Pazartesi , Şubat 10 2020

SPOR YAPIYORUM AMA KİLO VEREMİYORUM!

 

Pilates uzmanı Merve Polat, sizden gelen soruları cevaplıyor.

32 yaşında, 172 cm boyunda, 70 kiloyum. 10 saat mesaisi olan bir işte ve masa başında çalışıyorum. Haftanın 3 günü fitness, yürüyüş bazen de yüzmeye gidiyorum, ama dönüşte bedenen de ruhen de doymak için yemek yiyorum. Karbonhidratlara oldukça düşkünüm. 65 kiloya inmek istiyorum. Ne yapabilirim?

Düzenli spor yaptığınız için metabolizmanız ve kan dolaşımınız hızlanıyor, bu da açlık hissi uyandırıyor. Uzman diyetisyenimizden veya spor yaptığınız merkezden egzersiz programınızı destekleyecek, size uygun beslenme programı istemenizi öneririm.

Ben 30 yaşında, 168 cm boyunda ve 60 kg ağırlığındayım. Benim sorunum da göbeğim. Yoğun tempoda, masa başından çalışıyorum ve sadece tuvalet için kalkıyorum yerimden. Yediklerime dikkat etmeye çalışıyorum ama ne yazık ki spor yapmaya zaman ayıramıyorum. Metabolizmamın çok yavaş çalıştığını düşünüyorum. Göbeğimi eritebilmemin spor yapmak dışında bir çözümü var mıdır? Şimdiden teşekkür ederim…

Öncelikle biraz kendinize de zaman ayırmanız gerektiğini düşünüyorum. Kendi stüdyomda da çok fazla çalışan öğrencim var. Ve saat 21.00’de olsa derse düzenli geliyorlar. Siz de belki hafta sonları bile bir saatinizi derse ayırabilirsiniz. Kendiniz için bir beslenme düzeni oturtmanız da size yardımcı olacaktır ama sağlığınız ve aynı tempoda çalışmaya daha uzun yıllar devam edebilmeniz için en azından haftanın iki günü kendinize vakit ayırmanızı öneririm.

Ben 13 yaşında bir kızım, ama kendimi çok fazla kilolu zannediyorum ve psikolojim kötü yönde bozuldu. 53 kiloyum ve boyum 165 cm. Zayıflamak istiyorum ama gelişim çağında olduğumdan kilo aldığımı söylüyorlar sizce doğru mu?

Kilonuz boyunuza göre gayet iyi. Gelişim çağında kilo alınabiliyor evet ama diyet yapmanıza gerek yok. Sadece abur cubur, kızartma gibi vücudun hiçbir şekilde ihtiyacı olmayan besinlerden uzak durmanız yeterli.

13 yaşındayım ve geçen yıldan bu yana 8 kilo verdim. Boyum 163 cm geçen yıl 76 kilodan 68 kiloya düştüm. Sabahları 6-7km yürüyorum. Vücudumda sanki boşluk var gibi yağlar gitmiş ama hala sıkılaştıramadım. Yemeğime de dikkat ediyorum ama hala bir sonuç alamadım. Yardım ederseniz sevinirim.

Sıkılaşmak için yapabileceğiniz en iyi metot pilates. Ama televizyon karşısında değil de düzenli olarak gidebileceğiniz ve özellikle pilates için açılmış bir stüdyo seçerseniz daha iyi olur.

Spor yerine haftada 2 kere voleybol kursuna gidiyorum göbeğimde sarkmalar ve şişkinlik var. Bazı zamanlar onlar kayboluyor fakat ben tamamen kurtulmak istiyorum. Ne yapmalıyım lütfen yardımcı olun? 52 kiloyum, boyun 154 cm ve 14 yaşındayım.

Voleybol yaşınız için çok ideal bir spor. Belki biraz da yediklerinize dikkat etmelisiniz. Abur cubura dikkat! O şişkinlikler bazen iniyorsa kolay cevap veren bir vücut demektir. Şanslısınız. O yaşta diyeti uygun bulmuyorum. Sporla beraber bir beslenme düzeni oturtursanız harika olur.

