Ana Sayfa / Sağlık / DİYET YAPMAYA NE KADAR HAZIRSINIZ?

DİYET YAPMAYA NE KADAR HAZIRSINIZ?

Yaz boyunca çok kilo aldığınızı düşünüyorsunuz ve acilen kilo vermek istiyorsunuz. Ama sizi bir gerçekle yüzleştirmek zorundayız: Eğer zihnen hazır değilseniz, başarılı bir şekilde kilo veremezsiniz.

Yaz tatili, ramazan ve bayram programları kilo almanıza neden olduysa, muhtemelen birçok kişi gibi siz de artık diyet yapmaya başlamanız gerektiğini düşünüyor olabilirsiniz. Peki diyet yapmaya ne kadar hazırsınız? Aşağıdaki testi çözerek bu sorunun cevabını kendinizde bulabilirsiniz.

Aşağıdaki sorulara doğru ve yanlış olmak üzere net cevaplar verin.

Kilo vermeye ne kadar hazırsınız?
Yeme alışkanlıklarım, fiziksel aktivitelerim hakkında çok düşündüm ve neleri değiştirebileceğimi biliyorum.

Yemek ve egzersiz konusunda kısa ya da geçici değil, akılcı ve kalıcı değişiklikler yapmam gerektiğini biliyorum.

Ancak hızlı ve çok kilo verirsem kendimi başarılı hissederim.

Yavaş kilo verirsem daha iyi olacağını biliyorum.

Gerçekten istediğim için kilo vermeyi düşünüyorum. Başkası istediği için değil!

Kilo vermek yaşantımdaki diğer sorunları da çözecek.

Günlük fiziksel aktivitemi artırmayı çok istiyorum.

Hata yapmazsam başarılı bir şekilde kilo verebilirim, hata yapınca vazgeçiyorum.

Kilo vermeye başladıktan sonra kilom sabit kalırsa, hedefime ulaşmama yardımcı olan motivasyonumu kaybediyorum.

Şu an yaşamım oldukça stresli fakat yine de kilo verme programına başlamak istiyorum.

Cevaplarınızı değerlendirin!
Yukarıdaki sorulara doğru ve yanlış olmak üzere net cevaplar verdiniz. Her doğru cevap bir puandır.

1. Doğru, 2. Doğru, 3. Yanlış, 4. Doğru, 5. Doğru, 6. Yanlış, 7. Doğru, 8. Yanlış, 9. Yanlış, 10. Yanlış.

8 ve üstü
Şu anda muhtemelen kilo vermek için amacınızın ne olduğunu iyi biliyorsunuz, başarmak için atmanız gereken adımların farkındasınız ve hazırsınız.

5-7 puan arası
Kilo verme nedenlerinizi ve takip edeceğiniz yöntemleri tekrar gözden geçirmelisiniz. Gerçekten kilo vermek istiyor musunuz, amacınız nedir?

4-6 puan arası
Şu anda kilo vermek için uygun bir zaman olmayabilir. Başlangıçta başarılı olabilirsiniz. Fakat hedefinize tam anlamıyla ulaşmak için gerekli ilerlemeyi sürdüremeyebilirsiniz. Kilo verme amacınızı ve yaklaşımlarınızı tekrar gözden geçirin, bir profesyonelden yardım almayı deneyin.

Dilara Koçak Afiyetle Diyet kitabından alıntıdır.

Cevaplarınızı yorumlayın!
Bilmediğiniz ve anlamadığınız bir konuyu değiştiremezsiniz. Yeme ve egzersiz alışkanlıklarınız hakkında biraz daha bilgi edinmek için bir hafta boyunca kayıt tutabilirsiniz. Yeme alışkanlıklarınızı veya fiziksel aktivite düzeyinizi aniden değiştirirseniz kısa sürede hızlı kilo verebilirsiniz. Fakat bu bir kamp hayatı olursa ve normal yaşama uydurmazsanız sürekliliği sağlayamazsınız. Beslenme ve aktivite planlanınız sürekli uygulayabileceğiniz ve keyif alabileceğiniz sağlıklı değişimler içermelidir. Çoğu kişi gerçek olamayacak kadar düşük olan bir kiloya ulaşma hayali kurar, yaşınızı ve vücut tipinizi düşünün, zamana yayılmış sağlıklı ve gerçekçi hederler seçmeniz gerekiyor.

56 yaşında bir insanın 36 yaşındaki kilosunu hedeflemesi yanlış bir seçim olur. Yanlış seçilmiş bir hedef kendinizi başarısız hissetmenize neden olacaktır. En iyi ve sağlıklı yaklaşım, kilonuzu normal sınırlarda tutabileceğiniz kalıcı yolları öğrenerek yavaş kilo vermektir. Başarılı olmak için kilo verme isteği kendinizden gelmelidir. Bu konuda aileniz veya arkadaşlarınız hayalleri söz konusu olmamalıdır. Aile ve arkadaşlar ancak destek kaynağı olmaktadır.

