Ana Sayfa / Sağlık / ŞİŞMANLIĞIN 8 GİZLİ NEDENİ

ŞİŞMANLIĞIN 8 GİZLİ NEDENİ

Bugüne kadar hesap basitti: Çok fazla yemek ve az hareket etmek kocaman bir göbek demekti. Ancak bu bilgiyi küçücük çocukların bile bilmesine rağmen değişen bir şey olmadı. Dünyada genel olarak baktığımızda obezite azalmıyor tersine artıyor. Ancak endokrinoloji uzmanları şişmanlığa sebep olan yeni faktörler de keşfettiler. Bilimadamları ‘elbette ki insanların yakabileceğinden daha fazla kalori edinmesi her zamanki gibi en büyük problemimiz’ diyor ancak işin içinde başka faktörlerin de olduğunu belirtiyorlar. İşte şişmanlığa sebep olan gizli düşmanlar:

1. UYKU PROBLEMLERİ

Yapılan araştırmalar, günde 12 saatten az uyuyan okul çağı çocuklarının, 12 saat ve daha çok uyuyanlara göre 3.5 kat daha fazla obezite riskine sahip olduklarını ortaya koyuyor. İşin en ilginci anne-babanın obez olması, hareketsizlik, uzun saatler TV seyretmek gibi faktörlerin hiçbir bu çocuklarda uyku kadar etkili olmuyor! Bilimadamları bunu uyku sırasında leptin hormonunun seviyesinin düşmesine bağlıyor. Çünkü leptin vücutta metabolizmanın hızlanmasına yardımcı oluyor ve açlık hissini önlüyor. Bu süreç yetişkinlerde de aynı şekilde işlediği için gece uykusuna özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Uyku öncesinde yapacağınız ılık bir duş ve içeceğiniz bir bardak sıcak süt sizi daha da rahatlatacak. Eğer kronik bir uyku probleminiz varsa mutlaka bir doktora danışmalısınız.

2. GENETİK MİRAS

Gen araştırmaları şimdilerde şişmanlıkla ilgili araştırmaların en önemli ayağını oluşturuyor. Çünkü açlığın sorumlusunun bazı genler olduğu düşünülüyor. Tek yumurta ikizleriyle yapılan araştırmalar gösteriyor ki vücut ağırlığının yüzde 70’ine kadar olan kısmını genlerimize sadece yüzde 30’luk bir bölümünü ise çevre faktörlerine borçluyuz. Bilimadamları şişmanlığa yol açan gen sayısının 30-100 arasında olduğunu söylüyor.Hepsinin tek başına çok küçük bir etkileri var. Ancak bir araya geldiklerinde tartının ibresini fırlatıveriyorlar. Buna göre iştahı artıran genler, vücuda elma veya armut formunu veren genler, metabolizmayı yöneten genler belirlenmiş durumda. Yuvarlak genlere sahip olanların maalesef yediklerine çok dikkat etmesi gerekiyor. Her şeyden önce özellikle yaşamın belli dönemlerinde özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Örneğin hamilelik döneminde veya menopoza girerken. Doktorlar gelecekte bu gen durumunu dengeleyecek ilaçların çıkacağını söylüyor. Ama o zamana dek yapılacak şey beslenme alışkanlıklarına dikkat etmek.

3. İLAÇLARIN ETKİSİ

Pek çok kadın bazı doğum kontrol ilaçlarının yarattığı kilo problemlerinden haberdar. Aslında sadece doğum kontrol ilaçları değil genel olarak pek çok ilaç fazla kiloya sebep olabiliyor. O yüzden hastasına ilaç yazan bir doktorun bu konuda hassas davranması gerekiyor. Örneğin bazı depresyon ilaçları 3-4 kiloya kadar artışa sebep olabiliyor. Tansiyon için kullanılan kimi ilaçlarsa ekstra 2 kilo anlamına gelebiliyor. Diyabet ilaçlarının 3-4, insülin şırıngalarının ise uzun vadede 10-15 kiloya kadar artışa sebep olduğu biliniyor. Bu yüzden özellikle diyabet problemi olanların erkenden spor yapmaya başlamaları tedavi sırasında gelebilecek kilolara karşı koymaları açısından önemli. Eğer ilaç kullanımında kilo alma gibi bir endişeniz varsa bunu mutlaka doktorunuzla paylaşmalısınız. Belki de daha ince bir alternatifiniz olabilir.

4. KLİMALAR

Üşüdüğümüzde veya terlediğimizde vücudumuz ısıyı ayarlamak zorunda kalır ve bunun içinde enerjiye ihtiyacı olur. Klimalar ise işte bu görevi üstlenirler. Hayvanlar üzerinde yapılan bir deneyde sıcakta veya soğukta kilo verdikleri gözlemlenmiş. Gün boyunca sabit olarak ısıtılan veya klimayla soğutan mekanlarda yaşıyoruz. Bu ısı ortalama 26 derece civarında. Ve tam da bu ısıda ekstra hiçbir şey yakmak mümkün değil. Bu yüzden vücudunuza rahat vermeyin ve onu zaman zaman ısı değişimlerine maruz bırakın. Mesela saunaya girin ardından buz gibi havuzda yüzün. Hatta bazı geceler pencereler açık olarak uyumaktan korkmayın. Bu sizin bağışıklık sisteminizi de harekete geçirecek emin olun.