25 yaşında ve 83 kiloyum. Kollarım çok kalın. Bir sürü diyet ve rejim denedim ama hiçbir faydasını göremedim.

Diyete ek olarak pilates yapmanız ve haftanın belli günleri tempolu yürüyüş yapmanız çok daha faydalı olacaktır. Bir de fazla kafanıza takmayıp oluşturacağınız programı yaşam stiliniz haline getirin. Nihayetinde her şey beynimizde bitiyor. Sürekli kilo veremediğinizi tekrarlarsak kilolarımız gerçekten gitmeyecektir.

Ben 2 aydır sabahları 2 saat, akşamları ise 30 dakika tempolu yürüyüş yapıyorum. Bunun yanında da diyet yapıyorum ancak kilo veremedim. Şeker, insülin direnci, trioidlerle ilgili testlerde bir şey çıkmadı. Sebebi nedir? Özellikle basen bölgem ve bacaklarım kilolu ne yapabilirim?

Kilo problemi biraz da beyinde biten bir şey. Sanırım bu kadar takmadan sürekli diyet takıp etmeden düzenli bir beslenme ve egzersiz programı oluşturup onları hayat tarzınız haline getirirseniz daha mutlu olabilirsiniz. Biraz da zaman tanımalısınız. Bir anda değişiklik görmeyi beklemek kendimize haksızlık etmek olur.

Merhabalar sevgili Merve Hanım size basarılar dilerim… Merve Hanım, ben küçük yaşımda 2 defa Op oldum ve 2.OP’de hormonlarıma dokundukları için çok kilo aldım ve o kiloları halen taşıyorum. Spor yapmak içimden gelmiyor, yapamıyorum. Ne olursunuz bana yardımcı olursanız çok sevinirim.

Sporu sağlığımız için muhakkak yapmamız gerektiğini düşünüyorum. Ne olduğunun çok da önemi yok şu noktada. En önemlisi severek yapmanız. Eğer gerçekten sevdiğiniz bir spor dalı bulursanız yorgun da olsanız başka işleriniz de olsa aksatmamak için elinizden geleni yapacağınızdan eminim. Lütfen üşenmeyin ve deneyin. Muhakkak seveceğiniz bir şey bulursunuz. Dansı deneyin, jogging yapın, voleybol oynayın, bir kendini koruma sanatı olabilir ya da herhangi bir salon dersi. Lütfen deneyin.

Merhabalar Merve Hanım. Ben 20 yaşındayım. 165 cm boylarında 60 kiloyum. Sanrım 5 kilo fazlalığım var. Defalarca diyet yaptım ama hala bir sonuç alamadım… Çok az yesem de kilo veremiyorum, metabolizmam çok yavaş olduğunu düşünüyorum. Lütfen bana bir yol gösterin. 1 ya da 2 ay içinde 5 kilo vermem lazım… Cevabınızı bekliyorum.

20’li yaşlar genç kızlıktan kadınlığa geçiş yaptığımız, belki de en güzel dönemlerimizi ifade ediyor. Bu yaşlarda, kadınlık hormonları olan “östrojen” ve “progesteron” salgılanmaya başlar, regl düzene girer. Metabolizma hızlanır ve besinler daha kolay yakılır. Böyle bir dönemdeyken metabolizmanızla alakalı bir sorun yaşadığınızı düşünüyorsanız mutlaka bir endokrinoloğa görünmenizi öneririm.

Ya da gitmeden düzenli egzersiz yapmayı deneyerek bu sorunun önüne geçebilirsiniz. Düzenli sporla, kaybettiğiniz kas dokusunu geri kazanmanız mümkün. Düzenli yapacağınız egzersizler kemiklerinizi güçlendirip sizi ileride osteoporoza kar da koruyacaktır. Unutmayın ki, egzersizler ayrıca ruh sağlığınızı korumanıza ve günlük sıkıntıları unutarak stres düzeyini azaltmanıza da yardımcı oluyor.

