Pazartesi , Aralık 18 2017
Ana Sayfa / Sağlık / HAFIZAYI GÜÇLENDİREN YİYECEKLER

HAFIZAYI GÜÇLENDİREN YİYECEKLER

Hafızanızı güçlendirecek, konsantrasyon ve odaklanmanızı arttıracak çok fazla gıda, takviye, bitki var. Bu beyin yiyeceklerini, düzenli egzersiz ve iyi bir gece uykusu ile birleştirirseniz, beyin gücünüzü güçlendirmiş olacaksınız. Ama aklınızda bulunsun bazı yiyecekler beyin için iyiyken, bazıları tam tersi etkiye sahiptir. İşlenmiş gıdalar karbonhidratta, şekerde, tuzda yüksek olan-örneğin kek, bazı ekmekler ve tahıllar beynin ihtiyacı olan bazı kimyasalları engelleyebilir.
Beyin gücünüzü arttırmak istiyorsanız, işte size bazı yiyecek, ot ve takviyeler…

YUMARTA

Beynimizin katı kısmı yağdan oluştuğu için, ona iyi yağlar sağlamalıyız. Yağ asidi veya EFA- çünkü vücudumuz bu yağları üretemez. Beyindeki anıların yaratılması ve sürdürülmesine dahil olan sinapsın (kromozomların birleşmesi) oluşması için yağ gereklidir. Yumurta mükemmel bir EFA kaynağıdır.

YAĞLI BALIK

Eğer anneniz size balık yemenin sizi akıllı yapacağını söylediyse, doğru söylemiş. Yağlı balık çeşitleri örneğin som, sardalya,uskumru,ringa yüksek değerde omega -3 yağı olarak bilinen EFA’ya sahiptir. Bu yağ, beyin hücrelerimiz için çok önemlidir. Öğrenme gücünü ve hafızayı geliştirir. Sardalya da ilave bir fayda ise hafıza için gerekli olan beyin kimyasalı choline’e sahip olmasıdır.

SOYA

Burada bahsedilen bütün besinler proteinle paketlenme avantajına sahiptir. Bu da hafızaya bağlı sinir taşıyıcılarını tetikler. Soyada da böyledir. Soya proteini, soya fasulyelerinden alınan konsantre protein, büyük bir protein kaynağı olup takviye, sıvı veya toz halinde bulunur. Doğal haliyle bulunan soyada (soya sütü) gibi sözlü ve sözsüz hafızayı geliştirir.

OTLAR

Gingko biloba, Doğu kültüründe binlerce yıldır kullanılan, en çok bilinen hafıza otudur. Kan damarlarını genişleterek ve arz edilen oksijeni arttırarak , beyine giden kan akışını arttırır. Ama sonuçlarını görmeye başlamanız birkaç hafta alabilir. Aynı zamanda beyin hücrelerine zarar verecek radikallerden de kurtulur.

YEŞİL ADA ÇAYI

Son çalışmalarda yeşil ve siyah çayın Alzheimer hastalarında, akıl fonksiyonlarının ve hafızanın yok olduğu bir hastalıkla mücadele etme ilacı olduğu anlaşıldı. İki çeşit çayda hastalıkla birçok yönden mücadele ediyor. Ama en önemlisi acetylcholine’nin (Alzheimer hastalarında tükenmek üzere olan ,hafıza için ana kimyasallardan biri) yok olmasını engelliyorlar. Yeşil çay bu konuda bir adım önde, etkisi 1 hafta sürüyor, aynı bitkiden gelen siyah çayın etkisi ise bir gün sürüyor.

ADAÇAYI

Kelime hatırlama testinde, adaçayı alanlar almayanlardan daha başarılıydı. Bu mekanizma tam olarak belli olmasa da, uzmanlar adaçayının beyne mesaj gönderen kimyasalları arttırdığına inanıyor. Bu Alzheimer’li hastalarında problemi olduğu için, adaçayı bu hastalığın tedavisinde kullanılabilir.

BİBERİYE

Adaçayı gibi , biberiye de hafızayı güçlendirir, akıl berraklığını sağlar ve beyin yorgunluğunu azaltır. Çalışmalar, biberiyenin uzun dönemli hafızayı %15 geliştirdiğini göstermiştir.

B VİTAMİNİ

Sağlıklı ve dengeli beslenme size tüm gerekli vitaminleri sağlasa da, vitamin B hafızanız için gerekli olabilir. Özellikle stresli zamanlarda. Fiziksel veya mantıksal olarak stres altında olduğunuzda, vücudunuzdaki b vitamini azalır. B vitamini eksikliği, acetylcholine’in (hafıza için gerekli kimyasal) beyindeki fonksiyonlarını yerine getirmesini engeller. B vitamini aynı zamanda beyne oksijen taşır ve radikalleri yok eder. Bu da hafızayı veya duyuları güçlendirir.Ya vitamin alırsınız yada b vitamini açısından yüksek besinler(karaciğer, yumurta, soya fasulyesi,yeşil fasulye) tüketirsiniz.

DEMİR

Demir eksikliği- Amerika’da en yaygın olan besin eksikliği-birçok yan etkisi de vardır., konsantrasyon zorluğu, beyinde küçülme, dikkatin azalması Demir oksijenin beyne gitmesine yardımcı olur. Demir eksikliği yüzünden oluşacak oksijen eksikliği beyin hücrelerinin çalışmalarını yavaşlatacaktır.

Basit bir kan testi eksikliğiniz olup olmadığını gösterecektir. Eğer varsa, demir takviyesi alabilir veya demir içeriği yüksek yiyecekleri tüketebilirsiniz. Örn: yağsız et, fasulye. Vitamin C vücudunuzun demiri emmesini sağlar, bu 2 vitamini ya takviyelerden yada yiyeceklerden alın.

