TEST: BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİZ NE KADAR GÜÇLÜ?

1) Tipik bir iş günündesiniz. Sabah, kahvaltı için masanızın üzerinde neler bulunuyor?

Yoğurt, müsli, meyve ve peynirli çavdar ekmeğinden oluşan bir kahvaltı menüsü.

Marmelatlı bir dilim tost ekmeği tabii ki.

Hiçbir şey. Yolda kendime bir poğaça alırım, olur biter.

2) Manken gibi bir vücuda sahip olup olmadığını sormuyoruz ama kilonuz ne durumda?

Tam ideal kilomdayım.

Biraz kilo almalıyım.

İdeal kilonun oldukça üzerine çıktım.

3) Hangi sıklıkta spor yapıyorsunuz?

Düzenli olarak egzersiz yapmaya özen gösteriyorum, ancak abartmamak kaydıyla.

Spor yapmadan yaşayamam, vücudumun sınırlarını haftada birkaç kez zorluyorum.

Spor yapmak mı? Güzel bir fikir, ancak öyle yoruluyorum ki spor yapmaya gücüm kalmıyor.

4) Geceleri nasıl uyuyorsunuz?

Her zaman yaklaşık 8 saat saat, üstelik uyanmadan.

Geceleri genellikle 6 saat uyuyorum.

Bebeğimle ilgilenmek, sık sık da fazla mesai yapmak zorunda kaldığım için geceleri maalesef genellikle 6 saatten az uyuyabiliyorum.

5) Sigaranın olumsuz etkilerini bilmemize rağmen çoğumuz bu illeti bırakamıyoruz. Peki ya siz, sigara içiyor musunuz?

Sigara kullanmadığım gibi, pasif içicilikten de kaçınıyorum.

Sigara içmiyorum. Ancak iş yerinde ya da barlarda sık sık sigara dumanına maruz kalıyorum.

Sigaramı bırakmayı asla düşünmüyorum.

6) Alkolle aranız nasıl?

Sosyal içiciyim. Alkolü sadece doğum günü, evlilik yıldönümü veya arkadaş toplantılarında alıyorum.

Her gün düzenli olarak bir kadeh şarap, bira veya votka içiyorum.

Hemen her gün birkaç kadeh şarap, bira veya votka içiyorum.

7) Güneş ışınlarından korunuyor musunuz?

Elbette! Denizi kıyısında bile gölgede durmaya özen gösteriyorum.

Kimi zaman, yüksek koruma faktörlü güneş kremi olmadan bir saat boyunca güneşin altında kaldığım oluyor.

Özellikle tatildeyken güneşten mümkün olduğunca faydalanmaya çalışıyorum. Kış mevsiminde de solaryumdan yararlanabildiğimiz için çok şanslıyız.

8) Rutin muayenenizi yaptırdığınızda diş hekiminiz nasıl bir manzarayla karşılaştı?

Sağlıklı dişlerle tabii ki!

Eskiden yapılmış birkaç dolguya rastladı.

Dolgu yapılması ve / veya çekilmesi gereken dişlerle ne yazık ki.

9) Geçen kış kaç kez nezleye yakalandınız?

Kış mevsimini hiç hastalanmadan atlatmıştım.

Pek hatırlayamıyorum. Belki bir iki kez nezle olmuşumdur ama daha fazla değil.

Geçen kış en az 3 kez nezleye yakalandığımı hatırlıyorum.

10) “Off dudağımda yine sevimsiz bir uçuk çıktı” Bu cümleyi sık sık söylüyor musunuz?

Ne mutlu ki şimdiye kadar dudağımda bir kez bile uçuk çıkmadı.

Maalesef bu sevimsiz sorunla ayda bir veya iki kez uğraşmak zorunda kalıyorum.

Sadece aşırı stresli olduğum dönemlerde. Yani, yılda üç veya dört kez.

11) Mutfakta elinizi bıçakla kestiğinizde veya spor sırasında vücudunuzu zedelediğinizde yaralarınız ne kadar sürede iyileşiyor?

Yaralarım genelde 4-6 gün arasında iyileşiyor.

Yaralarım aynı zamanda sık sık iltihap kapıyor.

Kapanması için kimi zaman bir iki hafta geçiyor.

12) Şimdi aynanın karşısına geçin ve dişetlerinizi gözden geçirin…

Dişetlerim sağlıklı ve güçlü görünüyor.

Bazen kızardığı veya biraz acıdığı da oluyor.

Dişetlerim geri çekiliyor ve oldukça kırmızı görünüyor. Ayrıca dişlerimi fırçalarken de sık sık kanıyorlar.

13) Mesai bitiminden sonra sorun yaşamadan gevşeyebiliyor musunuz?

Akşam saatlerinde stresin beni olumsuz etkilemesine asla izin vermiyorum.

