Pazar , Ağustos 20 2017
Ana Sayfa / Satışın Şifreleri / Müşteri Sizden Gerçekte Neler Bekler?

Müşteri Sizden Gerçekte Neler Bekler?

müşteri ilişkileri

İyi bir satışçı olmak istiyorsanız müşterinizin aslında sizden ne beklediğini anlamalısınız,müşteri sizden ürün veya hizmet alabilir,hatta bazen sadece bir fikri bile satabilirsiniz, ama unutmayın müşteri sizden ne alırsa alsın tek istediği şey mutlu olmaktır, bunu bazen sattığınız ürünün sağlamış olduğu ekonomiyle,veya sattığınız herhangi bir hizmet sayesinde başarabilirsiniz.Müşteriye ne satarsanız satın onu heyecanlandıramazsanız ve sizin samimiyetinize ve profesyonelliğinize inanmazsa sizden almayacaktır, aslında tüm bunlara baktığımızda müşterinin sizden aldığı tek bir şey var tatmin hissi,bunu bilirseniz satamayacağınız hiç bir şey olmaz.

* Hizmetinizin her zaman desteğe ihtiyacı olduğunu varsayın.

* Her müşterinizin kendisini önemli hissetmesini sağlayın.

* Müşteriler insanların hizmet etmesini ister makinelerin değil.

* En iyi müşterilerinize tutkuyla hizmet verin.

* Onlar için zaman harcadığınızı gösterin.

* Elle yazılmış, kişiye özel yazışmalar yapın.

* Müşteriler hızlı hizmet ister. Telefona birinci çalışından sonra ba­kın. Çalışma ortamınızı kolayca bulacağınız şekilde düzenle­yin.  Bu size yarı yarıya zaman tasarrufu sağlayacaktır.

* Ağırlama sanatında ustalaşın. Gerçekten yetenekli bir kabul görevlisi işe alın. Bu kişi sizinle müşteriler arasındaki bağlantıyı kuran ilk cephedir.

* Bütün müşterilerinize şükran duyun. Eskilerine bile!

* Müşterilerinizin sırlarını tutun.

* Her sözü yazılı hale getirin.

İşle İlgili Davranışların 10 Kuralı

*Konuşmaya başlamadan önce, karşınızdakinin sözü bittiğinde bir saniye bekleyin.

* Tüm bedeninizle dinleyin.

* Olumlu olun.

* Diğerleri hakkında iyi konuşun.

* Adları ezberleyin.

* Etkileyici olmaya çalışmayın. Bu çaba görünür olduğunda değeriniz düşer.

* Cep telefonu görüşmelerini ortalık yerde yapmayın.

* Övgüde bulunun ama bunu abartmayın.

* Şüpheye düştüğünüzde kibar olun.

Müşterilerin Sevdiği Özellikler

Tevazu: Asla kendinizi övmeyin, rakibinizi yermeyin.

Cömertlik/Fedakârlık: Bir şeyden vazgeçersiniz fazlasını alırsınız.

Açıklık: Canınız yansa bile gerçeği söyleyin. Güven kazanmak için kendinizi riske atın; bu, büyük ilişkilerin temelidir.

Tutarlılık: Sözcükleri eylemlerle, vaatlerle ve performansla tutar­lı hale getirmek. Kalite, tutarlılıktır.

Müşteriler rahatı sever. Müşterilere rahatlık sağlayarak onları eli­nizde tutabilirsiniz. Bilinen bir marka insanların kendilerini rahat his­setmesini sağlar. Açıklık rahatlatır. Müşteriye gerçekten gösterilen ilgi ve yaptığınız işe duyduğunuz tutkunun gücü, müşteri rahatlığının te­mel kaynaklarıdır. En büyük varlığınız, tutkunuz ve kendinize olan inancınızdır. Müşteriler bunu sever.

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

16 yorumlar

  1. Hayat, insanın cesaretine göre büyür veya küçülür. Anais Nin