Ana Sayfa / Sağlık / KAN GRUBU DİYETİ

KAN GRUBU DİYETİ

Kan grubuna göre diyet uygulamak son yillarda gelis-tirilen bir yöntem olarak tanitiliyor. Oysa gerçekte binler-ce yil önce baslatilmis bir uygulama oldugunu belirtmek isterim. Eger tarih boyunca, biyolojik dogamizin içgü-dülerine uyarak beslenmeye devam etseydik, bugün her sey çok farkli olabilirdi. Fakat teknoloji ve degisik görüsler araya girdi, biz dogal beslenme yöntemlerimizi bir kenara biraktik. Simdi ise geriye dönme ve beslenme düzenimizi kan grubumuzun özelliklerine göre kararlastirma zamani geldi. Artik aldigimiz besinlerin sagligimiz açisindan çok büyük önem tasidigini biliyoruz. Fakat zaman zaman or-taya atilan iddialar, verilen ögütler sagligina özen göste-ren kisileri de sasirtiyor. Gerçekte nasil bir beslenme düzeni uygulanmasinin dogru olacagi bu karmasa içinde bir türlü belirlenemiyor. Açikçasi, beslenme konusunda her kafadan ayri bir ses çikmasi, insanlari sasirtiyor.

Bazi kisilerin belirli bazi diyet reçetelerinden iyi sonuç aldiklarini ama ayni reçetelerin baskalarinda bu etkiyi göstermedigini görüyoruz. Aslinda biz besinlerin özel-liklerini büyük bir titizlikle incelemeye, arastirmaya kendimizi öylesine kaptirdik ki, kisilerin özelliklerini aklimiza getirmedik. Oysa kisilerin kendileri için yararli olacak beslenme düzenini saptamalari için önce kendilerini iyi tanimalari gerekiyor. Ve beslenme konu-sunda bize rehber olacak en önemli unsur da kan grubu.

Her kan grubu için önerilen yiyecekler genel olarak 16 grupta toplaniyor. Kirmizi ve beyaz et, deniz ürünleri, Süt ürünleri ve yumurta, Sivi ve kati yaglar, kuruyemis, taneli sebzeler, tahil ürünleri, ekmekler, unlu yiyecekler ve makarna, sebzeler-meyveler, meyve sulari, baharat, tuz, biber, salça, ot çaylari, çesitli içecekler.

Besin maddelerini ayrica yararli, nötr ve zararli olarak da üç gruba ayirmak gerekiyor. Yararli olanlar, birer ilaç etkisini gösteren yiyeceklerdir. Nötr olanlar sadece damak zevkinize hitabeder. Zararlilar ise aslinda birer zehir niteligini tasir.

Kan gruplarina göre hazirlanan diyet reçetelerinde çok çesitli yiyecek yer aliyor. Bu nedenle diyet sözcügü, sizde ‘sinirlanma’ duygusu uyandirmasin.

A GRUBU:

Onlar ilk vejetaryenler
Ektigini biçer
Sindirim sistemi duyarlidir
Bagisiklik sistemi dayaniklidir
Yerlesik beslenme ve çevre kosullarina kolayca uyum saglar. Stresi yenebilir
Güçlü ve saglikli kalmasi için sebze agirlikli diyet uygulamalidir

Diyet Nasil Olmali

Günümüzde giderek yayginlasan ‘ayaküstü atistirma’ uygulamasinin A grubuna dahil kisiler için yararli bir beslenme sekli olmadigi kesin. Aslinda bu tür beslenme aliskanligi herkes için sakincali ama özellikle A grubu insaninin böyle uygulamalardan kaçinmasi gerek. Kan grubu A olan Amerikalilar için kan grubuna uygun beslenme düzenine alismak çok zor oluyor. Bildiginiz gibi Amerikalilar et ve patates agirlikli besinlere tutkunlar. Bu aliskanliktan vazgeçip soya proteinleri ve tahil ürünleri ve sebzelere agirlik vermeliler. A grubuna dahil olanlar olanaklari elverdigince dogal besinlerle beslenmeli. Bu gruba dahil olanlarin bagisiklik sistemleri son derece duyarlidir. Üstelik kalp hastaliklari, kanser ve diyabet gibi sorunlar kapida bekler. Kan grubu A olanlar, bagisiklik sistemlerini güçlendirmek için gereken önlemleri alirlarsa, korkmalari için bir neden kalmaz.

A Grubu Et Yememeli

A grubu için hazirlanan diyeti uygulamak kilo vermeyi saglar. Metabolizma açisindan A grubu, 0 grubunun tam tersidir. A grubundaki kisiler kirmizi et yedikleri zaman agirlik hissederler, enerji kaybina ugrarlar. Ama proteinli besinler ve sebzeler bu kisilere enerji verir, daha canli olmalarini saglar. A grubundakiler zaman zaman vücut-larinin su tutmasindan yakinirlar. Sindirim sistemleri uy-gunsuz yiyecekleri eritmekte geciktigi için vücutta su biri-kir. O grubundakiler için et, vücuda enerji veren bir yakit-tir. A grubundakiler ise eti yag olarak vücutlarinda depo-larlar. A grubundakilerde mide asidi miktari çok azdir.

