SÜREKLİ ACIKMANIN NEDENLERİ

İki saat önce tıka basa yemiştiniz ama o da ne? Yine mi acıktınız? Mideniz zil çalıyor! Peki neden hiç doymuyorsunuz? Bunun arkasında kötü alışkanlıklar, yanlış beslenme ve bazı hastalıklar yatıyor olabilir. İşte sürekli acıkmanızın nedenleri ve çözüm önerileri…

SAFRA AZLIĞI

Lifli besinlerden yoksun olarak besleniyorsanız, midenizde kocaman bir boşluk oluşur. Bu da açlığı tetikler. Çünkü safra bütün sıvıyı sünger gibi emer. Bu da bağırsağın dolmasına yol açar, sindirimi tetikler ve uzun süre tok kalmayı sağlar. Ayrıca lifli besinler vücudun ihtiyacı olan birçok hayati maddeyi içerirler. Kronik vitamin eksikliği de insanın kendisini aç hissetmesine neden olabilir.Bu özellikle tek yönlü beslenmede veya çok sıkı diyet yapanlarda görülür.

ÖNERİ: Günde 5 kez bir avuç dolusu meyve veya sebze tüketmek gerekli safrayı sağlar. Ne kadar renkli sebze ve besin tüketirseniz o kadar çok vitamin alırsınız.

Yemekleri daha da lezzetli kılmak için kullanılan çeşniler veya konserve besinler açlığa neden olurlar. Bunlar beyindeki açlığı idare eden bölgeyi uyarır ve açlık hissi böylece ortaya çıkar. Çok aç olan insanların başının ağrıması da bu sebepten olabilir.

ÖNERİ: Restoranda yiyorsanız garsona yemeğin içeriğini sormaktan çekinmeyin. Çok çeşnilendirilmiş, soslarla veya baharatlarla marine edilmiş yiyecekler size iyi gelmeyebilir. Ayrıca market alışverişi yaparken de paketlere dikkatli bakın. “E” sayısı ne kadar çoksa, sizin için o kadar zararlı demektir. iyisi mi evde kendiniz, taze sebzelerden pişirin. Aynı öğünde tatlı, tuzlu, acı ve ekşi gibi tatları bir arada almaya çalışın.

Hormon azlığı

Bilinçli olarak az ve sağlıklı beslendiğinize inanıyor ama buna rağmen kilo alıyorsanız, tiroit bezinizde bir problem olabilir. Bu organın az çalışması durumunda metabolizma bundan olumsuz etkilenir. Hipotiroidi denen bu rahatsızlık açlık hissetmenize neden olabilir.

ÖNERİ: Basit bir kan testi probleminizi ortaya çıkarır.

ÇOK AZ SIVI ALMAK

Pek çok kişinin hala bilmediği bir gerçek de yeterince sıvı almamanın açlık hissine sebep olduğu. Çok az su içen veya içmeyi unutan kişilerin midelerinin kazınması veya ağızlarının kuruması son derece normal.

ÖNERİ: Elinizin altında her zaman bir şişe su olsun. Her saat başı bir bardak su içmeye dikkat ederseniz, bu sorununuzu halledebilirsiniz.

ÇOK AZ IŞIK ALMAK:

Çok az gün ışığı almak insanın modunu olumsuz etkiliyor. Bundan metabolizma da nasibini alıyor ve kendine göre bis SOS stratejisi geliştiriyor. Tatlı ve yağlı yiyeceklere yükleniyor. Çünkü şeker, yağ gibi maddeler endorfin salgılatıyor. Bunlar da mutlu olmamızı sağlıyor!

ÖNERİ:Öğle yemekleri tatillerinde yarım saat de olsa gün ışığından yararlanmak için dışarı çıkın. Açık ama renkli kıyafetler seçmek de insana iyi hissettirir. Spor yapmak mutluluk hormonu salgılatır ve böylelikle açlığınızı unutursunuz.