5. EVLENMEK

Sadece kişisel tecrübeler değil bilimsel araştırmalar da evliliğin yemek alışkanlıklarını hem kadın hem de erkek açısından bilinçsizce değiştirdiğini ortaya koyuyor. İngiltere Newcastle Üniversitesi bilimadamları, yaptıkları çalışmalarda evlendikten sonra erkeklerin daha sağlıklı beslendiklerini, kadınlarınsa yemelerine çok fazla dikkat etmeyip kilo aldıklarını ortaya çıkarmış. Uzmanlar bunun sebebini kadınların daha fazla et ve büyük porsiyonlarda yemek yemesine, evlilikle ilgili strese daha yatkın olmalarına ve genel olarak sağlıksız beslenmelerine bağlıyor. Peki bu konuda ne yapılabilir? Bilimadamları esprili bir cevap veriyor ya bekar kalacaksınız ya da eski sabit beslenme alışkanlığınızı devam ettireceksiniz.

6. NİKOTİN

Her geçen gün daha çok insanın sigaradan vazgeçmesi sağlık açısından çok güzel bir şey. Ancak bunun etkilerini sadece ciğerlerde ve deride değil maalesef tartıda da görüyorsunuz. Amerika’daki Michigan Üniversitesi bilimadamları sigarayı bıraktıktan sonra sanıldığından da çok kilo alındığına dikkat çekiyor. Diyelim sigara içerken 2-6 kilo fazlanız varsa sigarayı bıraktıktan sonra bu fazlalık rahatlıkla 7-8 kiloyu bulabiliyor. Çünkü nikotin iştahı kesiyor ve metabolizma çalışmasını hızlandırıyor. Ancak kilo bile alsanız yine de değer çünkü sağlığa nikotinden daha fazla zarar veren bir şey yok. Uzmanlar sigarayı bırakanların özellikle ilk 6 ay çok dikkat etmeleri gerektiğini söylüyor. Kilo alımını önlemek, kilo almaktan daha kolay. Önemli olan bunun bilincine içtiğiniz son sigarada varmak ve buna göre bir bilanço yapmak. Yani daha az yemek ve daha çok spor yapmak.

7. YAŞ

Araştırmalar, insanoğlunun 20 yaşının ortasına kadar her ay 300 gram aldığını gösteriyor. Yaşlandıkça da kas grubundan kaybediyoruz. Ancak bu kas grubu önemli çünkü tek başlarına bile kalori yakmak için onlara ihtiyacımız var. 25-30 yaşlarında kilo daha da çok artıyor. Bu 40 yaşına kadar böyle gidiyor. Menopoz döneminde östrojen azaldığı için ekstra kilolar alınıyor. Bu yüzden yaşlandıkça kas egzersizlerine önem vermelisiniz. Ayrıca protein tüketimini de artırmalısınız. Çünkü kas gücünü artırmak için proteine ihtiyacınız var.

8.STRES

Bütün bir gün etrafta koşuşturursak aslında kilo vermemiz gerek değil mi? Ancak Amerika’daki Chicago üniversitesi’nde yapılan bir araştırma bunun aksini gösteriyor. Özellikle kadınlar stres zamanlarında lüzumsuz bir şekilde kilo alıyorlar. Üstelik stres faktörleri ne kadar artarsa o kadar çok kilo alıyorlar. Çünkü stres sırasında kortizol denilen bir madde salgılıyoruz. Bu da yağ hücrelerini harekete geçiriyor ve enerjinin görevini yapmasını engelliyor. Bu stres yükü haftalar boyu sürerse o zaman vücut, yağ deposu rezervini artırıyor. Bu yüzden kendinize zaman zaman mutlaka özel vakit ayırın. Stresinizin üstesinden gelebilmek için birileriyle konuşmak ya da düşüncelerinizi yazıya dökmek de iyi gelebilir. Boston Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre gerilimden en kolay kurtulmanın yolu onun üzerine gitmek.

ENGLİSH

The cause of obesityUntil now account was simple: too much food and little to move meant a huge heart. Even children know this information, however small, but not changing anything. When we look around the world in general does not reduce obesity is increasing contrast. However, new factors that cause obesity endocrinology specialists also discovered. The scientists’ of course, people can burn more calories to obtain, as usual, our biggest problem at work within, but also indicate other factors are. Here’s the secret enemies cause obesity:

1. SLEEP PROBLEMS

Research, less than 12 hours a day sleeping children of school age, 12 hours and more sleep than those with more than 3.5 times the risk of obesity reveals that they have. The most interesting job of parents is obese, physical inactivity, factors such as long hours of TV watching in children with no sleep as effective as it is not so! The hormone leptin levels during sleep scientists that the decrease is connected. Leptin in the body because it helps speed up metabolism and to avoid the feeling of hunger. This process was functioning in adults in the same way you need to pay particular attention to sleep for the night. A warm shower and sleep before you make your drink a cup of hot milk will relax you even more. If you have a chronic sleep problems should consult a doctor must.

