Ana Sayfa / Sağlık / ANTİOKSİDAN HAKKINDA NE BİLİYORSUNUZ?

ANTİOKSİDAN HAKKINDA NE BİLİYORSUNUZ?

Antioksidan takviyeleri, değişik miktarlarda vitamin, mineral ve bitki özü içerir. Bu takviyelerde sıklıkla beta karoten, C ve E vitaminleri, çinko, bakır ve magnezyum bulunur. Men’s Health dergisi antioksidanlarla ilgili merak edilen sorulara yer verdi:

►Ne işe yarar?
Tıpkı sigara içmek, güneş yanıkları, stres ve hava kirliliği gibi yoğun bir antrenman programı da, vücudunuzun serbest radikaller adı verilen molekülleri üretmesini hızlandırır. Bu moleküller, hücre zarlarına zarar verebileceği gibi, kansere yakalanma riskinizi de artırır. Antioksidanların bu duruma karşı koruma sağladığı bilinmektedir.

►Kimler kullanmalı?
Antioksidanlar hakkında birbiriyle çelişen çok sayıda araştırma mevcut. Yine de bazı uzmanlar, doğal beslenme yoluyla yeterince antioksidan madde tüketemeyenlerin, bunları takviye olarak almasından yana tutum sergiliyor.

►Ne kadar kullanılmalı?
Avrupa Birliği, günde 60 miligram C vitamini ve 10 miligram da E vitamini alınmasını öneriyor. Öte yandan bazı bilim adamları, bu rakamların sadece sağlığı korumak için gereken minimum miktarlar olduğunu ve serbest radikallerle mücadele için daha yüksek miktarların tüketilmesi gerektiğini öne sürüyor. Tüm araştırmacıların birleştiği ortak nokta ise antioksidan takviyelerinin hiçbir zaman düzgün bir beslenmenin yerini tutamayacağı gerçeği…

►Ne zaman alınmalı?
Bazı mineral ve vitaminleri aşırı tüketmek tehlikelidir. Birden fazla antioksidan takviyesi kullanıyorsanız, bunların içerdiği vitamin ve mineral dozuna dikkat etmeniz yararlı olacaktır.

►Yan etkisi var mı?
Bu sorunun yanıtı kullandığınız takviyeye ve sağlamak istediğiniz etkiye göre değişir. Kimi araştırmalar, antioksidanların yemekle birlikte alındığında daha faydalı olduğunu gösteriyor.

ENGLİSH

Antioxidant supplements, different amounts of vitamins, minerals and plant extracts contain. Often in these supplements beta carotene, vitamins C and E, zinc, copper and magnesium is found. Men’s Health magazine has included the questions of curious about antioxidants:

► What does it do?
Just like smoking, sun burn, stress and air pollution in such an intense training program, your body called free radicals accelerate molecules to produce. These molecules can damage cell membranes, as will also increase your risk of getting cancer. Antioxidants are known to protect against this situation.

► Who should use?
Antioxidants are numerous studies that contradict each other about. Still, some experts are unable to consume antioxidants naturally enough through diet, attitude is in favor of taking them as supplements.

► How to use?
European Union, 60 milligrams of vitamin C daily and 10 milligrams of vitamin E are also recommended. On the other hand, some scientists, these figures only the minimum amount required to maintain health and fight free radicals, and that should be consuming a higher amount is put forward. The researchers combined all the common points of antioxidant supplements can never be a substitute for proper nutrition is the real …

► What should be the time?
Some minerals and vitamins is extremely dangerous to consume. If you use more than one antioxidant supplements, vitamins and minerals that they contain is useful to pay attention to dose.

► Are there side effects?
The answer to these questions and to provide supplements that you use depends on the desired effect. Some studies, antioxidants are more useful when taken with food shows.

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

13 yorumlar

  1. Bunu arkadaşım Halile tavsiye edeceğim migrenden çok çekti.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

1
Hoşgeldiniz!
"AliGulkanat.Com.Tr" olarak size yardımcı olmak için buradayız. Soracağınız sorulara en kısa sürede yanıt vereceğiz. 🙂
Powered by