ÇOK ATIŞTIRMAK:

Yediklerimiz, duygu dünyamızı da etkiliyor. Evet, çikolata kalp ağrımıza iyi geliyor, makarna stresimizi alıyor ama… Bunlar kısa süreli oluyor. Çünkü bunların hiçbiri bizi uzun süre tok tutmuyor. Açlığımızı kalori yüklenerek gidermek yerine, bu açlığın nedenlerini araştırmalıyız.

ÖNERİ:Kendimize soracağımız anahtar soru şu olmalı: Bu neyin açlığı? İyisi mi her şeyi içinize atmayın, açıkça ifade edin karşınızdakine. Sizi rahatsız eden şeyleri saygı çerçevesinde anlatabilirsiniz. Ayrıca her zaman “güçlü”yü oynamayın. Unutmayın herkesin zayıf anları olabilir. Yardım isterken çekinmeyin.

ÇOK GÜÇLÜ İLAÇLAR KULLANMAK

Bazı ilaçlar, örneğin alerjiye karşı kullanılan ilaçlar histamin reseptörlerini bloke ettiklerinden açlığa neden olabilir. Migren ilaçları veya bazı sakinleştiriciler de beyinde açlık hissinin uyarılmasına neden olabilirler. Romatizma veya astım için kullanılan ilaçlardaki kortizon veya yüksek hormon içeren ilaçların yan etkilerinden biri de açlık olabilir.

ÖNERİ:Bu tarz ilaçlar kullanıyorsanız, doktorunuzdan alternatifleri öğrenin.

ÇOK FAZLA ŞEKER TÜKETMEK

Anne sütü emen bebeklerde bile “tatlı”nın insanı mutlu ettiği kanıtlanmış. Ama tatlı aynı zamanda açlığa sebep oluyor maalesef. Beyaz ekmek, reçeller, soft içecekler veya tatlılar, kan şekeri düzeyini arttırıyor. Bu da insülin hormonu salgılatıyor. Şeker seviyesi hızla düşüyor. Kan şekeri seviyesinin birden normalin altına düşmesi de açlık hissine neden oluyor.

ÖNERİ: Faydalı karbonhidratlara yönelmelisiniz. Yani ekmek makarna gibi ürünlerin beyaz undan değil tam buğday unundan olanlarını tercih etmelisiniz. Tatlılar veya çikolatalı gofretler yerine meyve yemelisiniz.

ÇOK FAZLA STRES

Stres hormonları vücutta çok sık salgılanırsa açlık da hiç durmaz! İkide bir acıkmaz kaçınılmaz olur. Çünkü “kortizol” gibi horman bileşenleri bile gerçek anlamda açlık kaynağıdır. Yani hormon düzeyleri açlık hissiyle doğrudan ilintilidir. Ancak stres faktörü ortadan kalkınca açlık da yatışır.

ÖNERİ: Sürekli stres altında olan birinin bu konuda dikkatli olması gerekir. Bunun için kendinize günlük çalışma planı yapabilirsiniz. İyi organize olmak çok işe yarar. Ayrıca gevşeme egzersizleri veya sık egzersiz yapmak stresle daha iyi başa çıkmanızı sağlar.

ENGLİSH

causes of constant hunger

Two hours ago, but he did cram nuts is that? Did you still hungry? Your stomach is the bell rings! So why do not you ever fill? This is behind the bad habits, wrong diet and some diseases may be lying. That’s why you and constantly hungry solutions …

SAFRA for shortfall

Deprived of food as fiber, a huge gap in your stomach occurs. This will trigger hunger. Like a sponge absorbs all the liquid, because bile. This leads to the expiry of the intestinal digestion and trigger allows for a long time to stay satiated. In addition, the body needs fiber to contain many vital substances. Chronic vitamin deficiencies also cause people feel open itself, particularly one-way can get very strict diet or who are dieting.

RECOMMENDATIONS: 5 times a day to consume a handful of fruit or vegetable provides the necessary ballast. How so many colorful vegetables, vitamins and nutrients you’ll get exhausted.

Used to make food more delicious condiments or canned foods causes of hunger. These are regions in the brain, which stimulates hunger and hunger sensation administration thus revealed. People who are very hungry this reason may be the beginning of the pain.