Sütlü Besinler De Yok

A grubundakilerin sütlü besinleri sindirmeleri de zor olur. Bunlar ensülin reaksiyonunu artirdiklari için metabolizmada yavaslama görülür. Dahasi sütlü besinlerde doymus yag orani çok yüksektir. Bu özellik de sismanliga ve diyabet hastaligina zemin hazirlar. Bu nedenle A grubundakiler sütlü besinleri yemek listelerine dahil etmemeliler.

B GRUBU

Dengelidir
Sindirim sistemi dayaniklidir
Beslenmede kati kuralci degildir
Sütlü besinlere ilgi duyabilir
Strese karsi yaraticiligini kullanir
Formda kalabilmek için fiziksel ve
zihinsel faaliyetler arasinda denge kurmasi gerekir

Müzmin Yorgunluk Sendromu

0 grubu ve A grubu birçok bakimlardan birbirlerinin tam karsiti özellikler tasirlar. Fakat B grubu bazi bakimlardan 0 grubunu animsatir. O kadar ki, bu iki kan grubunun birbirlerine bagli olduklarini söyleyebiliriz. Tam böyle düsünürken B grubunun bilinmeyen bir özelligi ortaya çikabilir. Aslinda B grubu, insanoglunun evrim yolculugunda farkli özellikleri olan insanlari ve kültürlerin birlestiricisi sayilir.

Genelde B grubuna dahil olanlar en agir hastaliklara karsi bile dayanikli olurlar. Çagdas yasamin getirdigi sorunlar, örnegin kalp hastaliklari ve kanser türleriyle mücadelede kan grubu B olanlar basarili olabilir. Ancak bu gruptakiler, az görülen hastaliklara karsi kendilerini o kadar iyi savunamazlar. Egzotik bagisiklik sistemi düzensizlikleri ve müzmin yorgunluk sendromu gibi sorunlar onlari yenik düsürebilir.

Diyet Nasil Olmali?

B Grubundakiler, kendileri için uygun olan beslenme düzenini eksiksiz uyguladiklari takdirde uzun ve saglikli bir ömür sürdürebilirler. B Grubunun diyeti degisik türlerde yiyecekleri kapsar. Hayvansal gidalarla sebzeler arasinda tam bir denge kurulur. B grubu, A ile 0 gruplari arasinda denge kurar. B grubundakiler için misir, bugday, mercimek, findik ve susam kilo aldiran besinlerdir. Bu yiyecekler, kisilerde yorgunluk, vücudun su tutmasi ve kan sekerinde düsüklük gibi sorunlar yaratir.

Özellikle yemeklerden sonra kan sekerinin düsmesinden yakinanlar, azar azar ve çok sik beslenmeleri gerektigine hükmederler. Oysa önemli olan ögünlerin sikligi degil seçilen yiyeceklerdir. B grubundakilerde kan sekerinin düsmesi sik görülen bir olaydir.

Saydigimiz yiyeceklerden uzak durulmasi, bu sorunun B grubundakiler için bir tehlike olmaktan çikmasini saglayabilir.

AB GRUBU

A ile B’nin modern karisimi
Çevresel degisikliklerden kaynaklanan beslenme özellikleri
Sindirim sistemi çok duyarlidir
Bagisiklik sistemi çok güçlüdür
Stresi yenmek için zihinsel faaliyetlerden yararlanabilir
Sirri henüz tam olarak bilinmiyor

Diyet Nasil Olmali

Daha önce de belirttigimiz gibi, AB grubu, diger kan gruplarindan çok daha kisa bir geçmise sahip. AB grubundaysaniz, yiyeceklerinizi seçerken çok dikkatli davranmalisiniz. A ve B gruplarinin beslenme düzenlerini dikkatle incelemek gerekir. A ve B gruplarina uygun olmayan yiyeceklerin çogu AB grubu için de sakincalidir. Ancak diger kan gruplarina tavsiye edilmeyen domates AB grubundakilere öneriliyor. Kilo alma konusunda AB grubundakiler A ve B gruplarindaki genlerin özelliklerini tasiyabilirler. Bu da zaman zaman problem yaratir. Örnegin A grubundakiler gibi mide asidinizin miktari az olabilir. B grubundakiler gibi et yemeye kalkistiginiz zaman sindirim sorunuyla karsilasirsiniz. Yediginiz et, vücudunuzda yag olarak depolanabilir. Eger kilo vermek istiyorsaniz, et yemekten kaçinmalisiniz. Et yerken de yaninda mutlaka sebze bulundurmalisiniz ve de etin miktarinin çok az olmasina dikkat etmelisiniz. Deniz ürünleri, süt ürünleri ve taze sebze kilo vermenize yardimci olur.

