna dönün. Egzersizden en iyi sonucu alabilmek için şuna dikkat edin: Tek ayak üzerinde dengenizi kurmaya çalışın.

Bel İncelten Egzersiz

Sırt üstü yere uzanın. Kollarınızı dirsekten kırıp, avuç içleri yukarı bakacak şekilde fotoğraftaki gibi tutun. Bacaklarınızı bir egzersiz topunun üzerine yerleştirin.
a) Derin bir nefes alın. Nefes verirken, yan kaslarınızı kullanarak fotoğraftaki gibi, vücudunuzu yana çevirin. Yan dönerken, vücudunuzun yere değmemesine özen gösterin.
b) Karın kaslarınızı kullanarak başlangıç pozisyonuna geri dönün.

Zor Sorular, Kolay Cevaplar

Soru: Diş taşı temizliği yaptırmak uzun vadede dişte boşluklar oluşturup, diş etine zarar verir mi?


Cevap:
Primadent Diş ve Ağız Sağlığı Kliniği’nden Diş Hekimi Yavuz İpçi, diş taşı temizliğinin dişe kesinlikle zarar vermediğini söylüyor ve ekliyor: “Özellikle altı ayda bir temizlik yaptırmak şart. Çünkü dişte toplanan taşlar, yemek artığı birikmesine sebep oluyor. Bunun sonucunda diş eti iltihabı ve kemik erimesi oluşuyor. Dişi tutacak kök olmayınca da dişi çekmek zorunda kalıyoruz. Ayrıca biriken taşlar diş yüzeyinin çizilmesine de sebep oluyor”. Ayrıntılı bilgi için www.primadent.net’e tıklayabilirsiniz.

Soru: Karaciğerimi çok yormak istemiyorum. Günde ne kadar alkol almam güvenli?

Cevap: Memorial Hastanesi Genel Cerrahi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Koray Acarlı alkol tüketiminde kadınların daha hassas olduğunu vurguluyor ve ekliyor:”Günlük alınabilecek alkol miktarı, kişinin kilosu, cinsiyeti gibi özelliklerine bağlıdır. Karaciğerin belli bir süre içinde metabolize edebileceği alkol miktarı sınırlıdır. Bunun üzerinde kullanımlarda alkolün hücreler üzerinde etki süresi uzar. Öte yandan, kadınların alkole bağlı karaciğer hasarı açısından daha duyarlı olduğu bilinir. Alkol alımı ile ilgili, tespit edilmiş kesin bir zararsızlık limiti yoktur. Genel olarak kabul edilen görüş, günde 10-15 gr alkolün bir sorun olmayacağı yönünde”.

Kaynak : Cosmopolitan

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

8 yorumlar

  1. If you want to go fast, go alone, if you want to go far, go in a group. African Proverb

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

1
Hoşgeldiniz!
"AliGulkanat.Com.Tr" olarak size yardımcı olmak için buradayız. Soracağınız sorulara en kısa sürede yanıt vereceğiz. 🙂
Powered by