Pazartesi , Haziran 26 2017
Ana Sayfa / Pazarlama Trendleri / Dijital Çağda Kotler Kuralları hala geçerli mi?

Dijital Çağda Kotler Kuralları hala geçerli mi?

Dijital Çağda Kotler’in 4P’si Hala Geçerli Mi ? 

Pazarlama alanında bilgi sahibi olan herkes Kotler’in 4P’sini duymuştur,Kotler’in 4p’si ”pazarlama” kavramının bile önüne geçmiştir. Amazon.com’a girdiğinizde 4P ile başlayan ya da biten çok fazla kitap görürsünüz. Pazarlama alanında efsaneleştirilen bir kavramdan bahsediyoruz. Kotler’in ortaya attığı bu kavramın başarıya ulaşmasında mutlaka popülist çıkışın etkisi var. Hem 4 tane kavram ortaya atacaksınız, hem de hepsi ”P” ile başlayacak.

Viral-marketing-guideBu anlamda düşündüğünüzde Kotler yalnızca pazarlamanın babası olarak değil, 4P kavramını oluşturmasıyla viral bir pazarlamacı olarak da anılmalı, çünkü dilden dile müthiş yayılmış… 4P: Kısa,uyumlu,içinde rakam var… İnsanlara bu da ne dedirtiyor… Kotler ”4P” yi ”pazarlamanın temel taşları” gibi bir başlıkla ortaya atsaydı viral olmayacak ve 2012’de hala konuşulmayacaktı. 4P viral oldu diye erafta yüzlerce yeni 4P dolaşmaya başladı. Herkes kafasında olan bitenler, gelişmeler için ”p” ile başlayan ingilizce kelimeler arıyor. Yapmayın bunu… Yeni bir viral olmanız imkansız. Ayrıca çoğu kelime ifade ettiklerinizi karşılmıyor. Kendi pazarlama karmalarınızı Kotlerleştirmenize gerek yok, bırakın, olduğu gibi ifade edin tezlerinizi. Kotler dahil çoğu pazarlamacı, geleneksel yöntemlerin zamanla etkisini yitirdiğine dikkat çekiyor. Kotler son zamanlardaki röpörtajlarında yeni çağda kendi kavramlarının ayakta uydurmasının zor olduğunu belirtiyor. O zaman yeni ”p” leri açıklamanın tam zamanı, her ne kadar p ile başlamasa da…

 1- Socialize (Sosyalleştir)

Neden sanal olduğunuzu hiç düşündünüz mü? Burada ne işim var diye kendinize sorduğunuzda ne cevap veriyorsunuz? Sosyalleştirmek için ordasınız. Yalnızca sosyalleşen siz değilsiniz, mesajlarını zı etkileşim içinde olan bir mecrada veriyorsunuz. Bırakın insanlar birbilerinin düşüncelerine katılmasınlar, eleştirsinler, hatta sizi bile eleştirsinler, izin verin. Markanızı muhabbetleştirin…

 Sosyalleştirin…

Viral-marketing-guide

 2- Viralize (Viralleştir)

 Paylaştığınız birşeyi insanların konuşmasının birkaç yolu vardır. Ya farklı, başka yerde duymadıkları bir bilgi verirsiniz, ya bilinen bir bilgiyi farklı bir anlatım biçimiyle yaparsınız, ya eğlendirirsiniz. Viralleşmesi için içeriğinizin paylaşılması gerekir, bunun için ise hikayenizin olması gerekir. Ahaliye videounuzu, yazınızı, twitinizi paylaşmaları için sebepler sunun. İçeriğinizi tamamladığınızda düşünün: İçeriğinizi paylaşmaları için hangi sebepleri verdiniz?

 Viralleştirin…

 3- Humanize (İnsanileştir)

 Daha önceki insani markalar ile ilgili yazımda bahsetmiştim. Markanız artık nefes alıyor ve kalbi daha şiddetli atmaya başladı. Ayakta kalmak ve rekabete meydan okumak istiyorsanız onu insanileştirmek zorundasınız. İnsanların markanız hakkında edindikleri izlenim şöyle olmalı: Ne kadar sıcak, samimi ve içimizden bir marka. Dünyayı kurtaramayacağınız kesin, o yüzden müşterilerinize fazla tepeden bakmanız için nedenleriniz yok. Hele her şeyiniz bu kadar şeffaflaşmışken, siz hiçbir yere kaçamıyorken, saklanamıyorken.

 İnsanileştirin…

4- Adaptize (Adapte Et)

Viral-marketing-guide

Bundan 20 yıl önce internet evlerde yoktu, 10 sene önce sosyal medya tam anlamıyla yoktu ve dijital pazarlama yeni yeni konuşulur olmuştu, 5 sene önce pinterest yoktu. Bugün internet kullanmadan işlerini düzene koyabilen kaç tane şirket biliyorsunuz? Peki bundan 20 sene sonra ne olacak? Hem pazarlama, hem iletişim hem de medya adına büyük bir değişim yaşanıyor ve tarih yazılıyor. Bu tarihte kaybedenler listesine adınızı yazdırmak istemiyorsanız bu dijital evrim sürecine kendinizi hızla adapte etmelisiniz. Gerçekleri elinizin tersiyle reddetmek yerine, sosyal medyayı ve dijital dünyayı günlük işlerinize adapte etmelisiniz.

 Adapte Edin…

SosyalMedyacci’nin Notu: Önümüzdeki yıllarda pazarlamanın çöküşüne hepimiz tanık olacağız. İletişim ise küllerinden doğacak. Madem bu kadar Kotlercisiniz, Kotler’in düşünceleri dahi değişirken (  Kotler; internet ve bilgi çağıyla birlikte, değiş-tokuş işlemleri tamamen alıcının kontrolüne geçtiğini belirtiyor ), sizin neden değişmeyesiniz? Eğer hala gelecekten bahsediyorsanız, gelecek şimdi, hemen şimdi…

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

8 yorumlar

  1. İnsan sınırsız bir coşku duyduğu her şeyin üstesinden gelebilir. Charles Schwab

  2. Eşim için gelinim bu CD yi aldı fakat daha kullanmadık. Sonucu size yazacağım