Ana Sayfa / Sağlık / ATIŞTIRMALIKLARIN KALORİ LİSTESİ

ATIŞTIRMALIKLARIN KALORİ LİSTESİ

Marketlerde gördüğümüzde almadan duramadığımız, yemeye başladığımızda ise mutlaka sonunu gördüğümüz cipslerin, keklerin ve şekerlerin ne kadar kalori içerdiğini biliyor musunuz?

Öncelikle aşağıdaki tabloya bir göz atmanızda fayda var;

Kadınlar için önerilen günlük besin miktarları:
Enerji: 2.000 kcal
Protein: 45 gr.
Karbonhidrat 230 gr.
Yağ 70gr.
Sodyum: 2,4 gr. (Tuz olarak karşılığı 6 gr.)

Günlük besin ihtiyacımızın da ne kadar olduğunu öğrendiğimize göre, şimdi yemekten vazgeçemediğimiz atıştırmalıkların besin değerlerine bakabiliriz.

Doritos Taco:
Baharatlı mısır cipsi paketinin (177 gram) yarısını tükettiğinizde aşağı yukarı 425 kalori alıyorsunuz. En iyisi küçük bir kâseye doldurup yemek. 25 gramlık bir porsiyon tükettiğinizde aldığınız kalori 124 kcal, sodyum ise 157,5 mg. Cips trans yağ içermiyor. Bir başka olumlu özelliği de cipslerin üretiminde güneş enerjisi kullanılarak doğaya verilen zararın azaltılması.

Eti Browni:
Her bir vişne soslu minik browni 77 kalori değerinde. Eğer kendinizi tutamayıp 5 tane yerseniz alacağınız kalori miktarı 386! Ayrıca browni’lerin her biri 5.58 gram şeker içeriyor.

Eti Çay Keyfi:
Bisküvi ve kurabiyeler çay saatinin vazgeçilmezleri. Eti’nin fındıklı kurabiyelerinden 8-9 adet yediğinizde aldığınız besin öğeleri şöyle: Enerji 240, kcal, şeker 11,5 gr, yağ 12,5 gr, trans yağ 0,057 mg, karbonhidrat 32 gr.

Eti Crax:
Kıvrık krakerler 40 gramlık küçük paketlerde satılıyor. Tok tutan bu atıştırmanın tüm paketini yerseniz, alacağınız kalori miktarı 166,8 kcal. Ayrıca 31,8 gram karbonhidrat ve 452 mg sodyum alıyorsunuz. 40 gr. paketin yarısını tüketerek 100 kalorinin altında (yaklaşık 83,4 kcal) bir atıştırmalık hedefine ulaşabilirsiniz!

FritoLay Çerezza:
Baharat çeşnili mısır çerezinden 25 gramlık bir porsiyon tükettiğinizde (küçük bir kâse dolusu) 129 kcal alıyorsunuz. Vücudunuza yüklediğiniz sodyum ise 208,3 mg..

Lay’s Patates Cipsi
‘Yoğurt ve Mevsim Yeşillikleri Çeşnili Patates Cipsi’ni bir kez yemeye başladığınızda, kendinizi durdurmanız pek zor. Kaptırıp 73 gramlık küçük paketin tümünü yerseniz 380 kalori alıyorsunuz. Bu tip abur-cuburlardan vazgeçemiyorsanız, en iyisi ne kadar yediğinizi bilmek açısından bir kâseye koyup yemek. Küçük bir kâse dolusu cips 129 kcal. Paketin Üzerindeki ‘Su yoksa hayat yok’ sloganı dikkat çekiyor. FritoLay modern tekniklerden faydalanarak su tüketiminde yüzde 14’lük bir tasarruf yapmayı hedefliyor. Ayrıca ürünler transyağ da içermiyor.

Nestle Choclait Chips:
Lezzetli cipslerin 8 tanesi 97 kalori değerinde. Eh küçük bir atıştırma için fena değil. Ama beni 8 tane kesmez deyip paketin yarısını yerseniz yaklaşık 300 kalori civarında yükleme yapmış oluyorsunuz.

Nesle Crunch:
Patlamış pirinçli sütlü çikolata barının bir paketi 172 kalori içeriyor. Paketin tamamını yerseniz 2,3 gr. protein, 9 gr. yağ, 20,4 gram da karbonhidrat almış oluyorsunuz.

Nestle Damak:
75. yılını kutlayan Damak adeta bir klasik. 40 gramlık en küçük boy paketi tam 226 kilo kalori enerji, 3,7 gram protein, 14,2 gram da yağ içeriyor. Bana sadece ‘bir parçası’ yeter diyorsanız alacağınız kalori sadece 45 kcal.

Nutella:
Bu lezzeti dikkatli tüketmezsek bize karın, kol, bacak hatta yanak bölgesinde yağ olarak geri dönebilir. Lakin Nutella’nın 350 gramlık kavanozu toplam 1855 kcal içeriyor. “Ama biz oturup bir kavanoz Nutella yemiyoruz ki” dediğinizi duyar gibi oluyoruz. Peki, o zaman bir de şu hesaba bakın: Dolu dolu bir tatlı kaşığı Nutella yaklaşık 20 gram geliyor. Sadece bir kaşığında 106 kalori bulunuyor. Bunu bir dilim Uno light ekmeğin üzerine sürüp yerseniz aldığınız toplam kalori 154 kcal. 100-200 kilo kalorilik bir ara öğün için kotanız doldu bile. Belki üzerine bir bardak su içebilirsiniz. Bir tatlı kaşığı Nutella’da bulunan diğer besin öğeleri ise yaklaşık olarak şöyle: 11 gram karbonhidrat, 1.30 gram protein, 6 gram yağ, 34 mg fosfor, 14 mg magnezyum.

Pringles Original:
İlginç ama paketin üzerinde herhangi bir besin tablosu yer almıyor. Biz de ürünle ilgili bilgilere uluslararası internet sitesinden ulaştık. Pringles Original’ın 43 gramlık küçük paketini tükettiğinizde aldığınız kalori 215 kcal, karbonhidrat 19,5 gram, sodyum 0.210 gram. Bu da, 100 kalorinin altında bir atıştırma için sadece küçük paketin yansını tüketmemize izin var anlamına geliyor.

Tadım Ay Çekirdeği:
‘Çekirdek çitlemek’ adeta milli sporumuz. Bizim kadar hızlı ve yoğun çekirdek ‘çitleyen’ başka bir millet var mıdır acaba? Allah’tan kalorisi bol bu tohum faydalı yağ da içeriyor. Tadım’ın 88 gramlık paketinden alacağınız toplam kalori 348 kcal, toplam yağ miktarı ise 29,9 gram. Eğer bir avuç dolusu yerseniz (yaklaşık 20 gram) 80 kcal enerji, 6,8 gram yağ ve 7,4 gram da diyet lifi alıyorsunuz. Tabii paketin üzerinde belirtilmese de, hatırı sayılır bir oranda tuz da içeriyor!

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

16 yorumlar

  1. Yaşam döngüsünde başınıza pek çok şeyin geldiğini düşünebilirsiniz. İşin gerçeği, yaşamda yol boyunca siz, pek çok şeyin başına gelirsiniz. S. Helmstetler

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

1
Hoşgeldiniz!
"AliGulkanat.Com.Tr" olarak size yardımcı olmak için buradayız. Soracağınız sorulara en kısa sürede yanıt vereceğiz. 🙂
Powered by