Ana Sayfa / Sağlık / CİLT İÇİN FAYDALI VİTAMİNLER

CİLT İÇİN FAYDALI VİTAMİNLER

Cildinize için faydalı ve mutlaka almanız gereken vitaminleri beslenme planınızda bulundurmayı ihmal etmeyin.
C Vitamini
C Vitamini, hücrelerin yenilenmesi, cildin sıkılığını sağlayan kolajen maddesinin üretilmesini sağlar. Cildi ve vücudu yaşlanmaya karşı korur. Sağlıklı ve genç bir cilt için mutlaka C vitamini alınmalıdır.
Suda eriyen vitaminlerden biri olan C vitamini; vücut tarafından depolanmaz. Vücuda alındığı anda kullanılır bu nedenle her gün mutlaka C vitamini içeren yiyecekler tüketmeniz gerekir.
C vitamini eksikliğinde sivilceler geç iyileşir, cilt rengi matlaşır, vücudun direnci düşer.Portakal, limon gibi narenciyelerde, biberiye, çiğ lahana, ananas, patates ve maydanozda bulunur.
E Vitamini
Cilt için en faydalı vitaminlerden biri E vitaminidir. Cildi serbest radikallere ve yaşlanmaya karşı korur. Cildi güzelleştirip, ince kırışık çizgilerin yok olmasını sağlar.
Başta tahıllar olmak üzere ıspanak, kabak, lahana, marul gibi yeşil sebzelerde, zeytinyağı, balık yağı, fındık, ceviz, ton balığı, sardalye, yumurta sarısı, domates ve patateste bol miktarda bulunur. Özelikle bir avuç fındık günlük E Vitamini İhtiyacını büyük oranda karşılamaktadır.
A Vitamini
A vitamini serbest radikallere karşı etkilidir, sivilce ve yaraların daha hızlı iyileşmesini sağlar. Hücre yenilenmesi ve saç dokusunun güçlenmesine yardımcı olur.
Yağda eriyen vitaminlerden biri olan A vitamini vücut tarafından depolanır. Yüksek oranda alınan A vitamini deri renginde koyulaşma ve kalınlaşma çeşitli yan etkilere neden olur. Günlük maksimum 500 doz A vitamini alınmalıdır.
Balık yağı, yumurta, karaciğer, brokoli, havuç, sarı dolmalık biber A vitamini içeren besinlerdir.
B Vitaminleri
Sağlıklı bir cilt için B vitaminleri olmazsa olmazdır. B vitaminleri hücrelerin yenilenmesi için gerekli enzimlerin salgılanmasına yardımcı olur. Ciltte enfeksiyona neden olan zararlı bakteri ve kimyasalların etkisini engeller.
B vitamini eksikliği deri hastalıkları, kalp damar rahatsızlıklarına neden olabilmektedir.
Dana eti, dana karaciğeri, böbrek, süt ve süt ürünleri, peynir, yumurta, midye, dil balığı, ringa balığı, uskumru B12 vitamini içeren yiyeceklerdir.
ENGLİSH
VİTAMİNS FOR SKİN
Beneficial for your skin and you should always keep vitamins do not neglect your nutrition plan.
Vitamin C
Vitamin C, cell renewal, which provides skin firmness allows production of collagen material. And protects the body against skin aging. Skin healthy and young for vitamin C should be definitely.
Water-soluble vitamin which is one of vitamin C, is not stored by the body. Be used as soon as the body, so every day, they consume food containing vitamin C you need to.
Vitamin C deficiency will recover in the late acne, skin color becomes dull, the body’s resistance düşer.Portakal, in citrus fruits such as lemon, rosemary, raw cabbage, pineapple, potatoes and parsley is located.
Vitamin E
Vitamin E is one of the most beneficial vitamins for your skin. Skin protects against free radicals and aging. Acquisition, beautiful skin, fine lines & wrinkles ensures no.
Particularly to cereal spinach, zucchini, cabbage, green vegetables such as lettuce, olive oil, fish oil, hazelnuts, walnuts, tuna, sardines, egg yolk, tomatoes and potatoes are available in plenty. Especially with a handful of nuts daily Vitamin E needs are largely met.
Vitamin A
Vitamin A is effective against free radicals, acne and wound healing provides faster. Cell regeneration and helps to strengthen hair texture.
Fat-soluble vitamin, one of the vitamin A is stored by the body. High rate of vitamin A taken in the darkening and thickening of skin color cause various side effects. Daily dose of vitamin A should be maximum 500.
Fish oil, eggs, liver, broccoli, carrots, foods that contain vitamin A are yellow, green pepper.
B Vitamins
B vitamins for healthy skin are sine qua non. B vitamins required for renewal of the cells helps the secretion of enzymes. Harmful bacteria that cause infection of the skin and blocks the effects of chemicals.
B vitamin deficiency, skin diseases, cardiovascular diseases may cause.
Beef, veal liver, kidney, milk and milk products, cheese, eggs, mussels, sole, herring, mackerel are foods that contain vitamin B12.

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

21 yorumlar

  1. Hiçbir zafer amaç değildir. Zafer, ancak kendisinden daha büyük bir amacı elde etmek için belli başlı bir vasıtadır. Mustafa Kemal ATATÜRK

  2. Network Marketing’de, siz ne yaparsanız aynen kopyalanır. İyi veya kötü fark etmiyor. Siz adayınızı başkalarına yönlendirirseniz, o da, ileride adayını başkasına yönlendircektir.

  3. Hem sağlığıma hemde cebime zarar veriyor bende bırakmak istiyorum bunu denemeliyim.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

1
Hoşgeldiniz!
"AliGulkanat.Com.Tr" olarak size yardımcı olmak için buradayız. Soracağınız sorulara en kısa sürede yanıt vereceğiz. 🙂
Powered by