Mide Asidi Yetersiz

AB grubunun, A ve B gruplarinin özelliklerini tasimasi ilginç bir durum yaratiyor. Çok fazla hayvansal protein almaniz sindirim sisteminizi zorlar. Tipki A grubundakilerde oldugu gibi sizin de mide asidiniz yeterli degildir. Iste bu yüzden azar azar ve sik sik yemek yemelisiniz. Kuzu, koyun, tavsan ve hindi eti yiyebilirsiniz. Dana ve sigir etlerinden uzak durmalisiniz. Tavuk ve piliç eti yerine hindi etini tercih etmelisiniz.

Yogurt Uygundur

Sütlü besinler konusunda, B grubundakilerin aliskanliklarina agirlik verebilirsiniz. Yogurt, kefir ve yagi alinmis krema sizin için uygundur. Yumurta yerken iki yumurta beyazi ile bir yumurta sarisi yerseniz, kolesterolünüzün artmasini önlersiniz buna karsilik vücudunuzun protein ihtiyacini gidermis olursunuz.

O GRUBU

Onlara ‘Avci’ deniliyor
Ilk insanlarin kan gruplarinin 0 oldugu saniliyor
Et yemeye bayilirlar , Sindirim sistemleri saglamdir
Bagisiklik sistemleri fazla hareketlidir , Diyet yapmaya zor alisirlar , Çevreye uyumlari zaman alir
Stresten kurtulmak için fiziksel faaliyetlere agirlik verirler
Enerjik ve ince kalabilmek için metabolizmalarinin hizlanmasi gerekir

Vahsi hayvanlari avlayip onlarin etleriyle beslenen atalarimiz fiziksel egzersiz ve hayvansal protein ile ayakta kaliyorlardi. Bugün sizin uygulayacaginiz 0 grubu diyetin basarili olabilmesi için yagsiz ve kimyasal madde içermeyen (dondurulmamis) kirmizi et, beyaz et ve balik yemelisiniz. 0 grubundakiler süt ve sütlü besinlere, diger gruplardakiler kadar kolay alisamazlar.

Tahil ürünleri, ekmek ve taneli sebzeleri mümkün oldugu kadar az tüketirseniz kilo verebilirsiniz. Bugdayda bulunan gluten maddesi, 0 grubuna dahil kisilerin kilo vermelerini engeller. Bu nedenle bugday unundan yapilmis yiyeceklerden uzak durulmasi gerekiyor. 0 kan grubundaki kisilerin metabolizmalari düsük hizda çalisiyor olabilir. Tiroid hormonu üretmekten baska bir görevi olmayan iyodun yeterli miktarda olmamasi, 0 grubundaki kisilerin yediklerini yakmalarini zorlastiriyor.

Iste bu nedenle 0 kan grubuna dahil olanlarin bol bol deniz ürünleri, iyotlu tuz, karaciger, kirmizi et, ispanak ve brokoli ile beslenmeleri öneriliyor. Bu arada bir noktayi da belirtmek istiyoruz : Yiyeceklerinizin miktarina dikkat etmelisiniz. Atalarimiz bir oturusta bir kilo et yemiyorlardi. Günlük et tüketiminiz 180 grami geçmemeli.
Süt ve Yumurta Yok
0 grubuna dahil kisilerin midelerindeki asit miktari yüksek oldugu için eti kolayca sindirirler. Fakat midenizde fazla asitlenme olmasini önlemek için et proteini tüketimini, sebze ve meyve yiyerek dengelemelisiniz.0 grubuna dahil olanlar, süt ürünlerinden ve yumurtadan uzak durmalilar. Onlarin metabolizmalari agir çalisir ve sütlü besinlerin de metabolizmayi yavaslattigi biliniyor. Süt ve sütlü besinler, vücudun kalsiyum ihtiyacini giderirler. Vücudunuzda kalsiyum eksikligi olmamasi için çesitli haplarla kalsiyum ihtiyacinizi gidermelisiniz.
Sivi Yag Tercih Edilmeli
0 kan grubuna dahil olanlar için sivi yaglar tavsiye ediliyor. Sivi yaglar, özellikle zeytinyagi önemli bir besin kaynagidir. Mono doymamis yaglari, özellikle zeytinyagini tercih ederseniz, kalp ve damar sagligini da korumus olursunuz. Bu yagin kandaki kolesterol miktarini da azalttigi biliniyor.

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

14 yorumlar

  1. Her tanımlama bir sınırlamadır. Andre Suares

  2. çevrede onca dikkat dağıtıcı materyal varken öğrencilerin dikkatini toplayamaması normal, ancak bizler onlara bu cd ler ile yardımcı olabiliriz işte o zaman 3 saatlik ödevi nasıl yarı zamanda yaptıklarına şaşarsınız !

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

1
Hoşgeldiniz!
"AliGulkanat.Com.Tr" olarak size yardımcı olmak için buradayız. Soracağınız sorulara en kısa sürede yanıt vereceğiz. 🙂
Powered by