BEYNİ SAAT GİBİ ÇALIŞTIRAN GIDALAR

Beyin hakkında yapılan araştırmalar, beynin güçlü kalmasında tüketilen gıdaların da önemli bir rol oynadığını ortaya koydu. ABD’de yayınlanan Men’s Health dergisinde Doktor Tom Gilhooly’nin zihin açan gıdalar araştırması yayınlandı.

Soya: Ostrojen salgılanmasını arttıran soya hafızayı güçlendiriyor. Soya sütü ya da soyalı yemekler bunamayı geciktiriyor.

Yumurta: D vitamini deposu olan yumurta hücrelerin kendi kendini onarmasının sağlıyor ve beynin faaliyetlerini geliştiriyor.

Çİlek: Antioksidan ve C vitamini deposu. Yaş ilerledikçe zayıflayan beyin fonksiyonları düzene giriyor.

Çay: Barındırdığı flavonoidler sayesinde beynin esnekliğini koruyor ve beyin aktivitelerini artırıyor.

Kırmızı et: Demir deposu kırmızı et özellikle çocuklarda zeka seviyesini yukarı çekiyor.

Üzüm suyu: Kısa ve uzun süreli hafızayı kuvvetlendirir. Ancak aynı etkiyi şarap göstermiyor.

Sardalya: Sperm kalitesini arttıran selenyum oranı yüksek sardalya, stresi de azaltıyor.

Brokoli: Folik asit eksikliği gerginlik, asabilik ve ilgisizliğe neden oluyor. Brokolide yüksek oranda bulunan folik asit bu sorunları ortadan kaldırıyor.

Yulaf: Karbonhidrat oranı yüksek yulaf, hafıza ve dikkate olumlu etki yapıyor.

ENGLİSH

Research about the brain, the brain remains strong in the consumption of food has also revealed an important role. Men’s Health magazine, published in the U.S., Dr Tom Gilhooly’nin leading food research published in the mind.

Soy: soy increases estrogen secretion enhances memory. Soy milk or soy foods are delaying it.

Eggs : with vitamin D stores of the egg cell to repair itself and the activities of the developing brain.

Strawberry: Antioxidant vitamins store. Advancing age to order brain functions are weakened.

Tea: The flavonoids Hosting Thanks to maintain the flexibility of the brain and increases brain activity.

Red meat: Iron storage, especially red meat raises the level of intelligence in children.

Grape juice: Short-and long-term memory is strengthened. But wine does not show the same effect.

Sardine: Sperm quality increases the rate of high-selenium sardines, also reduces stress.

Broccoli: Folic acid deficiency tension, irritability and apathy is causing. Broccoli has a high percentage of folic acid to eliminate these problems.

Oats: Oats Carbohydrate rates are high, makes a positive impact on memory and attention

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

5 yorumlar

  1. Boy uzaması derken dik durarak olduğumuz gibi görünmekten mi bahsediyorsunuz yoksa pilatesteki gibi bir etki mi bu?

  2. İlim ilim bilmektir, İlim kendini bilmektir, Sen kendini bilmezsen, Bu nice okumaktır. Yunus Emre

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Open chat
1
Hoşgeldiniz!
"AliGulkanat.Com.Tr" olarak size yardımcı olmak için buradayız. Soracağınız sorulara en kısa sürede yanıt vereceğiz. 🙂
Powered by