RECOMMENDATIONS: If you are eating at the restaurant do not hesitate to ask the waiter to the food content. Very çeşnilendirilmiş, are marinated with spices, sauces or foods you may not be good. In addition, when the exchange market carefully to see the package. “E” How many çoksa for you is so harmful. better yourself at home, fresh vegetables to cook. The same meal sweet, salty, bitter and sour tastes like, try to get together.

Scarcity of hormone

Deliberately low and healthy diet but still gain weight if you believes, may be a problem with your thyroid gland. In the case of few studies of the metabolism of this organ that is affected negatively. This condition can cause you to feel hunger called hypothyroidism.

RECOMMENDATIONS: A simple blood test reveals your problem.

JUST OIL to BUY

Many people still do not know as a fact of not receiving enough fluid caused hunger feeling. Very few people who forget to drink or drinking in the stomach or the mouth of the carved drying extremely normal.

RECOMMENDATION: Under your hands always get a bottle of water. Drinking a glass of water every hour if you notice, you can handle your problem.

JUST LIGHT to AL:

To receive very little sunlight will adversely affect the human mode. Metabolism, and also receive a share of that, according to self-bis SOS strategy is developing. Sweet and fatty foods are installed. Because the sugar, fat makes secrete substances such as endorphins. Also allows us to be happy!

RECOMMENDATION: Lunch at the resort, albeit half-hour daylight to get out. Outdoor clothing to choose from but the color makes people feel good. Hormone secretion and thus makes sport of happiness you’ll forget your hunger.

MOST snack:

emotions are affecting our world. Yes, chocolate is good for our hearts ache, our pasta is stress, but … These are short term. Because none of them does not keep us satiated for a long time. Instead of calorie expenditure by attributing our hunger, it should investigate the causes of hunger.

PROPOSED: we’ll ask ourselves the following key questions should be: This is what you hunger? Better at everything you do inside, clearly against see. We respect the things bothering you can tell. In addition, every time, “powerful” Do not play yü. Do not forget that everyone may have a weak moment. Do not hesitate when requesting assistance.

To MOST POWERFUL DRUGS USED

Some drugs, for example, drugs used against allergies to block histamine receptors, they can cause hunger. Migraine drugs or tranquillizers at some of the stimulation can cause the feeling of hunger in the brain. Used for rheumatism or asthma medications containing hormones or other high cortisone side effects of drugs may be one of the hunger.

RECOMMENDATIONS: If you use this style drugs, alternatives Learn from your doctor.

MORE SUGAR CONSUMPTION MOST to

Breast milk sucking baby even “sweet” of people have proven to be happy. At the same time is sweet but unfortunately due to hunger. White bread, jams, soft drinks or sweets, increase blood sugar level is. This also makes insulin, the hormone secreted. Sugar level is falling rapidly. Blood sugar levels fall below the normal one is causing the hunger feeling.

RECOMMENDATION: Useful carbohydrates are oriented. Products such as bread, pasta, white flour that is not the ones you should choose from whole wheat flour. You should eat fruit instead of sweets or chocolate wafers.

MORE MOST STRESS

Stress hormones are secreted in the body often the tireless hunger! Two one does not feel hungry is inevitable. Because “cortisol” Even as horman component is a source of real hunger. That is the feeling of hunger hormone levels are directly related. However, the stress factor is eliminated when hunger or hospitalization.

ADVICE: Always under stress in this regard that one must be careful. For this, you can make your own daily work plan. Be well organized and very useful. In addition, relaxation exercises, or frequent exercise allows you to cope better with stress.

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

17 yorumlar

  1. Geçmişe bağlı yaşamak en büyük sorunlardan biridir bence. Geçmişten bağımsızlaştığımız sürece ayaklarımız yere daha sağlam basacaktır.

  2. Ders çalışanlar için gerekli herkekesin alması gerekir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Open chat
1
Hoşgeldiniz!
"AliGulkanat.Com.Tr" olarak size yardımcı olmak için buradayız. Soracağınız sorulara en kısa sürede yanıt vereceğiz. 🙂