6 HAFTADA SELÜLİTLERDEN KURTULMA PROGRAMI

Maydanoz, soğan, sarımsak, lahana, muz… Mutfağımızdan eksik etmediğimiz bir çok besinin aynı zamanda selülit giderici özelliği olduğunu biliyor muydunuz? Bilmeyenleri uyaralım; 6 haftalık beslenme programı ve bol yürüyüşlebesinlerin listesi bulunuyor.

Selülitlerden kurtulabilirsiniz! Acıbadem Bakırköy Hastanesi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı Aysu Aydın’ın önerdiği Selülitlerden Kurtulma Programı’nda sofranızdan mutlaka yer alması ve uzak durmanız gereken

Kadınların yüzde 90- 95’inde görülen selülit, en çok kalça, basenler ve vücutta ortaya çıkıyor. Genellikle kilolu kadınları etkisi altına alsa da, zayıf olanlar da sorun oluşturabiliyor. Hemen her kadının derdi olan selülitten yağ depolarını boşaltan ve toksinlerin vücuttan atılmaların sağlayan bir beslenme ve egzersiz programı ile büyük bir oranda kurtulmanız mümkün aslında. Acıbadem Bakırköy Hastanesi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı Aysu Aydın, bu noktada dikkat etmeniz gereken en önemli şeyin; yeterli ve dengeli beslenerek vücudunuzdaki fazla yağ oranını ideal aralıklara ulaştırmak olduğuna dikkat çekerek şu önerilerde bulunuyor: ‘Kadınların vücutlarındaki yağın yüzde 20-33 arasında olması ideal oranlarda kabul ediliyor. Ancak hızla kilo kaybetmeye çalışılmamalı, çünkü bu durumda yağ yerine kas ve su kaybı oluyor ki bu da derinin elastikiyetini kaybederek sarkmasına yol açıyor. Bu nedenle en ideali, haftada 500 gram ile 1 kilo verilmesi. Ayrıca her gün düzenli olarak 1 saat tempolu yürüyüş de selülitin giderilmesinde büyük fayda sağlıyor ”

Selülit neden oluşuyor? Vücuttaki portakal kabuğu görünümü sıkışmış yağ hücrelerinden kaynaklanıyor. Yağ hücreleri cildin altında, bağ dokusu arasında sıkışıyor. Bağ dokusu arasına sıkışmış yağ hücreleri de yüzeye doğru itilince ciltte pütürlü bir görünüm ortaya çıkıyor. Genetik eğilim, özellikle östrojen seviyesinin oluşturduğu dolaşım bozukluğu gibi hormonal nedenler, kilo almak ve egzersiz yapmamak, ilerleyen yaşla birlikte cilt altı bağ dokusunun zayıflaması, hamilelik ve hatalı beslenme gibi pek çok neden selülit oluşumuna neden oluyor.

SELÜLİTLE SAVAŞAN BESİNLER

Aşağıdaki yer alan besinlerden her gün en az üçünü tüketmeye özen gösterin.

SOYA: Östrojen, kolajenin yıkılmasına neden oluyor. Soya, içeriğinde bulunan fitoöstrojenle östrojenin görevini taklit ediyor. Ancak östrojenin reseptörlerine bağlanmadığı için kolajenin yıkılmasını önlüyor. Öğünlerinizde sıklıkla  et veya tavuk yerine 3 adet soya köftesi ya da bir porsiyon soya fasulyesi tüketin.

ÜZÜM ÇEKİRDEĞİ, TOZ KAKAO: İçeriğinde bioflavonoid olan bu besinler kolajeni yıkan enzimleri bloke ediyor ve bağ dokusuna destek oluyorlar. Üzüm çekirdeği ve toz kakao bu maddeden zengin besinlerden.