155 cm boyunda 15 yaşındayım. Kilom 65, çok kiloluyum. Yemeği dengeli yiyorum fakat yine de kilo alıyorum. Lütfen yardımcı olun, üstelik boyum da kısa…

Dengeli derken öğlen canımızın çektiği hamburgerler, pastalar, sonra akşam dengelemek için tavuklu salataysa büyük bir problemimiz yok demektir. Bu durumda gerçek bir beslenme düzeni ve biraz egzersize ihtiyacınız var. Ama gerçekten gayet sağlıklı beslendiğiniz halde gençliğinize rağmen kilo vermede sıkıntı yaşıyorsanız bir metabolizma uzmanına görünmenizde fayda var. Tiroid ya da metabolizmanın herhangi bir sebepten tembelleşmesi gibi bir durum söz konusu olabilir. Ama bir uzman yardımıyla gayet rahat çözüme ulaşıp istediğiniz kiloya ve sağlıklı günlere ulaşabilinirsiniz.

Ben 19 yaşındayım ve 173 cm boyundayım. 76 kiloyum, zayıflamak istiyorum ama başaramıyorum. Bana yardımcı olabilir misiniz? Çok mutsuzum kilolarımdan, zayıflama hapı aldım ama hiçbir etkisi olmadı.

Zayıflama hapları için erken bir yaş. Tempolu sporlar egzersizler yapmanızı öneririm. Muhakkak seveceğiniz ve yaparken kalori yakabileceğiniz bir spor vardır. 19 yaşında düzenli spor yapıp da zayıflamamanız imkansız. Muhakkak faydasını göreceksiniz ve mutlu olacaksınız.

Benim göbek sorunum var ve bir türlü kurtulamıyorum. Bir ay düzenli egzersiz yaptım ve yemeklerimi azalttım ama sonuç yok ne yapmalıyım?

Karın bölgesindeki birikim hypoglisemi dediğimiz rahatsızlıktan da kaynaklanabiliyor. İsterseniz bir şeker ve kan testi yaptırın. Umarım böyle bir problem değildir. Belki de egzersiz haricinde bir de kan dolaşımı ve metabolizmanızı hızlandıracak bir yürüyüş programı yapmalısınız.

Merhabalar ben 20 yaşındayım. 173 cm boyundayım ve 80 kiloyum. Kilo sorunum bacaklarımdan kaynaklanıyor. Vücuduma göre çok kalınlar, nasıl bir egzersiz uygulamalıyım ki bacaklarım şekle girsin? Beni bilgilendirirseniz çok sevinirim.

Mahmure.com da ‘sıkı kalça ve bacaklar’ ve ‘ 15 dakikada istediğiniz bacaklar’ başlıklı egzersizleri deneyebilirsiniz. Takıldığınız bir yer olursa tekrar irtibata geçebiliriz.

İyi günler ben 20 yaşındayım basenlerim ve göbek bölgem çok fazla bunları nasıl eritebilirim?

Beslenme düzeni çok önemli ama spor yapmanız da şart. Kalori yakmanızı sağlayacak aktif bir sporun yanında sıkılaşmanızı ve şekil almanızı sağlayacak gyrotonic, pilates gibi metotları uygulamanın da faydası büyüktür.

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

29 yorumlar

  1. My eyes are an ocean in which my dreams are reflected. Anna M. Uhlich

  2. hepsi çok güzel ama önce şu para getiren cd yi almaya ikna etmek lazım babamı.sonra diğerleri gelir.

  3. ali bey insana çok güven veriyorsunuz emeğiniz için teşekkürler

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Open chat
1
Hoşgeldiniz!
"AliGulkanat.Com.Tr" olarak size yardımcı olmak için buradayız. Soracağınız sorulara en kısa sürede yanıt vereceğiz. 🙂
Powered by