Pazartesi , Aralık 18 2017
Ana Sayfa / Etkinlikler & Aktüel Haber / OFİS ÇALIŞANLARINA 8 ÖNERİ

OFİS ÇALIŞANLARINA 8 ÖNERİ


Mesleği gereği ofiste uzun süre oturarak çalışan ve bilgisayar kullanan insanların boyun ve sırt sağlığı büyük risk altındadır. Uzun süreli oturmak, boyun, sırt ve bel omurları üzerinde aşırı yük oluşturmaktadır. Bu sebeple oturarak çalışanların boyun, bel ve nadiren sırt fıtığı oluşma riski daha fazladır ve sık sık boyun, sırt ve bel ağrılarından yakınırlar. Türk Böbrek Vakfı Hizmet Hastanesi Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Bölümünden Uz.Dr. Suna Mahmuti Roylas ofiste oturarak çalışanların boyun ve sırt sağlığını korumak için dikkat etmesi gerekenler hakkında bilgi verdi.

1. Sırt kambur, boyun öne doğru eğik vaziyette çalışmak yerine sırt dik, omuzlar geride, baş normal pozisyonda oturma alışkanlığını yerleştirmeli, kendimizi gevşek bırakmalıyız.
2. Oturulan koltuk veya sandalyenize dikkat edin. Oturulan koltuk mutlaka beli ve sırttı desteklemeli veya beli destekleyen ortopedik yastıklar kullanılmalıdır.
3. Masadan uzakta durmak, yüksek sandalye nedeniyle masaya eğilmek zorunda kalmak yerine masaya tamamen yaklaşılmalı masanın kenarı mide seviyesinde olmalıdır.
4. Bilgisayar ekranın çapraz durması nedeniyle sürekli aynı tarafa bakmak zorunda kalmak son derece tehlikelidir. Klavye ve bilgisayar ekranı baş ile aynı paralelde olmalıdır.Oturma süresi yarım saati geçmemelidir. Omurganızı esnetmeli, yürümeli, boyun ve sırt germe–gevşeme egzersizleri yapılmalı.
5. Telefonla sık sık konuşan insanların telefon kulaklığını baş ile omuz aralığına sıkıştırma alışkanlığını bırakmalı, kulaklık aracılığıyla telefonu kullanmalıdır.
6. Ofis içinde dolap ya da çekmecelerde dosya ya da herhangi bir şey alırken öne eğilir pozisyonda kalmak, yüksek yerlere uzanmaya çalışmak son derece yanlıştır. Bütün yükü belinize ve sırtınıza yüklemeyin. Üşenmeyin ya oturun ya da çömelin. Bırakın bacaklarınız sizi taşısın. Yüksek yerlere uzanmayın, tabure kullanın veya yardım isteyin.
7. Ağır dosyaları veya objeleri tek seferde taşımaya kalkmayın 2-3 seferde taşıyın. Mümkünse omzunuzun üzerinde tutarak ve mümkün olduğunca vücuda yakın tutun. Belinizin dik olmasına dikkat edin.
8. Aşırı gerginlik ve stresten uzak durmaya çalışın, iş yerinizde gevşemek için hafif müzik dinleyin; aralıklarla germe – gevşeme, nefes egzersizleri yapın.

9. Arabanızın koltuğu yeterince belinizi desteklemiyorsa ORTOPEDİK YASTIK kullanın
10. Arabadan inerken ve binerken ani hareketlerden kaçının. Önce arabanın koltuğuna yan oturun, sonra ayaklarınız arabanın içine alın ve dönün inerken de aynı yolu izleyin. Yükü belinize değil bacaklarınıza aktarın
11.  Geri manevra yaparken boynunuzu aniden geriye çevirmeyin
12. Arabanın bagajından eşya alırken; dizleri büküp beli dik tutarak eğilin, karın kaslarınızı kasarak belinize destek olun, Eşyaları vücudunuza iyice yaklaştırmadan kaldırmayın
13. Yatakta BOYUN için ORTOPEDİK YASTIK kullanın
14.  Kanepe kenarına boynunuzu dayayarak yatmayın
15.  Yattığınız yerden aniden kalkmayın. Önce yan tarafınıza dönün, ayaklarınızı yere indirin, aynı anda kollardan destek alarak oturun. Daha sonra kalkın.
16. Düzenli SPOR yapın. Ancak mücadele gerektiren sporlardan korunun. Tempolu yürüyüş, bisiklet, yüzme en ideal spor aktivitelerdir. Aerobik ve germe – güçlendirme egzersizleri de son derece faydalıdır.

kaynak: mynet

ENGLİSH

office employees eight recommendations

Profession should work in the office and sat a long time the people who use computers a great neck and back health is at risk. Prolonged sitting, neck, back and lumbar vertebra is on overload. For this reason, employees sitting neck, waist and create a rare risk of rupture is higher than the back and often neck, back and waist are close to their pain. Kidney Foundation of Turkish Physical Medicine and Rehabilitation Services Department at the hospital Uz.Dr. Employees in the office sitting Roylas Suna Mahmutlar neck and back must be careful to protect health information

1. Hunch your back, neck, back instead of forward to work in steep sloping posture, shoulders back, the head of the habit of sitting in normal position should be a place, we should leave ourselves loose.
2. Make sure the seat or sit in your chair. Sit down and back the seat was always beli beli support or supports should be used orthopedic pillows.
3. Keep away from the table, high chair to the table because the table instead of having to bend to the edge of the table must be approached entirely at the level of the stomach should be.
4. The computer screen the same way because of the cross stand to have to look at is extremely dangerous. Keyboard and computer screen with the same parallel per half-hour period should not exceed the olmalıdır.Oturma. Must tweak your spine, to execution, neck and back tension-relaxation exercises should be done.
5. Earpiece of the people who talk frequently by phone with the head to release the shoulder range compression habits, must use the phone through the headset.
6. Drawer or file cabinet in the office or when anything will stoop to stay in position, trying to reach out to high places is very wrong. Do not load all the load on your back and your waist. Do not hang around or sit or squat for. Let your legs carry you, leave. Do not reaching high places, use, or request assistance stool.
7. Heavy files or objects that at one time to move 2-3 up in time to move. If possible, close to the body as possible and omzunuzun Keep holding on. Make sure your waist upright.
8. Try to stay away from excessive tension and stress, light music to relax, listen to your place of business; interval tension – relaxation, breathing exercises, do.

9. To support your car’s seat belt is not enough, use orthopedic PILLOW
10. Get out of the car and when you avoid sudden movements. First, sit down next to the seat of the car, then get into the car and go back to the feet in the same way you follow. Load transfer to your legs not your waist
11. While maneuvering your neck suddenly back Back to translate
12. Receiving goods from the trunk of the car, bending the knees and holding down the steep beli, your abdominal muscles support the muscles of the waist, do not remove stuff without closing out of your body
13. Use for neck, orthopedic bed PILLOW
14. Do not put your neck on the edge of the couch to sleep
15. Do not get up suddenly from the yacht. First, go back to your side, place your feet in it, at the same time receive support from the arms, sit down. Later development.
16. Make regular SPORTS. However, sports that require protection from the struggle. Tempolu walking, cycling, swimming is the ideal sports activities. Aerobics and stretching – strengthening exercise is also extremely useful.

Source: mynet

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

19 yorumlar

  1. matematiği çözdükmü bu iş bitmiştir.konularınızı gördükçe heyecanlanıyorum.şimdiden rahatlamaya başladım çünkü size güveniyorum.söz konusu bilinçaltı çünkü.