Tüm problemlerinizi kilo vererek çözecek gibi düşünmeyin, bu sizi hayal kırıklığına uğratabilir. Fiziksel aktivite alışkanlığı başarılı kilo vermede ve bunu korumada önemli bir noktadır.

Yapmaktan keyif aldığınız orta düzey bir aktivite de işe yarayacaktır. Sürekli yapabileceğiniz ve devam edebileceğiniz bir egzersiz seçin, ilk iki ay çok düzenli yapıp daha sonra bırakacaksanız, doğru bir seçim yapmamış olursunuz. Kilo vermeniz bazen yavaşlar, bazen durur hatta bazı durumlarda (kabızlık, regl öncesi şişkinlik, çok tuz alıp az su içtiğinizde ödem, alkol ertesi ödem gibi nedenler) kilo almış gibi de görünebilirsiniz, ancak bu durum geçicidir.

Dilara Koçak

ENGLİSH

How you’re ready to diet

During the summer, and much weight do you think you want to lose weight immediately. But you have to confront a truth: If you’re not ready mentally, you can not lose weight successfully.

Summer vacation, Ramadan and the feast is caused program to gain weight, probably like many people you need to start dieting now thinks he can. So how much you are ready to diet? The answer to this question by solving the following test on your own you can find.

The following questions right and wrong answers to the net.

How you are ready to lose weight?
Eating habits, physical activity, and what do I think about how much I know I can change.

About food and exercise, not a short or temporary, rational and I know I need to make permanent changes.

But if I lose weight fast and very successful I feel.

I know it would be better if I lose weight slowly.

I think you really want to lose weight. Not for someone else wants!

To lose weight or to solve other problems in my life.

I want very much to increase daily physical activity.

I can successfully lose weight do not make a mistake, made a mistake when I give.

My weight remains constant after you start to lose weight, you help me reach my goal that I would lose my motivation.

Currently I have a stressful life, but still want to start weight loss program.

Rate your answer!
The above questions are correct and incorrect answers you have given to the net. Each correct answer is a score.

1. True, 2 True, 3 False, 4 True, 5 True, 6 False, 7 True, 8 Wrong, 9 False, 10 Wrong.

8 and later
Now what your purpose is probably better to lose weight, you know, you need to take steps to achieve and are you aware you are ready.

Between 5-7 points
Cause weight loss, and must review procedures to follow. Do you really want to lose weight, what is your purpose?

Between 4-6 points
Now may not be a good time to lose weight. In the beginning, you can be successful. But truly necessary to achieve your goal may be unable to continue to progress. Your goal of weight loss and to reconsider your approach, try to get help from a professional.

Diet books are borrowed from Afiyetle Dilara Koçak.

Interpret your answer!
Do not know and do not understand a topic can not change. Eating and exercise habits for a week to get some information about the records you can keep. Your level of physical activity, eating habits or a sudden change in a short time you can lose weight fast. But this is a camp life, and if you do not keep normal life can not provide continuity. Nutrition and activities you can enjoy healthy and can apply constant plan should contain changes. Most people are real low to reach a weight that sets up dream, consider your age and your body type, time spans need to choose a healthy and realistic heder.

56 years of a person’s weight in 36 years will be targeting the wrong choice. You selected the wrong target will cause you to feel successful. The best approach to healthy, sustainable ways you can keep your weight within normal limits is to lose weight by learning slowly. To be successful weight loss should come from your own request. Your family or your friends about this question should not be imagined. Family and friends are, but as a source of support.

Will solve all problems, such as your weight should not think that you may be disappointed. In physical activity habits, and it succeeds in maintaining weight loss is an important point.

Do you enjoy an activity at the middle level will work. Choose an exercise you can do consistently and to continue to the first two months are going to leave and then do very regularly, you do not make the right choice. Your weight loss slows down sometimes, and sometimes stops in some cases (constipation, pre-menstrual bloating, salt and very little water when you drink edema, edema of alcohol, such as the following reasons) seem to have gained weight, but this situation is temporary.

Dilara Koçak

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

13 yorumlar

  1. Her durumda hakkını savunabilmeyi bilinçli bir şekilde iddialı olmayı kim istemezki.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

1
Hoşgeldiniz!
"AliGulkanat.Com.Tr" olarak size yardımcı olmak için buradayız. Soracağınız sorulara en kısa sürede yanıt vereceğiz. 🙂
Powered by