Ana Sayfa / Kişisel Gelişim / NLP / NLP Teknikleri İle Satış Yapın

NLP Teknikleri İle Satış Yapın

nlp_practitioner_header

Dünyadaki en başarılı satışçıların müşterilerini memnun etmek ve daha fazla satış yapmak için özellikle neleri ısrarla ve sürekli olarak yaptıklarını hiç merak ettiniz mi?

NLP Teknikleri İle Satış YapınNLP (Neuro Linguistic Programming), en başarılı satışçıların bu güne kadar elde ettikleri sonuçlara nasıl ulaştıklarını araştırıp, bu teknikleri modeller haline getirmiş ve diğer satışçıların kullanımına sunmuştur.

NLP (Neuro Linguistic Programming), sözcüklerin beynimiz ile nasıl etkileşim kurduğunu, beynimizin nasıl çalıştığını ve istediğimiz sonuçlara ulaşmak için davranışlarımızı nasıl organize edeceğimizi araştırır.

Siz de satışta NLP tekniklerini kullanarak en başarılı satışçıların davranışlarını modelleyebilir ve bunları kendi iş yaşamınıza aktararak başarınızı epey artırabiliriz.

NLP’de Başarının Dört Anahtarı

Başarının dört anahtarını hemen şimdi uygulamaya başlayarak satış kariyerinizde istediğiniz sonuçlara ulaşmak için etkili bir adım atabilirsiniz.

  1. Hedef belirlemek: Kendiniz için açık ve ölçülebilir hedefler belirleyin.
  2. Duyusal keskinlik: Kendinizi gözlemleyin ve hedeflerinize doğru gidip gitmediğinizi değerlendirin.
  3. Davranışsal esneklik: Sizi hedeflerinize ulaştırmayan davranışlarınızı, hedeflerinize ulaştıracak olanlarla değiştirin.
  4. Harekete geçmek: Hedeflerinize ulaşmak için hemen şimdi harekete geçin.

NLP Teknikleri İle Satış YapınSatış Yapmak için etkili NLP Teknikleri

Aşağıda yer alan teknikler satış becerilerinizi geliştirmek amacıyla NLP’nin en başarılı satışçıları modelleyerek geliştirdiği yüzlerce teknik arasından seçilmiş ve sizlere bir ön bilgi olması amacıyla sunulmuştur. NLP teknikleri hakkında detaylı bilgiler sunan kitapları okumak ve seminerlere katılmak NLP’yi satış için nasıl kullanacağınızı öğrenmek ve uygulamak konusunda sizlere gerekli bilgi ve becerileri sağlayacaktır.

Kalibrasyon: Satış görüşmesi esnasında müşterimizin tepkilerini okuma becerisidir.

Uyum: Müşterimizin fizyoloji, psikoloji ve düşünme sistemi ile uyum sağlama becerisidir.

Eşleşme ve aynalama: Müşterimizin kullandığı sözcükler, ses yüksekliği, ses hızı, beden dili unsurları ile eşleşme ve bu unsurları aynalama becerileridir.

NLP’nin kalibrasyon, eşleşme, aynalama ve uyum becerileri; olumlu bir ilk izlenim yaratmamıza ve müşteri ile aramızda güven ortamının oluşmasına katkı sağlar.

NLP Teknikleri İle Satış YapınMetamodel: Müşterimizin ürün ve hizmetlerimizi algılama ve değer verme sürecini açıklar. Metamodel içerisinde yer alan silme, bozma ve genellemelere dikkat ederek, satışta soru sorma ve dinleme becerilerimizi geliştirebiliriz.

Temsil Sistemleri: Müşterimizin bilgi edinme ve karar verme stratejilerini nasıl kullandığı ile ilgili modelleri kapsar. Temsil sistemlerine göre dört farklı müşteri profili karşımıza çıkar.

Görseller, ürün ve hizmette görüntüye ve görsel sunuma önem veren; bizim ve sattığımız ürün ve hizmetin görüntüsüne göre satın alma kararını veren kişilerdir.

İşitseller, ürün ve hizmette detaylara ve detaylar arasındaki uyuma önem veren, ses tonumuz ile ürün ve hizmeti anlatabilme ve müşterimizin sorularına uygun yanıtları verebilme becerimize göre satın alma kararını veren kişilerdir.

Kinestetikler, ürün, hizmet ve bizim ile ilgili duygu ve sezgilerine önem veren kişilerdir. Satın alma kararlarında güven ve olumlu duyguları hissetmeleri çok önemlidir.

NLP Teknikleri İle Satış Yapın

Dijitaller, ürün ve hizmetin teknik özellikleri ile ilgilenen kişilerdir. Ürün ve hizmetin teknik detayları ile ilgili tatminkar bilgi vermemiz ve mantıklı nedenler ileri sürmemiz satın alma kararlarını etkiler.

Metaprogramlar: Müşterimizin zihninin satış sırasında algılama, düşünme, hissetme ve harekete geçme konularında nasıl çalıştığını inceler.

Temsil sistemleri ve metaprogramlar, satışta ihtiyaç belirleme, ürün ve hizmet tanıtımı ve müşteri ilişkileri konularında yoğun olarak kullanılır. Temsil sistemleri ve metaprogramlarda ustalaşmak satışçı olarak farklı müşteri profillerine esnek davranma becerilerimizi geliştirerek satışlarımızın artmasını sağlar.

Reframing (yeniden çerçeveleme) kalıpları: Müşterimizin inanç ve ikna kalıplarını araştırır. Yeniden çerçeveleme kalıplarını kullanarak itirazları karşılama, ikna ve satış kapama becerilerinizi geliştirebilirsiniz.

NLP Teknikleri İle Satış YapınAnchoring: Satış görüşmesi sırasında ihtiyaç duyduğumuz olumlu bir duyguya istediğimiz zaman ulaşma becerilerini kapsar. Satışta kişisel motivasyonu artırmak için kullanılır.

NLP, satış öncesi hazırlık, müşteri ile karşılaşma, ihtiyaç belirleme, ürün ve hizmet tanıtımı, itirazların karşılanması, satışın kapatılması, satış sonrası hizmet, müşteri ilişkileri ve satışçının kişisel motivasyonu gibi tüm satış konu başlıklarında bizlere etkili ve hemen uygulanabilecek teknikler sağlamaktadır.

En başarılı satışçıları diğerlerinden ayıran özellikleri öğrenmek ve farkı yaratan farkı kendinizde uygulamak sizlere başarıyı getirecektir.

alıntıdır

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

4 yorumlar

  1. Bir kişi ne düşlerse, artık o gerçek olmuştur. Sadece, görünür hale gelmesi biraz zaman alır. Düş + Zaman = Gerçeklik. Dreamer