MAYDANOZ, BROKOLİ, KARNABAHAR, PORTAKAL: Zengin bir antioksidan olan C vitamini kolajen yapımında önemli bir rol oynuyor. Böylece deri altındaki bağ dokusunu güçlendiriyor. C vitamininden zengin olan brokoli, turunçgiller, maydanoz, yeşil biber ve karnabahar gibi sebze ve meyveler sofranızda bolca bulunsun. Örneğin, her sabah kahvaltıda bol miktarda maydanoz veya yeşil biber tüketebilirsiniz. Öğle ve akşam yemeklerinizde de C vitamininden zengin besinleri asla ihmal etmeyin.

SU: Bol su içmek kan dolaşımının düzenlenmesini sağlıyor ve ödemin oluşmasını önlüyor. Ayrıca yağ hücrelerinin emilimini sağlamak gibi önemli bir rol de üstleniyor. Günde en az 2.5-3 litre su içmeye özen gösterin.

KUŞKONMAZ, BEYAZ VE KARA LAHANA: Ödem söktürücü ve toksin atma özelliği nedeniyle bu besinler sofranızda sık sık yer almalı. Toksin atmak için beyaz lahana kürü de yapabilirsiniz. Bunun için; kaynayan yarım litre suda 5-6 adet beyaz lahana yaprağını parçalamadan, ağzı kapalı bir tencerede hafif ateşte 10 dakika haşlayın. Sabah ve akşam olmak üzere günde 2 kez aç veya tok karnına birer su bardağı için. Kürü 5 gün boyunca ve her seferinde tekrar hazırlayarak uygulayın. 3 gün ara verdikten sonra küre 5 gün daha devam edin. .

SOMON BALIĞI: Somon gibi yağlı balıkta bolca bulunan Omega -3 damarları genişleterek kan akışının ve dolaşımının rahatlamasına katkıda bulunuyor. Haftada 2-3 gün balık tüketin.

KETEN TOHUMU: Omega 3 yağ asidinden zengin olan keten tohumu damarları genişleterek kan dolaşımını rahatlamasına katkıda bulunuyor. Her sabah kalktıktan sonra 2-3 tatlı kaşığı öğütülmemiş keten tohumu yiyin. İsterseniz, keten tohumunu yoğurtla karıştırarak da tüketebilirsiniz.

SOĞAN VE SARIMSAK: Kan basıncının ve dolaşımının rahatlamasını sağlıyorlar. Her gün yemeklerinizde ve salatalarınızda bu ikiliden bolca bulunsun.

ANANAS: İçeriğinde bulunan bromelain enzimi sayesinde yağ hücrelerinin çevresini saran deforme olmuş kolajen dokuyu parçalıyor ve yağların depolanmasını önlüyor. Ayrıca bölgesel ödemi de engelliyor Bu etkileri sayesinde selülit oluşumunu önleyen mucizevi besinler arasında yer alıyor. Her gün bir ince dilim taze ananas yemeyi ihmal etmeyin.

ZENCEFİL: Kanı inceltici fonksiyonu sayesinde dolaşımı rahatlatıyor. Her gün 5-6 kibrit çöpü şeklinde kestiğiniz zencefili çayınızın içine katabilirsiniz.

MUZ: içerisinde yer alan potasyum ile kan basıncını düşürerek dolaşıma yardımcı oluyor ve dokuları atık maddelerden temizliyor. Sindirim ve düşük tansiyon sorununuz yoksa, günde bir adet muz tüketmenizde fayda var. Karpuz, avokado, havuç, fasulye ve bezelye de fazla miktarda potasyum içeriyorlar.

KEREVİZ: Kan damarlarının kasılmasını engelleyerek dolaşımın rahatlamasını sağlıyor.

YEŞİL ÇAY: İçeriğindeki kateşin ile yağ yakımını hızlandırıyor. Günde iki fincan yeşil çay içmenizde fayda var.

DOMATES SUYU: Domates vücudu toksinlerden arındırıyor. Günde 2-3 bardak domates suyu içerek selülitlerin giderilmesine yardımcı olabilirsiniz.

