TONY HILL'DEN MÜKEMMEL VÜCUDUN SIRLARI

Cosmopolitan/Damla Durak

Düz bir karın, sıkı bir kalça ve kusursuz görünen bir siluet… Doğru bir beslenme ve fitness programıyla bu hiç zor değil. Son dönemde göz alıcı vücuduyla dikkat çeken Kıvanç Tatlıtuğ’un fitness eğitmeni Tony Hill’i bulduk ve sizin için ondan mükemmel görünmenin sırlarını öğrendik.

Kıvanç Tatlıtuğ kusursuz görünümüyle gündemde. Onu nasıl çalıştırdınız?

Öncelikli olarak askeri kamp disiplininde bir eğitim uygulandı. Onun vücut gelişimine ve değişimine uygun bir grup egzersiz hareketi seçildi ve ona göre bir program hazırlandı. Egzersizler basit, çeşitli ve mutlaka spor salonu atmosferi gerekmeden yapılabilecek hareketlerdi. Benim için önemli olan, Tatlıtuğ’un hayatında geçici değil kalıcı bir değişim sağlayabilmekti.

Fitness ile birlikte bir diyet programı da uygulandı mı?

Bu noktada devreye işin uzmanı olan eşim Karen Hill girdi. Onun için ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak hayatında istediği değişimi sağlayacak sağlıklı bir beslenme sistemi hazırladı. Karen, Kıvanç’ın sağlıklı bir şekilde yağ yakabilmesi için haftalık beslenme programı boyunca ona bu yolculukta eşlik etti ve yediklerini kontrol altında tuttu. Karen’in hazırlamış olduğu bu beslenme programıyla kısa sürede kayda değer bir değişim gözlemlendi.

Size gelip “Ben de Kıvanç gibi görünmek istiyorum” diyenler oluyor mu?

Evet, bana bu gibi taleplerle gelenler oldu. Onlara söylediğim şey, birebir onun gibi görünmeseler de iyi bir vücuda sahip olabilecekleriydi. Bu uğurda sabırlı olmak şart tabii. Önümüzde çok uzun bir hayat var ve hayatımızı her anlamda istediğimiz mükemmelliğe taşıyabilecek potansiyele sahibiz.

Doğru egzersizler ve beslenme programıyla herkes istediği vücuda kavuşabilir mi?

Bu mümkün ancak tek başına yeterli değil. Doğru egzersizler ve beslenme programının yanı sıra bu işe zihniniz ve kalbinizle de inanmanız gerekiyor. İyi bir vücuda sahip olmak zor bir iştir; disiplin ve özveri gerektirir. Geçici bir görünüme değil, iyi ve sağlıklı bir bedene sahip olmak önemlidir.

Hiç spor yapmamış birini belli bir tempoya alıştırmakta zorlanıyor musunuz?

Eğer daha önce hiç fitness yapmamışsanız muhakkak bu konuda uzman bir koça ihtiyacınız olacaktır. Daha önce hiç spor yapmamış birinin kendi potansiyeliyle ilgili hiçbir fikri yoktur. Bunun iyi tarafı da var, kötü tarafı da. İyi tarafı, büyük bir heyecan ve azimle bu işe başlanmasıdır. Kötü tarafı ise istenilen sonucun beklenilen zamandan daha uzun sürede alınmasıdır. Koç bu devrede kişiye antrenörlük yaparken, kişi için de örnek teşkil eder ve ona umut verir.

Kadınlar için mükemmel bir kalça oldukça önemlidir. Bunun için neler önerebilirsiniz?

Mükemmel bir kalça için tüm vücudu anlamak ve diğer bölgeleri de (kollar, göğüs, sırt, omuz gibi) çalıştırmak gerekir. Öyle gibi görünse de hiçbir zaman kalça ve basenler tek başına birer sorun değildir. Kalçanızı şekillendirmek için çömelme, şınav gibi basit egzersiz hareketleri yapabilirsiniz. Ayrıca vücut yağlarınızı yakmak için beslenme programınızı da oluşturmanız çok önemli.

Peki, düz bir karın için ne yapmak gerekiyor?

Karın vücudumuzda son derece basit görünen ancak bir o kadar karmaşık yapıya sahip bölgelerindendir. Burada odaklanmanız gereken en önemli şey doğru beslenmedir. Hepimiz karın kaslarına sahip olabiliriz ancak onları görmek oldukça zordur çünkü üzerleri yağ tabakasıyla kaplıdır. Düz bir karına sahip olmak için egzersiz yeterli değildir; doğru şekilde beslenmek gerekir. Diyet programlarınızı çöpe atın! Beslenme alışkanlıklarınızı değiştirin, günlük almanız gereken kalori miktarının altına düşmeyin.

Kısa sürede hızlı kilo vermeye çalışmakla ilgili neler söylersinizs?

Bunu hiç doğru bulmuyorum tabii. Kilo vermek mümkün olduğunca yavaş şekilde olmalı. Roma da bir günde inşa edilmedi, değil mi? Kişi yıllar içinde aldığı kiloyu belli bir zamana yayarak yavaş ama etkili bir şekilde vermeli. Bunu gerçekleştirirken yeni hayat düzeninize, kilo almanıza neden olan eski alışkanlıklarınızdan hiçbirini taşımamalısınız. Sabırlı ve istekli olmalısınız. Sabır size uzun sürede kalıcı çözümler ve değişimler sağlayacaktır.

Kadınlar size en çok ne gibi taleplerle geliyorlar?

Kadınlardan en çok duyduğum istek, basenleri eritmek ve kalçayı kaldırmak; en çok bu bölgelerinden şikayetçiler. Kollar da ikinci sırada yer alıyor. Ne çok cılız, ne de çok heybetli görünmek istemiyorlar. Ağır egzersiz programlarından kaçıyorlar.

Etkili biçimde yağ yakmak için verebileceğiniz ipuçları var mı?

Vücuttaki yağı yakmak zaman alacak bir süreçtir. Vücudunuzu, yağ yakmak için yapacağınız aktiviteye göre hazırlamanız gerekiyor. Örneğin, bir fincan şekersiz ve kremasız kahve içiyorsanız antrenman sırasında ve sonrasında kahvenizden bir yudum almanız yağ yakmanıza yardımcı olacaktır. Tabii kafein hassasiyeti olan kişiler kahve dahil kafein içeren tüm içeceklerden uzak durmalılar. Boş bir mide ile yapılacak antrenman oldukça etkilidir. Gün içerisinde 30 dakika kardiyo yapılmalı ve sabah saatleri bunun için en iyi zamandır. Kardiyo yaparken bir aletten diğerine geçmeyin ve 30 dakikanızı aynı alet ile tamamlayın.

Nasıl bir çalışma programı uyguluyorsunuz?

Kişinin ihtiyaçlarını belirlemek üzere yüz yüze bireysel bir görüşme yapıyorum; hedeflerini öğreniyorum. Sonra bir takım tıbbi ve fiziksel testler yapıyoruz. 4 ile 6 hafta arasında değişen bir programla ise çalışma maratonu başlamış oluyor. Tabii hazırlanan programlar da kişiden kişiye değişiklik gösteriyor.

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

16 yorumlar

  1. Waren Buffet ‘Hayatta yapmanız gereken tek şey çok az şeyi yanlışyapmaktır.’

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Open chat
1
Hoşgeldiniz!
"AliGulkanat.Com.Tr" olarak size yardımcı olmak için buradayız. Soracağınız sorulara en kısa sürede yanıt vereceğiz. 🙂