DİYET YAPARKEN BU YANLIŞLIKLARI TEKRARLAMAYIN

Halk arasında yayılan birçok yanlış inanıştan dolayı eğer hiç ekmek yemezsek ya da limonlu su içersek daha kolay kilo vereceğimize inanırız. Oysa ki durum hiç de öyle değil. İşte diyet ve kilo verme hakkında doğru bilinen yanlışlar.

Aç kalarak zayıflandığının, ekmeğin kilo aldırdığının, diyet ürünlerinin zayıflattığının ve sabahları aç karnına limonlu su içmenin aslında hiç de doğru olmayan diyet tabuları olduğunu biliyor muydunuz? Amerikan Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Diyetisyen Ayça Ilıca, diyetle ilgili doğru bildiğimiz yanlışları açıklıyor.

“Ekmek, makarna, pilav gibi karbonhidratların diyetten tamamen çıkarılması”
Diyet yapan kişinin yaptığı en önemli hatalardan biri vücuda yeterli miktarda karbonhidrat vermemek. Diyete başladığı zaman ekmek, pilav, makarna, patates, mısır gibi besinleri kesen kişilerin metabolizması ihtiyacı olan karbonhidratı önce kandan almaya çalışır. Glikoz oranı düştüğünde kan şekeri de paralelinde düşmeye başlar. Sonrasında vücut kas içerisindeki karbonhidratları kullanmaya başlar ve bu durum kas kaybı anlamına gelir. Bu sırada vücut kasla beraberinde su kaybına uğrar. Yani diyette karbonhidratı kesen kimse tartıdaki sonucu görünce kilo verdiği yanılgısına düşer ancak gerçek olan vücudun kaybettiği yağ değil, kas ve sudur.

“Sadece protein ağırlıklı diyet yaparak hızlı zayıflama”
Proteinin vücut mekanizmasını hızlandırdığı doğrudur ancak sürekli protein almak kas dokularını eksiltir ve su kaybına neden olur. 1 gr kas dokusu ile beraber yaklaşık 2,7 gr su kaybı olur. Yağsız doku kitlesi kaybı metabolik hızı düşürür, insanlar tartıya çıktığı zaman kilo verdiklerini zannederler ancak metabolizma yavaşladığı için diyet sonrasında hızlı bir şekilde kilo alınır.

”Her tür hareket ve sporun zayıflatması”
Vücudun egzersiz ve sporla kilo vermesi için yağ yakma formuna geçmesi gerekli, bu da ancak haftada 5 gün düzenli egzersiz ile başlar. Çoğu zaman iki saat sürekli mekik hareketi yerine uygun nabızla 45-60 dakikalık bir yürüyüş istenilen sonuçlara ulaşmakta daha faydalı olur.

”Sabahları aç karnına içilen limonlu sıcak suyun yağ yakıcı özelliği”
Halk arasında inanılan bir başka yanlışta sabahları veya yemek öncesinde aç karnına limonlu sıcak su içmenin vücuttaki yağlan erittiği ancak bu inanç tamamen yanlış. Suyun veya içine katılacak limon soda gibi maddelerin, bitki çaylarının kesinlikle yağlan eritmek, yok etmek gibi bir etkisi bulunmuyor.

”Tek öğün yemek yiyerek kolayca zayıflamak!”
Vücudun kilo almasına neden olan en önemli etkenlerden biri, onu bütün gün aç bırakıp sadece akşamlan yemek yemek. Çünkü yaklaşık 20 saat aç kalan vücut bu durumun devam edeceğini düşünür ve savaşa hazırlanır gibi yediklerini depolamaya başlar. Sonra 4 saat içerisinde gelen besinler yağ olarak depolanır. Bu konuda diyetisyenlerin tavsiyesi vücudu asla uzun süre aç bırakmamak ve mutlaka her 3-4 saatte bir, bir şeyler tüketmek.

Diyetle ilgili bildiğimiz gerçekler değişiyor mu?

• Sık sık değil, günde 3 öğün yiyin.
Yanlış. Günde 3 öğün beslenme ara öğünlerde, özellikle de öğle ve akşam yemeklerinin arasında çok acıkmaya, dolayısıyla ana öğünlerde fazla miktarda yemek tüketilmesine neden olabilir.

• Fazla kilonun nedeni yerken aşırıya kaçmak.
Doğru. Tek neden bu olmamakla birlikte, porsiyon miktarının kontrol edilmemesi de kilo artışının bir sebebi.

