Pazartesi , Eylül 10 2018
Ana Sayfa / Sağlık / İŞTAH AÇAN VE İŞTAH KAPAYAN BESİNLER

İŞTAH AÇAN VE İŞTAH KAPAYAN BESİNLER

İşte iştahınızı açan ve işhahınızı kapatan bazı besinler.

İŞTAH AÇANLAR

Tuz: İştahınızın açılmasına yardımcı olur. Tuzlu bir besinin hemen arkasından tatlı bir besin tüketme ihtiyacı hissedersiniz. Bunun nedeni kan şekerinizdeki iniş çıkışlardır. Aşırı tuz tüketiminden uzak durunuz.

Kırmızı biber (acı biber): Diğer bir iştah açıcı besin maddesi de acı biberdir. Acı biber tükettiğinizde doygunluk hissinizi anlamanız zor olmaktadır.

Patates: Glisemik indeksi en yüksek besinler arasındadır.

Nohut: Midenin temizlenmesine yardımcı olur. Aynı zamanda iştahı da açar. Tüketimi hafta da 3 porsiyonu(yani 12 çorba kaşığı) geçmemelidir.

Havuç: Glisemik indeks değeri en yüksek sebzelerdendir.

Mısır: Glisemik indeks değeri yüksek olan besinlerdendir. Yendikten sonra açlık hissi uyandırır. Diyet esnasında çok fazla tercih edilmemelidir.
Tarçın, Greyfurt: İştahınızın açılmasına yardımcı olan diğer besinlerdir.

İŞTAH KESEN BESİNLER

Avokado: Kansere karşı korur. Aynı zamanda yüksek miktarda B6 vitamini içerir.

Sardalya: Kan şekerinin dengelenmesine yardımcı olur. Yüksek miktarda protein içermektedir.

Balık: yüksek miktarda iyot içerir. İyot, tiroit hormonlarının yapımında kullanılır. Açlık duygusunun oluşumuna engel olur.

Yumurta ve dil peyniri: Protein yönünden zengindir. Tok tutucu özelliğe sahiptir.

Kepekli makarna: Lif içermektedir. Tüketildikten sonra hacimlerinin yüzde 20’si kadar genişleme özelliğine sahiptirler.

Esmer pirinç: Glisemik indeks değeri düşük olan besinlerdendir. Kan şekerini dengede tutar. Uzun süre tokluk sağlar.

Brokoli: Krom içerir. İnsülin dengesinin korunmasına yardımcı olur.

Böğürtlen: Antioksidant yönünden zengindir. Yoğurtla beraber tüketeceğiniz böğürtlen uzun süre tok kalmanıza yardımcı olur.

Yulaf ezmesi, Elma, Badem, Ihlamur çayı: İştahınızın kapanmasına yardımcı olan diğer besinlerdir.

ENGLİSH

Here is your appetite for some foods that opens and closes

appetite

Salt: It helps open your appetite. Behind a salty sweet fattening foods just feel the need to consume. This is because your blood sugar are the ups and downs. Avoid excessive salt consumption.

Red pepper (cayenne) pepper :Another appetizer is called nutrients. When you eat hot pepper is difficult to understand your feelings saturation.

Potato: Glycemic index foods are among the highest.

Chickpea: removal of the stomach helps. At the same time also opens the appetite. Consumption of 3 servings a week (ie 12 tablespoons) should not exceed.

Carrots: Glycemic index values are among the highest vegetables.

Corn:a high Glycemic index values are among the nutrients. After you beat the feeling of hunger will wake up. During the diet should not be too much choice.
Cinnamon, Grapefruit: are other nutrients that help to open your appetite.

Appetite  FOOD

Avocado: protects against cancer. It also contains high amounts of vitamin B6.

Sardine: helps balance blood sugar. Contains high amounts of protein.

Fish: contains high amounts of iodine. Iodine, thyroid hormones are used in the construction. Prevents the formation of hunger feelings.

Eggs and language cheese: are rich in protein. Tok has conservative features.

Whole wheat pasta: Life contains. Consume up to 20 percent of capacity after the expansion they are capable.

Brown rice: a low Glycemic index values are among the nutrients. Amount of blood sugar in balance. Provide toughness for a long time.

Broccoli: Contains chromium. Insulin helps to maintain balance.

Blackberry: Antioxidant is rich. Blackberry for a long time to eat with yogurt helps you stay satiated.

Oatmeal, apples, almonds, Linden tea: helps other nutrients are off your appetite.

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

15 yorumlar

  1. “Bana hatalarımı gösterenden Allah razı olsun.” Hazreti Ömer

  2. Artık kilo vermek için diyetlere ihtiyaç olmayacak Teşekürler

  3. “Yumuşak huylu isem kim demiş uysal koyunum; kesilir belki ama çekmeye gelmez boynum.” Mehmet Akif Ersoy

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.