BU BESİNLERDEN UZAK DURUN

• Trans yağlar: Damar tıkanıklığına neden olan salam, sosis ve sucuk gibi şarküteri ürünlerinden kaçının.
• Tuz: Vücutta su tutulumuna ve dolaşım bozukluğuna yol açtığı için tuzu asgari miktarda tüketin. İçeriğinde yüksek oranda sodyum bulunan fast food türü gıdaları tüketmemeye çalışın.
• Rafine şeker: Şeker, tam bir kalori deposu. Ayrıca cildi sıkılaştıran kolajenin yıkarak sarkmaya neden olduğu için beslenme listenizden şekeri çıkarın.
• Doymuş yağlar: Kırmızı et, salam, sosis ve sakakatlarda bolca bulunuyor.  Bunlar yağ hücrelerini şişiriyor, vücudun atıklardan temizlenmesini engelliyor ve dokularda su utulmasına yol açıyorlar.
• Alkol: Haftada bir kadehten fazla alkol tüketmeyin. Çünkü fazla tüketilen alkol vücutta doğrudan yağ olarak depolanıyor ve su kaybına yol açarak cildin görünümünü bozuyor.
• Yüksek miktarda hayvansal protein: Vücutta yağlanmayı artırdığı için hayvansal proteinleri tüketirken aşırıya kaçmayın. Tavuğu derisiz, kırmızı eti de yağsız yemeyi alışkanlık haline getirin.

HER GÜN BİR SAAT YÜRÜYÜN: Selülitlerinizden kurtulmak için her gün öğünler arasında bir saat tempolu bir şekilde yürüyün. Ayrıca fitness merkezinde veya evinizde selülitlerin giderilmesine yönelik uygulanan egzersizleri de haftanın en az 3 günü uygularsanız daha kısa sürede sonuç alabilirsiniz.

BİR GÜNLÜK ÖRNEK DİYET

UYANINCA: 2 bardak su ve bir tatlı kaşığı keten tohumu.
KAHVALTIDA: 1 adet haşlanmış yumurta, 1 ince dilim yarım yağlı ve az tuzlu peynir, 1 ince dilim kepek veya çavdar ya da tam buğday unu ekmeği, bol miktarda maydanoz, taze nane, roka ve yeşil çay.
ARA ÖĞÜNDE: 1 adet küçük boy elma, 1 bardak yağsız süt.
ÖĞLE YEMEĞİNDE: 150 gr. ızgara balık (somon) veya soya kıymasından yapılmış ızgara köfte, 4 kaşık zeytinyağlı kuşkonmaz veya taze fasulye, yarım kase yağsız yoğurt, bol limonlu salata, 1.5 ince dilim kepek, çavdar veya tam buğday ekmeği.
ARA ÖĞÜNDE: 10 adet kuru erik, 2 yemek kaşığı çekirdekli kuru üzüm, yeşil çay.
AKŞAM YEMEĞİNDE: 1 kase lahana çorbası, 8 yemek kaşığı zeytinyağlı kereviz, sarımsaklı ve dereotlu cacık, bol salata, 1 ince dilim ekmek.
YATMADAN ÖNCE: Zencefil çayı ve 1 ince dilim ananas veya 1 bardak kakolu süt.
ALTERNATİF KAHVALTI: 1 dilim peynir, 2 dilim ekmek, 2 bardak taze sıkılmış portakal suyu.
ALTERNATİF AKŞAM YEMEĞİ: Haşlanmış brokoli ve karnabahar, 1 kaset yoğurt, 4 –kaşık kepekli makarna veya pirinç, yeşil biberli ve az yağlı salata.

ENGLİSH

Parsley, onion, garlic, cabbage, bananas … we have not been missing a lot of food from our kitchen at the same time, anti-cellulite properties Did you know that? Let us know non-stimulated; six-week nutrition program, and has plenty yürüyüşlebesinlerin list.