Diyetle ilgili bildiğimiz gerçekler değişiyor mu?

• Kilo vermek İçin ilaç kullanmak da doğru bir seçenek.
Yanlış. Tek başına ilaç kullanmak kilo kaybı ve kontrolü için yeterli ve değil. Kilo kaybı davranış değişikliği gerektirir.

• Kilo vermeye yardımcı bitkisel ürünler güvenlidir.
Yanlış. Tüm bitkisel ürünlerin güvenliği ile ilgili yeterli çalışma yok. Daha önce denemediğiniz ya da onaylanmamış bitkisel ürünleri kullanmayın.

Diyetle ilgili bildiğimiz gerçekler değişiyor mu?

• Fazla kilolardan kurtulmak için ilk adres iyi bir diyetisyendir.
Doğru. Ancak var olan fazla kilonun arkasında bir metabolik hastalık söz konusuysa mutlaka konunun uzmanı bir doktora danışılmalı, gerekliyse kilo kaybı diyetisyen – doktor ile birlikte takip etmeli.

• Güne dengeli ve zengin bir kahvaltı ile başlayın.
Doğru. Ancak kalori yönünden dengeli ve kişinin gereksinimlerini karşılayacak içeriği olan bir kahvaltı ile güne başlanmalı.

Diyetle ilgili bildiğimiz gerçekler değişiyor mu?

•Fazla kilolardan kalıcı olarak kurtulmak imkansız.
Doğru. Kilo kaybı geçici yöntemlerle sağlanmaya çalışılırsa verilenler fazlasıyla geri alınır. Bunun yerine davranış değişikliği yapılırsa, beslenme şekli yaşamınızla örtüşürse, kilo kaybı kalıcı olur.

• Az beslenerek kilo probleminden kurtulabiliriz. Kaybedilen kilonun istenildiği gibi yağ mı yoksa kas ve su kaybı mı olduğu çok önemli.
Yanlış. Kilo kaybı sağlayabilmek için kişinin günlük alması gereken gıdaları mutlaka tüketmesi gerekir. Az beslenmek, kilo kaybı için çözüm yöntemi değil.

Diyetle ilgili bildiğimiz gerçekler değişiyor mu?

• Kısa vadede, hızla, fazla kilolardan kurtulmak mümkün.
Doğru. Ancak hızla kaybedilen kiloların aynı hızla hatta fazlasıyla geri dönebileceği unutulmamalı, kısa sürede hızlı ama geçici kilo kaybındansa, olması gereken sürede dengeli kalıcı kilo kaybı tercih edilmeli.

• Her tür hareket ve spor zayıflatır.
Kısmen doğru. Her tür hareket ve spor enerji harcanması için bir yöntem. Ancak gün içerisinde aldığınız kalori miktarı harcadığınız kalori miktarından fazlaysa kilo kaybı sağlanamaz.

Diyetle ilgili bildiğimiz gerçekler değişiyor mu?

• Seks kalori yakar.
Doğru. Ancak sanıldığı kadar fazla değil.

• Çay, yanında tükettiğin besin değerini yok eder ve vücutta su tutulumuna neden olur.
Yanlış. Koyu olmayan bir çay gıdaların besin değerlerinde kayba neden olmaz.

ENGLİSH

wrong with this diet

Spread among the public due to many false beliefs or lemon juice if you do not eat any bread with us believe we will lose weight more easily. However, that situation is not it at all. That’s true about diet and weight loss known mistakes.

Starve the poor, ignore that kilo of bread, diet products, and in the morning on an empty stomach weakening of drinking lemon water in fact is not true of non-dietary taboos Did you know? American Hospital Department of Nutrition and Diet Dietitians Ayça Ilıca, to our knowledge about diet mistakes explains.

“Bread, pasta, rice to be completely removed from the diet of carbohydrates, such as”
Diet of the person who made one of the most important error to the body not to a sufficient amount of carbohydrates. Diet started when the bread, rice, pasta, potatoes, corn, such as the metabolism of nutrients that cuts people who need to take carbohydrates from the blood work before. Glucose rate of falls in blood sugar begins to fall in parallel. Then the body starts to use carbohydrates within the muscles and this means loss of muscle. In the meantime, along with the body water loss is muscle. Carbohydrate diet that is the result of weighing on the interrupter when the weight falls to the illusion but the truth is not the body loses fat, muscle and is water.

