KIŞ AYLARINDA BESLENME NASIL OLMALIDIR?

Kış aylarında soğuğun artışı ile yeme ihtiyacı artar. Ayrıca insanlar kışın daha çok zamanını evlerinde ya da kapalı işyerlerinde geçirdikleri için fiziksel aktiviteleri azalmaktadır. Soğuk havanın etkisi ile metabolizma bir miktarda hızlanmakta buna bağlı olarak vücut, ısı dengesini koruyabilmek için yeme ihtiyacını arttırmaktadır. 

Bu durum bizim lehimizde işleyebilir, aleyhimize de. Eğer kış aylarında bu artan metabolizma hızını dengeli bir diyet programı ile geçirebilirsek kilo almamız engellenir, hatta kilo verebiliriz. Aksi takdirde artan metabolizma hızı ve iştah kontrol altına alınmazsa ve kişi kendini sürekli yemek ile motive etmeye çalışırsa, aktivitemizin azalması ile birlikte kış aylarında kilo artışı ile karşılaşırız.

Diğer bir taraftan dikkat edilmesi gereken noktalar, kapalı kalın giyeceklerin kilolarınızı örtüyor olması ve aktivitelerimizin azalmış olması. Bu noktalara dikkat etmediğimizde kışı hızlı bir şekilde kilo alabiliriz.

Kilo almamak ve açlık hissini bastırıp kan şekerimizi dengede tutmak için

  • Açlık duygumuzu bastırabilmek için 5-6 öğünden oluşan az az sık sık beslenme sistemini uygulayın
  • Kan şekerini dengede tutup açlık oluşmaması için proteinli yiyeceklerle karbonhidratlı yiyecekleri karışık tüketiniz, yoğurt+ meyve, peynir+ ekmek, sebze+yoğurt, et+ çorba gibi
  • Mide bağırsak sistemini rahatlatıp yumuşatabilmek için sıvıları sıcak içiniz. Suda dahil, unutmayın ki sıcak su zayıflatmaz ama kışın mide barsak sistemini yumuşatıp sindirimi kolaylaştırmak (kabızlığı önler) dışarıya çıkmanıza yardımcı olur.
  • Kış olsa da susamasanız da 2- 2.5 litre su içiniz.
  • Gece evde oturmaları uzun olduğundan atıştırma alışkanlığınıza da  dikkat edin, eğer varsa bunu ortadan kaldırmak için gayret göstermelisiniz.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Banu Kazanç
Valikonağı Cad. Başaranlar Apt. No:111 K:4 D:12 Nişantaşı
Tel: 0 212 224 40 17 – 0 212 224 33 98

ENGLİSH

in winter feeding

Cold in the winter months with increased food needs of the increases. In addition, more people in winter time they spend in their homes or establishments not covered for physical activity is decreasing. With the effects of cold weather to speed up a bit to it, depending on the metabolism of the body heat increases the need to eat to maintain balance.

We can handle this situation in our favor, at our expense. If this increased metabolic rate in the winter months with the program through a balanced diet, we are able to prevent weight gain, even weight we can give. Otherwise, increasing metabolic rate and appetite is under control and people do not always self-motivated and tries to eat, our activity with reduced weight gain in the winter months we will encounter.

Other hand, attention should be paid the points, off the weight of thick clothing, and that covers our activities have decreased. Pay attention to this point, the weight quickly unless we can get the winter.

Not to gain weight and fasting blood sugar and suppress our emotions to keep your balance

To suppress our feelings of hunger, consisting of 5-6 small meals at frequent follow nutritional system
Keep blood sugar in balance and not to create a hunger-protein foods with complex carbohydrates food consumed here, yoghurt + fruit, cheese + bread, vegetable, + yogurt, meat soup, such as +
Gastrointestinal system, relax, and then drink hot fluids to soften able. Included in the water, remember that hot water does not weaken bowel, but in winter stomach digestive system, and then facilitate softening (prevent constipation) can help you quit out.
Although you can not shut the Winter 2 – 2.5 liters of water to drink.
Night snack at home is a long habit of living in your note, if any, should strive to eliminate it.
Nutrition and Diet Expert Banu Earnings
Valikonağı Cad. Success Stories Apt. No: 111 K: 4 D: 12 Nisantasi
Tel: 0 212 224 40 17 – 0 212 224 33 98

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

14 yorumlar

  1. Aşkın ne kadar geniş bir belleği vardır! Alexander Pope

  2. Cesaretle dolu bir insan, inançla dolu bir insandır. Çiçero

  3. ÇİMEN PAMİRA

    “Hatalı Alanlarınız” Wayne Dyer (Israrla öneririm png nedir

  4. ŞÖLENDE NİGAR

    biri size 21 gün boyunca durmadan beceriksiz olduğunuzu söylerse kendinizi beceriksiz hissedersiniz tam tersine güzel şeyler söylerse kendinizi o şekilde iyi hissedersiniz yaşam koçluğu

  5. Dikkat edin kendine güveni olan insanların hepsi dik duruşludur. Ayrıca bel ve boyun sağlığı açısından da çok önemli dik durmak. penis vajina

  6. bu aralar burçlara ve beden diline baya taktım evde bolca astroloji ve kişisel gelişim kitabı var:)internete girdiğimde de hep böyle siteler romence öğren

  7. SEMANUR CANDAŞ

    Para günümüzde çok önemli malesef. İnsan ilişkilerinin de önüne geçti. Her alanda bolluk çok önemli. Bu CD yi istiyorum. satranç oyunu

  8. İsme yazılması için nereden sipariş edebilirim yardımcı olursanız sevinirim. satranç oyna

  9. Hırslarımızı kontrol altına alıp daha akılcı bi şekilde iddalı olabilmek için değerli bir set. güvenmek

  10. SON UYARIMDIR:Bu sayfa Kişisel Gelişim – Kuantum Düşünce,Sprituel Yaşam ile ilgili bir sayfadır.Amacımız… https://t.co/6FoA6xMP arapça sözlük

  11. kadınlar adeta canavar gibi geliyordu gözüme ve korkup yaklaşamıyordum yanlarına.artık kadınlarla aram çok iyi ve güzel bir ilişkim var teşekürler fark yaratmak

  12. Bu uyarılar ticari başarı sağlamaktan öte bizlere yararlı olmak istediğinizin en büyük ispatıdır. Daha birçok alanda mp3lerinizi sabırsızlıkla bekliyorum. hollandaca turkce ceviri

  13. cd lerin içerikleri hepsi birbirinden cazip!! portekizce kursu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Open chat
1
Hoşgeldiniz!
"AliGulkanat.Com.Tr" olarak size yardımcı olmak için buradayız. Soracağınız sorulara en kısa sürede yanıt vereceğiz. 🙂