You can get rid of cellulite! Bakirkoy Acibadem Hospital Nutrition and Dietetics from the proposed Cellulite Expert Aysu Aydın’s escape from the program to take place at the table and you always need to stay away

90 percent of women – cellulite seen in 95, the most hip, thighs and body is revealed. Often under the influence of overweight women get, though, the weak ones to create an issue. Said that almost every woman’s cellulite and toxins from the oil tank empty allowing elimination of a nutrition and exercise program you can actually get a large extent. Acibadem Bakirkoy Hospital of Nutrition and Dietetics Specialist Aysu Aydın, at this point to pay attention, the most important thing, adequate and balanced diet by your body than fat the ideal range of reach is to draw attention to the following recommendations are: ‘The woman’s body in the fat percentage of 20-33 is between an ideal rates are acceptable. But you should not try to lose weight quickly, because the muscle instead of fat and water loss in this case is that the skin loses its elasticity, causing the drooping. Therefore, the most ideal, with a weight loss of 500 grams per week. Regular brisk walking every day, also at one time is a great benefit in eliminating cellulite “

Why does cellulite occur? Stuck in the body of the orange peel appearance stems from fat cells. Fat cells under the skin, connective tissue is squeezed between. Connective tissue between the fat cells stuck to the surface a rough appearance of the skin it has emerged. Genetic tendency, especially estrogen levels creates circulatory hormonal causes, weight and exercise not progressive with age and subcutaneous connective tissue loss, pregnancy and faulty nutrition and many other causes of cellulite formation leads.

CELLULITE fighting FOOD

The following foods every day, make sure to consume at least three.

SOYA: Estrogen, collagen is likely to cause destruction. Soy content in the role of estrogen mimics fitoöstrojenle. But does not connect to the estrogen receptor to prevent collagen destruction. Often in your meals instead of three pieces of chicken meat or a serving of soy or soy bean cake to eat.

GRAPE SEEDS, cocoa powder: the bioflavonoid content of these nutrients by blocking the enzyme is washed collagen and connective tissues are to be supported. Grape seed and cocoa powder in foods rich in these substances.

PARSLEY, broccoli, cauliflower, ORANGE: Rich in vitamin C, an antioxidant that plays an important role in the production of collagen. Thereby strengthens the connective tissue under the skin. Broccoli is rich in vitamin C, citrus fruits, parsley, green pepper and vegetables such as cauliflower and fruits are in abundance on your table. For example, every morning at breakfast you can eat plenty of fresh parsley or green pepper. Lunch and dinner as well never be sure of vitamin C rich foods.

WATER: Drink plenty of water to ensure the regulation of blood circulation and to prevent the occurrence of edema. Moreover, an important role to ensure the absorption of fat cells is undertaken. To drink at least 2.5-3 liters of water per day to care.

Asparagus, WHITE AND BLACK CABBAGE: Edema toxin removal and disposal Builder feature, because often these foods should be placed on your table. Toxins can do to cure white cabbage. For this, boil half a liter of water from 5-6 pieces of white cabbage leaves, mild fever in a sealed pot, boil 10 minutes. Open two times a day morning and evening or on a full stomach for a glass of water. During the course of five days to prepare and re-apply each time. Sphere than five days after giving three days to continue. .

SALMON FISH: Salmon are plentiful in the omega -3 fatty fish such as blood flow and circulation by expanding blood vessels to relax contribute. 2-3 days per week of fish to eat.

Flaxseed: Omega 3 fatty acids, flaxseed is rich in blood vessels relax and expand blood circulation contribute. Every morning, not after 2-3 teaspoon ground flax seeds to eat. If you want to mix it can eat yogurt with flax seed.

ONION AND GARLIC: Blood pressure and circulation are providing relief. Each day your meals and salads are plentiful from this duo.

Pineapple: Bromelain enzyme content in the fat cells through the collagen tissue of deformed parts of the surrounding environment and preventing the storage of fat. This effect is also due to local edema is also blocked to prevent the formation of cellulite is located between the miraculous food. Every day, a thin slice of fresh pineapple, do not forget to eat.