Bazen gevşemekte zorlandığım oluyor ama sık değil.

Hayır. Maalesef sorunlarımı genellikle eve de taşıyorum.

14) İş ve aile hayatında yaşadığımız sorunlar, özellikle biz kadınların üzerinde büyük bir yük oluşturuyor. Peki stres sizin hayatınızı nasıl ve ne kadar etkiliyor?

Stres mi? Uzaktan yakından alakam yok.

Stres benim için yabancı bir kelime değil, ancak spor ve/ veya sakinleşmemi sağlayan çeşitli yöntemlerle bu sorunun üstesinden gelebiliyorum.

Sürekli baskı altında olduğumu düşünüyorum.

DEĞERLENDİRME

A’lar çoğunluktaysa:
İçiniz rahat olsun, yaşam alışkanlıklarınıza dikkat ettiğiniz için güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmalısınız. Bu nedenle hastalığa yol açan virüs veya bakteri gibi etkenlerin vücudunuza hasar verme şansları yok gibi. Bağışıklık sisteminizin gücünü koruması için vitamin ve mineralden zengin besinleri tüketmeye devam edin. Ayrıca haftanın en az 3 günü spor yapmalı, ideal kilonuzu korumalı ve sizi strese sokan faktörlerden olabildiğinde uzak durmalısınız.

B’ler çoğunluktaysa:
Dikkatli olun, bağışıklık sisteminiz gücünü yitirmeye başlamış olabilir. Eğer birtakım tedbirler alarak savunma sisteminizi güçlendirmezseniz, hastalıklara yol açan virüs, bakteri veya mantara davetiye çıkarmış olursunuz. Stres vücudunuzun fazla miktarda kortizon üretmesine yol açar ve bu da bağışıklık sisteminizi zayıf kılar. Yapmanız gereken ilk şey, stresten kaçınmak veya stresi en an aza indirmek olmalı. Ayrıca sağlıklı beslenmeye ve düzenli spor yapmaya özen gösterirseniz, bağışıklık sisteminize büyük bir iyilik yapmış olursunuz. Dikkat etmeniz gereken bir başka nokta da, sigara ve alkol gibi savunma sisteminizi zayıflatan olumsuz faktörlerden kaçınmak olmalı. Bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için multivitaminlerden de yararlanmanızda fayda var.

C’ler çoğunluktaysa:
Paniğe kapılmayın ama bağışıklık sisteminiz büyük bir olasılıkla “alarm” veriyor! Siz siz olun zaman kaybetmeden bir doktora başvurun ve check up yaptırın. Bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için doktorunuzun önerilerini harfiyen yerine getirmeye de özen gösterin. Sofranızda bol bol sebze ve meyve bulundurun, düzenli olarak spor yapın, uyku düzeninize dikkat edin ama en önemlisi de stresi hayatınızdan çıkarın.

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

11 yorumlar

  1. duygularımı hep kendime sakladım karşımdaki insanları kırmaktan korktum hep

  2. telkin cd lerinden yaraticiklik ile ilgili olani dinledigimen beri(15 gun oldu)daha hizli dusunup fikirler one surdugumu farkettim.faydali olduguna inaniyorum.cok tesekkurler emeginiz icin.

  3. Ali bey, cd lerinizin daha fazla reklamını yapmalısınız, sitenizi inceledikçe ne kadar faydalı cd ler hazırladığınızı görerek şaşırıyorum..

  4. @inerahgizem aşırıya kaçmadıktan sonra yasak değil. Falı gelecek okumak için asla açma. Kişisel gelişim için aç veya tavsiye vermesi için. para enerjisini çekmek

  5. RT @esrayasar: Kişisel gelişim kitapları okuyanlardaki kişilik bozukluklarını ne yapacağız hiç bilmiyorum. penis vajinaya girişi

  6. Geceleri sık sık uyananlar için denenmesinde fayda var. hızlı

  7. Ali Gülkanat’ı eğitimlerde izliyorduk ama bu siteyi bana bir arkadaşım tavsiye etti. mp3′lerin faydasını gördüğünü söyledi. Faydası olacağına ben de inanıyorum. cinsel gelişim

  8. evet aralıksız 21 gün dinlenmelidir. satranç nasıl

  9. Tüm kitaplarınızı zevkle okudum. Herkese şiddetle öneriyorum telkin ile boy uzatma

  10. bu tavsiyeler üzerine söylenecek pek fazla bir söz yok kullanmak için sabırsızlanıyorum. kelime ingilizce

  11. Geçmişde kalmıs kötü olaylar bugün hala canımızı sıkıyorsa denenmeye değer. erken kalkmanın yolları

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Open chat
1
Hoşgeldiniz!
"AliGulkanat.Com.Tr" olarak size yardımcı olmak için buradayız. Soracağınız sorulara en kısa sürede yanıt vereceğiz. 🙂