SU

Beynin %70 suyla kaplı olduğunu için, bu sıvı hafıza için gereklidir. Aslında subeyin fonksiyonlarının bir bütün olarak hızlandırır. Su olmadığı zaman daha yavaş çalışır. Bu durum hafıza içinde geçerlidir. Susuz beyin,bilgi bulundurma ve hafızayı oluşturmada beynin kapasitesini etkileyen hormon cortisolü salıverir. Cortisol, beynin daha basit ve içgüdüsel hareket etmesini sağlayan adrenalini serbest bırakır.Bu da beyin fonsiyonlarını ve hafızayı etkiler.

BEYİN GIDASI

Hafızanızı ve konsantrasyonunuzu güçlendirecek bazı gıdaları veya takviyeleri diyetinize eklemek çok basittir. Sabah bir yumurta, öğle yemeğinden sonra bir bardak yeşil çay, akşam yemeğinde adaçayı soslu spagetti ve gün boyunca çok fazla su. Kendinizi bir dahi gibi hissedeceksiniz.

ENGLİSH

Strengthen your memory, increase concentration and focus too much food, supplements, herbs var. This is the brain food, regular exercise and a good night’s sleep with a combine brain power will be strengthened. Keep in mind, but some foods good for the brain, while others have the opposite effect. Carbohydrates in processed foods, sugars that are high in salt, for example in cakes, some breads and cereals, the brain needs certain chemicals can interfere.
If you want to increase your brain power, here’s some food, herbs and supplements for …

EGG

Solid part of our brain consists of fat because, it must provide good fats. Or EFA-fatty acids because our bodies can not produce these oils. Memories in the brain, including the creation and to sustain the sinapsın (merger of chromosomes) is required to create oil. Eggs are an excellent source of EFA.

FISH OIL

If your mother told you to do smart if you eating fish, has to say. Oily fish eg salmon, sardines, mackerel, herring, high value, known as omega -3 oil has EFA’ya. This oil, is very important for our brain cells. Learning improves power and memory. The memory required for the additional benefits of sardine which is a brain chemical choline’e possession.

SOY

Whole foods packed with protein herein have the advantage. This triggers a memory connected to the nerve carrier. Soy also is the case. Soy protein, soybean protein concentrate received from, a great source of protein and supplements, liquid or powder form is located. The state of nature in the soy (soy milk), such as verbal and nonverbal memory improves.

Gingko biloba, used for thousands of years in Eastern cultures, is the most well known memory herbs. Blood vessels expand and the supply of oxygen to increase blood flow to the brain increases. But it may take several weeks to start seeing results. At the same time will damage the brain cells to get rid of the radicals.

GREEN TEA

Recent studies in patients with Alzheimer’s in the green and black tea, mental functions and memory to fight against a disease that no medicine was understood to be. Two kinds of tea has been fighting the disease in many ways. But most importantly acetylcholine’nin (to exhaustion in patients with Alzheimer’s, memory, one of the main chemicals) are preventing extinction. Green tea is one step ahead in this regard, takes effect 1 day, the same plant from the effects of black tea a day is underway.

SAGE

Word recall test, sage areas that did not get was more successful. This mechanism, but not exactly certain, experts send a message to the brain chemical adaçayının believe you will rise. This is a problem for patients Alzheimer’li, sage can be used in the treatment of this disease.

ROSEMARY

Such as sage, rosemary also improves memory, mental clarity, helps reduce fatigue and brain. Studies, rosemary 15% of the long-term memory has developed.

VITAMIN B

Healthy and balanced diet even if you provide all the necessary vitamins, vitamin B may be necessary for memory. Particularly stressful times. As physical or logical when you’re under stress, b vitamins in your body decreases. B vitamin deficiency, acetylcholine’in (chemicals needed for memory) to fulfill their function in the brain is blocked. B vitamins also carries oxygen to the brain and destroys radicals. This memory or senses receive vitamin güçlendirir.Ya foods high in vitamin b, or (liver, eggs, soya beans, green beans) will consume.

IRON

Iron deficiency is the most common nutritional deficiency in-America-there are many side effects., Difficulties in concentration, the decrease in the brain, attention to the reduction of oxygen to the brain helps to iron. Iron deficiency due to lack of oxygen to the brain cells will slow down their work.

A simple blood test will show whether you lack. If so, take iron supplements or foods high in iron can consume. Ie: lean meat, beans. Vitamin C helps your body absorb iron, this 2-vitamin supplements or foods, or taken from.

WATER

70% of the brain is covered with water, this fluid is necessary for memory. In fact, functions as a whole subeyin accelerates. When no water runs more slowly. This situation applies to memory. Waterless brain, knowledge and memory to create the possession of the brain that affect the capacity to release hormones cortisolü. Cortisol, brain, allowing for a more simple and instinctive move adrenaline fonsiyonlarını the brain and the memory effects bırakır.Bu free.

BRAIN FOOD is

You strengthen your memory and concentration, some foods or supplements to add to your diet is very simple. In the morning, eggs, a cup of green tea after lunch, dinner, spaghetti sauce and sage in too much water during the day. Will feel yourself like a genius.

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

20 yorumlar

  1. sürekli hasta olan ve hastalık hastası olarak bilinen birine bile bir umut:)))

  2. özellikle özgüven ve ilişkiler konusunda bilinçaltına yerleşen düşünceler sayesinde başka bir bakış açısı ve yeni davranışlar elde etmiş oluyorsunuz