GINGER: Thanks to the blood thinner movement relaxing function. 5-6 each day as a match stick cut into your tea you can add ginger.

BANANA: Located in potassium helps lower blood pressure in the circulation and tissues are removed from waste materials. If you have digestive problems and low blood pressure, two bananas a day are consumed in your benefits. Watermelon, avocado, carrots, beans and peas are also included large amounts of potassium.

Celery: by preventing the circulation of the blood vessels contract to provide relief.

GREEN TEA: The catechin content and accelerates fat burning. Drinking two cups of green tea a day have your benefits.

TOMATO JUICE: Tomato is detoxifying the body. Drinking 2-3 cups of tomato juice may help to eliminate cellulite.

Avoid these foods

• Trans fats: Vascular congestion causing salami, sausage and deli products such as sausages, avoid.
• Salt: water retention and circulatory disorders in the body for causing the minimum amount of salt consumed. With high sodium content in fast food, try not to consume such food.
• Refined sugar: Sugar, a full tank of calories. Also lead to sagging skin by destroying collagen tightening because of the nutrition out sugar from your list.
• Saturated fats: red meat, bacon, sausage, and has plenty of sakakatlarda. These fat cells are bloated, blocked, and tissues of the body to clean waste water have led to cooling.
• Alcohol: Do not consume alcohol for more than a glass per week. Because they consumed more alcohol in the body is directly stored as fat and water loss lead to the appearance of the skin is disturbing.
• High amount of animal protein: increased sebum in the body when the animal protein consumed do not overdo it. Skinless chicken, lean red meat in your eating habit.

PLAY EVERY DAY ONE TIME the following: To get rid of cellulite between meals each day in a brisk walk for an hour. Also in the fitness center or exercise at home and applied for the removal of cellulite by at least three days a week if you apply you can get results more quickly.

AN EXAMPLE DAILY DIET

WAKE UP 2 cups of water and a teaspoon of flax seed.
In BREAKFAST: 1 boiled egg, a thin slice of fat and less than half a salty cheese, a thin slice of wholemeal or rye flour or whole wheat bread, plenty of parsley, fresh mint, arugula and green tea.
In between meals: 1 small apple, 1 cup fat-free milk.
LUNCH at: 150 gr. grilled fish (salmon) or soy grilled meatballs made from minced meat, 4 tablespoons olive oil, asparagus or green beans, half cup nonfat yogurt, lemon and plenty of salads, 1.5, thinly sliced wholemeal, rye or whole wheat bread.
In between meals: 10 pieces of dried prunes, raisins, 2 tablespoons of seed, green tea.
DINNER: the first bowl of cabbage soup, 8 tablespoons olive oil, celery, garlic and dill cacık, plenty of salad, a thin slice of bread.
BOAT BEFORE: ginger tea and a slice of pineapple or 1 cup milk kakolu.
ALTERNATIVE BREAKFAST: 1 slice of cheese, two slices of bread, 2 cups freshly squeezed orange juice.
ALTERNATIVE DINNER: boiled broccoli and cauliflower, yogurt, a cassette, 4 – tablespoons whole wheat pasta or rice, green pepper and low fat salad.

Hakkında Ali Gülkanat

Biliyoruz ki; KELEBEK ETKİSİ: ”Ankara’da bir kelebeğin kanat çırpması, Diyarbakır’da da fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, ülkenin yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir.”

20 yorumlar

  1. stresi hayatınızdan silmek istiyorsanız mutlaka deneyin.

  2. Nasıl’ı bilenin daima bir işi olur. Niçin’i bilen, daima kendi işinin patronu olur. R. W. Emerson

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Open chat
1
Hoşgeldiniz!
"AliGulkanat.Com.Tr" olarak size yardımcı olmak için buradayız. Soracağınız sorulara en kısa sürede yanıt vereceğiz. 🙂
Powered by