“Just make protein-weighted fast weight loss diet”
Mechanism of protein body proteins to accelerate continuous is true, but the muscle tissue and water loss causes a lessening. With 1 g muscle tissue is around 2.7 g water loss. Loss of fat-free tissue mass lowers metabolic rate, people think they lose weight when they go to scale, but because the metabolism slows down quickly after dietary weight is taken.

“Any type of movement and attenuation of sports”
For the body’s fat burning weight loss with exercise and sports to pass the required form, which starts with regular exercise, but 5 days a week. Most of the time two hours instead of continuous shuttle movement with appropriate pulse walk 45-60 minutes to reach the desired result would be more useful.

“The lemon in the morning on an empty stomach fat burning properties of hot water”
Another is believed by locals in the wrong on an empty stomach in the morning or eat before drinking hot water, lemon oils in the body of the melt, but this belief completely wrong. Will participate in the water or of substances such as lemon soda, herbal tea certainly make a dent in the oil, to destroy such an effect does not exist.

“Single-eat meals to lose weight easily!”
The body weight gain causing one of the most important factor, leaving it open all day, eating only the evening. About 20 hours remaining open because of this situation will continue to think the body is prepared to fight and eat as they begin to store. Within 4 hours after the nutrients are stored as fat. In this regard the advice of a dietician body will never starve for a long time and certainly not one every 3-4 hours, something to eat.

Do we know the facts about diet change?

• Often not a day, eat 3 meals.
Wrong. 3 meals a day between meals, nutrition, and especially between lunch and dinner to hungry, so the main meal in the food consumed in excess can cause.

• Overweight is because while overshoot.
True. This is not the only cause, serving to control the amount of weight gain as a reason why not.

Do we know the facts about diet change?

• the right to use the drug for weight to give an option.
Wrong. Stand-alone drug use and not sufficient for weight loss and control. Weight loss requires a change in behavior.

• Weight Loss help herbal products are safe.
Wrong. Related to the safety of all herbal products have enough work. Have not previously tried herbal products do not use or unverified.

Do we know the facts about diet change?

• To get rid of excess weight is the first from a dietitian.
True. However, the existing excess weight behind such a metabolic disease specialist if the issue must be consult a doctor, a dietician if necessary weight loss – with a doctor to monitor.

• Day starts with a balanced and rich breakfast.
True. However, in terms of calorie content, balanced and people to meet the needs of the day with a breakfast that should be started.

Do we know the facts about diet change?

• permanently get rid of excess weight is impossible.
True. Weight loss is temporary ways to provide more than enough to undo Supplied. Instead, behavior change is made, the diet overlap with your life, if weight loss is permanent.

• Less food can be freed from weight problems. Whether the weight loss of muscle and fat as desired whether the loss of water is very important.
Wrong. To provide weight loss required to obtain a person’s daily food consumption should definitely. Less nourishment, not the solution for weight loss.
Do we know the facts about diet change?

• In the short run, quickly, to get rid of excess weight is possible.
True. But rapidly lost weight rapidly, even more than the same return can not be forgotten, as soon as possible, but temporary weight loss fast, permanent weight loss should be balanced at the time it should be preferred.

• Any type of exercise and sports weakens.
Partly true. Any type of exercise and sports a method for energy expenditure. However, the amount of calories during the day you receive if you spend more than the amount of calories weight loss can not be right.

Do we know the facts about diet change?

• Sex burns calories.
True. But the more I thought it was not.

• Tea, next to no nutritional value you will consume and cause water retention in the body.
Wrong. Non-nutritional value of foods in a dark tea does not cause losses.

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

27 yorumlar

  1. İlişkiler tek taraflı değil. Duygu ve düşünceler karşılıklı olduğu zaman daha güzel olur. Demek ki bu cd’yi hepberaber dinlememiz gerekiyor.

  2. Yedi yıl önce gaza gelip diyetisyen, yürüme bandı, pilates ve yürüyüş sayesinde 5 ayda 15 kilo verdim. Kendimi yeniden yarattım. Egzersizlerle yürüyüşleri fazla abarttığım ve aşırı iş yaptığım için kronik siyatik oldum. Tam beş yıl çektim. Bir yıl sonra çeşitli nedenlerle kendimi azar azar saldım. Bugün 20 kilo geri aldım.Bir türlü yeniden o moda giremiyorum.

  3. Kendini tanı. (Gnoti Seavton) Sokrates-Delphi kahinleri

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Open chat
1
Hoşgeldiniz!
"AliGulkanat.Com.Tr" olarak size yardımcı olmak için buradayız. Soracağınız sorulara en kısa sürede yanıt vereceğiz. 🙂