MENOPOZ DÖNEMİNDE DOĞRU BESLENME

Her kadın menopozla tanışır. Ancak en büyük sorun, menopoz sonrası hızla alınan kilolardır. Hatta bazı kadınlar, yemek yemeseler bile kilo alırlar. Bu durum normal, fizyolojik bir yağlanmadır

Östrojen düzeyindeki azalma, besin alımını etkiler ve metabolik hızın düşmesine sebep olur. Fiziksel olarak da aktivitesi düşen kadınlar, daha hızlı kilo alamaya başlarlar.

Menopoz sonrasında kaliteli ve sağlıklı bir hayat sürebilmek için, diyet yapmak ve yaşam şeklinde önemli değişimler yapmak gerekir. Genç bir kadına oranla, menopoz yaşayan kadınların besin ihtiyacı farklıdır. Bir beslenme programı düzenleniyorsa, bu dönemde oluşabilecek şişmanlık, kap ve damar hastalıkları ile osteoporozu önleyici şekilde bir düzenlemeye ihtiyaç vardır.
 Bunun için:
* Bitkisel özlü sıvı yağlar, saya yağı ve erken hasat zeytinyağı hayat kurtarıcıdır.
* Kronik hastalıklara karşı koruyucu etkisi olduğu düşünülen çiğ sebze, kabuklu meyve ve soya ürünleri mutlaka alınmalıdır.
* Her öğünde dört besin grubuna ait gıdalar uygun miktarlarda tüketilmelidir. Böylece vücudun ihtiyacı olan tüm besinler sağlanmış olur.
* Süt- yoğurt grubu mutlaka 3-4 porsiyon tüketilmelidir.
* Et ve et grubundan toplam 3 porsiyon tüketilmelidir.
* Basit şekerlerin yerine kompleks karbonhidratlar tercih edilmelidir. Şekerin fazla tüketilmesi, enerji sağlamaktan başka fayda getirmez, aksine vücuda zarar verir.
* Düşük yağlı ve düşük kolesterollü diyet yapılmalıdır. Çünkü bu dönemde kan yağları ve kolesterolün üzerinde artış görülür. Doymuş, tekli doyamamış ve çoklu doymamış yağ asitlerinden zengin besinlerin uygun oranlarda seçimi sağlanmalıdır.
* Sebze ve meyve açısından zengin bir beslenme programı oluşturulmalıdır. Posa tüketimi arttırılmalıdır. Yeterli miktarda posa alımı, kronik hastalıklardan koruma özelliği sağlar.
* Aşırı protein tüketiminden kaçınılmalıdır. Proteinin sağlandığı kaynaklar özellikle osteoporoz ile kalp-damar hastalıkları açısından önem taşır.
* Beslenme programı mineral ve vitamin açısından yeterli olmalıdır. Özellikle kalsiyumun yeterli miktarda tüketilmelidir.
* Yemeklere aşırı tuz eklenmemeli ve tuzlanmış besinler tüketilmekten kaçınılmalıdır. Çünkü aşırı tuz, idrarda kalsiyum atılmasını fazlalaştırır. Kronik hastalıklara zemin hazırlar.
* Aşırı alkol ve sigaradan mutlaka uzak durulmalıdır.
* Kafein tüketimi azaltılmalı, kafein içeren çay, kahve ve kola tüketimi sınırlandırılmalıdır.
* Her gün bol sıvı alınmalı ve sulu yiyecekler tüketilmelidir. Günlük yaşamın streslerinin kontrol altına alınması, özellikle aşırı yemek, alkol ve sigara gibi alışkanlıkların önlenmesi açısından son derece önemlidir.
ENGLİSH
MENOPAUSE

Each woman meets with menopause. But the biggest problem, the weight rapidly after menopause are. Some women, even if they do not eat to gain weight. This case the normal, physiological an oil

Reduction in estrogen levels, affects nutrient uptake and metabolic rate will cause the degradation. Physical activity falls as women, gain weight faster start.

Quality and a healthy life after menopause to make dietary and life style is necessary to make significant changes. Compared to a young woman, living with menopause in women’s nutritional needs are different. A nutrition program is arranged, this period may occur in obesity, and vascular disease with wrapped as a preventive osteoporozun there is a need to organize.

  Here’s how:
* Herbal concise liquid oils, the counter early harvest oil and olive oil is a life saver.
* Chronic diseases are thought to have protective effects of raw vegetables, fruit and soy products, shellfish should be sure.
* All meals for the four foods groups foods should be consumed in appropriate amounts. So that all the nutrients the body needs is provided.
* Milk-yogurt group absolutely must be consumed 3-4 servings.
* Meat and meat group, a total of 3 servings should be consumed.
* Simple carbohydrates should be complex instead of sugar. Be consumed more sugar, providing energy does not bring any benefit, but harm to the body.
* Low-fat diet and low kolesterollü should be made. Because in this period will be increased on blood fat and cholesterol. Saturated, single and multiple unsaturated fatty acids did not fill their rich selection of foods should be provided at appropriate rates.
* Vegetable and fruit-rich diet program should be created. Feculence consumption should be increased. Feculence enough gain, provides protection features of chronic disease.
* Excessive protein consumption should be avoided. Source of protein is available, especially in terms of osteoporosis and heart disease are important.
* Nutrition programs should be sufficient in terms of minerals and vitamins. In particular, sufficient amounts of calcium should be consumed.
* Food and nutrients consumed excess salt is being added and salt should be avoided. Because excessive salt, calcium in the urine to cast more than makes. Chronic diseases prepares.
* Excessive alcohol and tobacco should be absolutely remote.
* Caffeine consumption should be reduced, caffeine containing tea, coffee and cola consumption should be limited.
* Every day should be plenty of fluids and eat foods should be irrigated. To be under the control of the stress of daily life, especially extreme food, such as alcohol and smoking habits is extremely important in terms of prevention.

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

4 yorumlar

  1. Girişimci, aslında hayalinde canlandıran ve gerçekleştiren kişidir. O, bir şeyleri hayalinde canlandırabilir ve hayalinde canlandırdığı zaman nasıl yapacağını tam olarak görür. Robert L. Schwartz

  2. Karizma erkek her zaman avantajlı durumdadır. Herkese tavsiye ederim. kiz tavlama teknikleri

  3. Bazen stresden stres doğuyor bu stressiz bir yaşam için denenmeli. sübliminal mesajlar

  4. Bugün 7. günüm ve harika gidiyor.Teşekkürler Ali Gülkanat… Sonuçları paylaşmak için sabırsızlanıyorum.. satranç resimleri

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Open chat
1
Hoşgeldiniz!
"AliGulkanat.Com.Tr" olarak size yardımcı olmak için buradayız. Soracağınız sorulara en kısa sürede yanıt vereceğiz. 🙂