2. GENETIC HERITAGE

Gene-related research studies of obesity, now constitute the most important pillar. Because hunger is thought to be responsible for some genes. Research has shown that identical twins with the body weight of up to 70 percent of the portion is a portion of 30 percent of our genes with environmental factors owe. The number of genes that cause obesity scientists is between 30-100 alone söylüyor.Hepsinin have very little effect. But when they come together to throw the needle of scales. Accordingly, genes that increase appetite, apple or pear body which form genes, the genes governing the metabolism is determined. Round genes have to be very careful about what they have to eat those, unfortunately. First of all, especially in terms of life you need to pay particular attention. For example, when during pregnancy or menopause. Doctors in the future status of this gene will balancing the drugs will say. But until then to do something to pay attention to eating habits.

3. EFFECTS OF DRUGS

Some birth control pills, many women aware of their weight problems created. In fact, in general, not just birth control pills cause weight gain can be a lot more drugs. So a doctor says the drug to patients sensitive to this issue is required. For example, some depression medications can cause increased up to 3-4 pounds. Some drugs used for blood pressure if you can not mean an extra 2 pounds. 3-4 of diabetes medications, insulin syringes in the long term, up to 10-15 pounds is known to cause an increase. Therefore, the problem of diabetes, especially those who play sport to begin early during therapy may come to resist in terms of weight is important. If you have a concern, such as weight gain in drug use if you absolutely must share with your doctor. Perhaps an alternative could be finer.

4. AIR CONDITIONERS

When we set the heat or cold sweats when we have to our bodies and it is in need of energy. Undertake this task here is air conditioners. In an experiment carried out on animals in hot or cold their weight monitored. As constant throughout the day with a heated or cooled air conditioning in the places we live. This is the average temperature around 26 degrees. And precisely for that extra heat is not possible to burn anything. So do not give your body relaxed and let it from time to time subject to temperature changes. For example, enter the sauna and then swim in the icy pool. Even some night Do not be afraid to sleep with windows open. This will trigger your immune system also make sure your.

5. Marry

Scientific research on personal experience, not only of marriage, both men and women in terms of eating habits changed unconsciously reveals. Newcastle University scientists, in their work after marriage than men healthy eating, eating too much attention to women not reveal what they had gained weight. Experts consider that the reason more women to meals and large servings, marriage is more likely related to stress and unhealthy eating in general is connected. So what can be done about it? Scientists respond to a humorous or you will remain single or resume your old eating habits you will hard.

6. Nicotine

Each passing day more people to give up smoking for health very good thing. However, this effect only in lung and skin scales not see, unfortunately. Quit smoking in the United States after the University of Michigan scientists think it was pointed out that too much weight is taken. Let’s say you smoke stop smoking when you have more than 2-6 pounds after finding that excess weight can easily 7-8. Appetite and metabolism studies interrupted, because nicotine speeds. But I still lose weight if you take even more damage than the value of nicotine, because health is nothing. Experts who quit smoking have to be very careful, especially the first 6 months, he says. To prevent weight gain, weight easier to take. What matters is that the inner consciousness and to have your last cigarette at the balance sheet according to one. I mean less food and more sports to do.

7. AGE

Research, human beings until the middle of the age of 20 shows each month receive 300 grams. We are also losing muscle groups grow older. However, this important muscle group because it alone even need them to burn calories. 25-30 years old is growing even more weight. It goes like this until the age of 40. During menopause, decreased estrogen is taken for the extra weight. Therefore, you must attach importance to exercise the muscles grow older. In addition, you must increase protein consumption. To increase muscle strength, because you need protein.

8.STRES

All in a day running around we need to lose weight is not actually the case? However, one study found that in the United States at Chicago University shows the opposite. Especially in times of stress, women are taking unnecessary weight in a way. Moreover, stress factors are what increases by so much weight. Because a substance called cortisol secretion during stress are. This is driving fat cells and to interfere with the task of energy. This stress load lasts weeks, then the body size, fat is increasing the reserve tank. So take your time when absolutely special time. To overcome your stress or talk to someone you think might be good to redact. According to the results of an investigation at Boston University from tension easiest way to get rid of him to go on.

07.12.2009
Kaynak : Milliyet

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

14 yorumlar

  1. iş hayatının içinde olan biri için yaralı bir çalışma tebrikler.

  2. dinlediğim cdlerde etkili sonuçlar aldım bunuda enkısa zamanda alacağım.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

1
×
Hoşgeldiniz!
"AliGulkanat.Com.Tr" olarak size yardımcı olmak için buradayız. Soracağınız sorulara en kısa sürede yanıt vereceğiz. 🙂