Ana Sayfa / Etkinlikler & Aktüel Haber / SONBAHAR DEPRESYONUNUN BELİRTİLERİ…

SONBAHAR DEPRESYONUNUN BELİRTİLERİ…

Yaz mevsimi insanların rutin işlerinin azaldığı, doğanın tazelendiği, tatillerin yapıldığı bir mevsim. Bu arada gündüzler uzamış ve insanların iş sonrası kendilerine ayırabildikleri zaman da artmış oluyor. Deniz kenarları ve parklar vaktini değerlendirmek isteyenler için bekliyor. Yazın yaşanan tüm bu canlanmaya karşın sonbahar ve kış döneminde tersine bir dönem yaşanıyor. Gündüzler kısalmaya, havalar değişmeye, doğa hüzne bulanmaya başlıyor. Bu değişimden insanlar da nasibini alıyor. Bu da sonbahar depresyonuna neden oluyor. 

International Hospital’dan Psikolog Ferahim Yeşilyurt, sonbahar depresyonu hakkında merak edilenleri yanıtladı:

Sonbahar gelince neden depresif oluyoruz?

İlkbahar doğanın canlanmasına, sonbahar ise canlılığını azaltmasına karşılık gelir. Bu nedenle sonbahar hüznü çağrıştırır. Havaların kötüleşmesi açık alanlardan tekrar güneşsiz kapalı alanlara gidilecek olması keyifsizlik ve mutsuzluk verebilir. Güneşli güzel günlerin artık gerilerde kaldığı, çetin kış koşullarının tekrar gelmek üzere olduğunu hatırlatır. Bu nedenle sonbahar hüzün mevsimi olarak anılır.

Güneşi az görmek, iş sorumluluklarının artması, okulların başlaması, havaların serinlemesi insanlarda birtakım ruhsal değişimlere neden olur.

Ferahim Yeşilyurt sonbahar depresyonunun en sık rastlanan belirtilerinin hüzün, yorgunluk ve enerji azlığı olduğunu belirtirken, diğer belirtileri şöyle sıraladı:

• Sabah uyanmakta güçlük çekme
• Yataktan kalkmak istememe
• Karamsarlık
• Cinsel enerjide azalma
• Çabuk sinirlenme

Depresif ruh halinden çıkmak için neler yapılmalıdır?

İyi bir tatil sonrasında yeterince dinlendiğimizi düşünmek lazım.“Bu kadar tatilden sonra yeniden yeni sorumluluklar alabilirim.” diye düşünmek lazım. Yeni planlar hazırlamakta fayda var. Yeni planlar hem bizi bir şeyler yapmak için zorlar hem de hareketlendirir. Uyku ve beslenme alışkanlıklarımızı yeniden tatil öncesine göre düzenlemek gerekir. Yeni amaçlar, hedefler oluşturmak gerekir. Yazın bazı güzellikleri olsa da sonbahar ve kış mevsiminin de benzer güzellikleri olduğu hatırlanmalı. Yazın çoğunlukla sinema ve tiyatroya gitmek istenmezken, bu dönemlerde bu faaliyetlerle ilgilenilebilir.

Gün ışığının azalması depresyonu artırıyor mu?

Güneş ışınlarının daha az olduğu kış aylarında depresif duyguların daha fazla arttığı bilinir. Hatta depresyonda “ışık tedavisi” adında bir yöntem bile vardır.  Özellikle İskandinav ülkeleri gibi kış aylarının çok yoğun geçtiği bölgelerde bu tedaviden yararlanılır.
Enerjimizi artırmak amacıyla neler önerirsiniz?

• Düzenli egzersiz yapın. Günde bir saat yürüyüş bile yeterli.
• Sağlıklı beslenmeye özen gösterin.
• Düzenli uyuyun. Aynı saatte yatıp, aynı saatte kalkın.
• Güne mutlaka iyi bir kahvaltıyla başlayın.
• Arkadaşlarınıza vakit ayırın.
• İşyerinde kısa molalar verin.
• Keyif aldığınız aktiviteleri planlamaya çalışın. 

Sonbahar depresyonu en çok kimlerde görünüyor?

