Pazartesi , Haziran 14 2021

PLATES YAPANLAR NASIL BESLENMELİ?

Pilates yaparken kilo vermek ve nelere dikkat etmek gerekir? Pilates yaparken aç karınla mı yoksa tok karınla mı yapmak gerekir? Pilates ile zayıflanır mı? Bütün bu soruların cevabını Diyetisyen Gizem Tutar “Pilates Yapanlar Nasıl Beslenmeli” yazısında kaleme aldı.

Pilates Yapanlar Nasıl Beslenmeli?

Pilates, tok karna yapılmamalıdır. Pilatese uzun zaman aç kalmış olarak başlamakta sakıncalıdır. Hareketlerin rahat yapılması, kramp oluşmaması ve kan şekeri dengesi açısından en uygun olanı pilates yapmaya başlamadan 1-1,5 saat öncesinden bir öğün tüketmektir.

Pilates yapılan süre boyunca birden yüksek miktarlarda su içilmemelidir. Susadıkça yudum yudum oda sıcaklığında su tüketilmelidir.

Pilates öncesi, karbonhidrat ve proteinden zengin dengeli bir menü tüketilmelidir. Karbonhidrat olarak beyaz şeker, beyaz un, pirinç gibi kan şekerini hızlı yükselten karbonhidratlar tüketilmemelidir.

Pilates; yüzme, koşu, yürüyüş, tenis gibi yüksek oranda kalori yakmayı sağlayan sporlardan değildir. Enerji yakmaktan çok vücut kaslarının çalıştırılmasını ve güçlenmesini amaçlar. Bu nedenle pilates yapanların çok yüksek kalori almaları uygun değildir, kilo almalarına yol açabilir.

Kilolarını korumak isteyen pilates severlerin yeterli ve dengeli beslenmesi, kilo vermek isteyen pilates severlerin ise diyetisyen tarafından kişiye özel hazırlanmış bir zayıflama beslenme programı uygulaması uygundur.

Bunların yerine çavdar, tam buğday ve yulaf ekmekleri veya bulgur pilavı tercih edilebilir. Protein açısından zengin olan et, tavuk veya balığın ise az yağlı olanları ızgara da pişirilmiş olarak tercih edilebilir ya da et, tavuk ve balık yerine peynir ve yumurta tercih edilebilir.

Pilates; yüzme, koşu, yürüyüş, tenis gibi yüksek oranda kalori yakmayı sağlayan sporlardan değildir. Enerji yakmaktan çok vücut kaslarının çalıştırılmasını ve güçlenmesini amaçlar. Bu nedenle pilates yapanların çok yüksek kalori almaları uygun değildir, kilo almalarına yol açabilir.

Kilolarını korumak isteyen pilates severlerin yeterli ve dengeli beslenmesi, kilo vermek isteyen pilates severlerin ise diyetisyen tarafından kişiye özel hazırlanmış bir zayıflama beslenme programı uygulaması uygundur.

Pilates yapanlar günlük yaşantılarında dengeli beslenmeye özen göstermelidir. Dört ana besin grubu olan süt ve süt ürünleri, et, tavuk ve balık gibi proteinden zengin besinler, sebze-meyveler ve tam tahıl ürünleri beslenme planlarında yeterli miktarda ve dengeli bir şekilde yer almalıdır.

Yapılan bilimsel araştırmalarda, kasları güçlendiren egzersizlerin sonrasında yağsız süt tüketiminin kas kitlesinin artmasında yardımcı olduğu belirlenmiştir. Pilateste kas güçlendirmeyi amaçlayan bir egzersiz çeşididir.

Zayıflamak isteyen Pilates severler de iki beslenmelerinde 2 faktöre dikkat etmelidir. İlki, düzenli kalsiyum minerali alımıdır. Kalsiyum mineralinin yetersiz alınması kilo verme sürecini yavaşlatır.

Bu nedenle günde 2 su bardağı az yağlı/yağsız süt veya yoğurt tüketilmesi önerilir. İkinci faktör ise omega-3 yağ asitlerinin düzenli alınmasıdır. Bunun içinde haftada 2-3 kez balık tüketmek gereklidir.

Pilatesin temel felsefesi dengedir. Bu temelinde zihin ile beden arasındaki dengeyi sağlamak yer alır.

Zihin ve beden arasındaki dengenin önemli bir parçası da sağlıklı beslenmektir. Pilates yapanların felsefesine uygun olarak aynı zamanda dengeli beslenmesi de önemlidir.

Kaynak:www.Hastane.com.tr

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

16 yorumlar

  1. Eğer irade gücünüzün pek olmadığını düşünüyorsanız, kendi başarınızı sabote ediyorsunuz demektir.

  2. Güven her şeyden önce gelirmiş.. bunu kaybedince anlamak pek hoş olmasa da tekrar kazanınca ondan alınacak haz vazgeçilmez olmalı:D

  3. kendimi hiç bu kadar pozitif ve mutlu hissetmemiştim.

  4. Kendi korkularımızı özgürleştirdiğimizde, varlığımız otomatik olarak başkalarını da özgürleştirir. Nelson Mandela

  5. Yaşamın ilginç yanlarından biri de; en iyinin dışında bir şey kabul etmeyenlere genellikle en iyiyi vermesidir. W. Somerst Maugham

  6. Hayat, fırtınanın dinmesini beklemekle ilgili değildir; yağmurda dans etmeyi öğrenmekle ilgilidir. Anonim

  7. BERİN İSTEMİHAN

    Ali Gülkanat’ı eğitimlerde izliyorduk ama bu siteyi bana bir arkadaşım tavsiye etti. mp3′lerin faydasını gördüğünü söyledi. Faydası olacağına ben de inanıyorum. filipince

  8. MENGÜ BAĞLAN

    Kisisel gelisim okuyan insanlari kiniyorum cok salakca I think romence bilen

  9. merak ettim doğrusu kişisel gelişim de anladım da para konusunda nasıl bir faydası olur bu sistemin alfa erkeği özellikleri

  10. işsizlik sorunundan dolayı şimdiden endişelenmeye başlamıştım ama yorumları okuyunca umutlanmaya başladım ali hocam taşekkürler logo mp

  11. @obenpamuk kisisel gelisim kitaplari bir seyi bin defa soyler yine de anlatamaz nlp mp3

  12. hayatınızda memnun olmadığınız şeylerden her zaman yenileyerek kurtulursunuz bu subliniminal mesajlarda düşüncelerimizi yenilemek için garanti bir yol ben denedim isveççe türkçe

  13. RT @ilaydalev: Kisisel gelisim kitaplari kadar sinir oldugum baska kitap turu yoktur herhalde hollandaca sözler

  14. çok ilgi çekici cd ler var. sanırım hepsini alacağım beceriler

  15. annem ve babam birbirlerini iyi bulmuşlar da bu zamanda böyle bir şey bize gerekli galiba. rusça türkçe çeviri

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Open chat
1
Hoşgeldiniz!
"AliGulkanat.Com.Tr" olarak size yardımcı olmak için buradayız. Soracağınız sorulara en kısa sürede yanıt vereceğiz. 🙂