Depresif duygu durumu, çökkünlük, kaygı ve endişe genellikle kadınlarda daha sık görülür. Bu nedenle sonbahar depresyonunun da kadınlarda daha sık görüldüğünü söyleyebiliriz. Diğer taraftan daha önce depresyon tanısı almış kişilerde de bu dönemlerde depresyonun tekrarlama ihtimali artar.  Özellikle karamsar, endişeli, özgüveni düşük kişiler bu dönemlerde daha fazla risk taşırlar.

Yiyeceklerin de ruh halimiz üzerinde etkisi var mı?

Beyaz şekerden uzak durmak gerekir. Kan şekerini hızla yükseltip düşürdükleri için halsizlik, yorgunluk hislerine neden olabilirler ya da artırabilirler.  Bunun yerine şekeri doğal meyvelerden kullanmak daha iyidir. Tatlı, çikolata ve pastaların fazla tüketimi fayda sağlamaz. Diğer taraftan vitamin eksikliğine bağlı olarak da yorgunluk halsizlik hissedilebilir. Bunu gidermek için doğal ya da medikal vitaminler kullanılabilir.

ENGLİSH

autumn depression

Summer have reduced people’s routine work, nature was fresh, it was made of a holiday season. Meanwhile, the day after work for a prolonged and people can take their time is also increased. Seaside and parks are waiting for those who want time to evaluate. All this happened despite the summer revival in the autumn and winter period is experiencing a period of reverse. Gündüzler to shorten, the weather to change, is beginning to find the nature of grief. People will also receive a portion of these changes. This fall is causing depression.

International Hospital in Yesilyurt my psychologist Ferah, it may not worry about the fall of depression replied:

Why be depressed when you come autumn?

To the revival of nature in spring, autumn corresponds to reducing the vitality. Therefore evokes sadness will fall. Worsening of air from the open area to go to the fields to be closed again sunless malaise and unhappiness can be. No longer stay in the back of a sunny beautiful day, severe winter conditions, is about to come back to remind. This reason, the fall season is referred to as sadness.

To see the sun at work increase their responsibility, to begin their school, to cooling of air in humans cause some mental changes.

My most common Yesilyurt autumn fresh signs of depression sadness, fatigue and energy scarcity, as noted, while the other symptoms were listed as follows:

• difficulty taking the morning
• not want to get up from bed
• Pessimism
• decrease in sexual energy
• Quick temper

Depressive mood to exit from what should be done?

After a holiday to think we’re good enough, I need rest. “These new responsibilities do I get up again after the holidays.” I should think. Is useful to prepare new plans. New plans to do something difficult for both of us a will and moving. Sleep and nutrition habits must be re-arranged before the holiday. New objectives, targets need to create. Although some type of beauty in autumn and winter should remember that the similar beauty. Often want to go to cinema and theater type, in this period interest in these activities.

Does depression increase the reduction in the light of day?

Sunlight is less than that in the winter months are known to have increased more than depressive feelings. Even depressed “light therapy” even has a method called. Scandinavian countries, especially in areas such as the late winter months of heavy use, this treatment is.
In order to increase our energy What would you recommend?

• Regular exercise. Even walking an hour a day is sufficient.
• Take care of your healthy diet.
• Regular Sleep. Lying at the same time, and at the same time development.
• Start with a good breakfast the day a visit.
• Take time for your friends.
• short breaks at work here.
• Try to plan activities you enjoy that you receive.

Who looks the most depressed in the fall?

Depressive mood, çökkünlük, anxiety and worry are usually more common in women. Therefore, being more frequent in autumn depression women can say. On the other hand people who have previously received a diagnosis of depression in the probability of recurrence of depression in this period increases. Particularly pessimistic, anxious, low self-esteem people carry more risks in this period.

Effect on the mood of food we got?

Need to stay away from white sugar. Blood sugar soaring and then they reduce fatigue, fatigue may cause feelings or may increase. Instead, natural fruit sugar is better to use. Sweets, chocolate and cake that over-consumption does not benefit. On the other hand due to vitamin deficiencies can be felt as fatigue, weakness. To resolve this, or medical natural vitamins available.

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

20 yorumlar

  1. Öfkeyi sevgiyle, kötülüğü iyilikle yen. Açgözlülüğü cömertlikle, yalanı gerçekle yen. Buddha

  2. Hayat bizi resmen dört işlemle sınar; gerçeklerle çarpar, ayrılıklarla böler, insanlıktan çıkarır ve sonunda topla kendini der. Lev Tolstoy